/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
roterende "ur" på Browser faneblad
Fra : lham
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 09-01-15 09:10

browser Chrome. (XPSP3 )

Når jeg klikker ind på et link kommer der i fanebladet oppe foroven et " hjul/ur" der i starten i svag blå farve drejer mod uret . Efter kortere eller længere tid ( nogen gange aldrig) sættes der mere blå farve på og der drejes med uret med varierende hastighed .

Havde fortæller disse fænomener mig, og hvorfor går det nogen gange meget hurtigt med at få siden frem-andre gange meget langsomt ( eller mislykkes )

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-01-15 09:14

Det er når siden indlæses, så du kan se der arbejdes med hentning af siden!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-01-15 09:52

ja-ja
men hvad sker der når den drejer mod og med uret ?
Det kan umiddelbart synes uinterresandt , men nogle gange tar det en krig før med uret starter og siden derefter efter varierende tid kommer frem.

Hvis der feks er gået 3 min. med mod ur rotation kunne det jo være jeg kunne foretage mig noget for at komme videre med min opgave.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-15 09:55

Ja, det skal illustrere at der hentes data fra nettet og ned på åbnede side.

Hvis siden (..og din opsætning af browseren tillader det) har indhold (..ofte reklamer) som opdateres/udskiftes med faste intervaller, så vil siden til stadighed hente data.

Det kan dog også betyde at din internet adgang (download hastigheden) er langsom og det derfor tager lang tid at hente alle data ned. Tager det for 'lang tid'? Så 'timer' nedhentningen ud og du får meddelelsen: Siden kan ikke vises...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-01-15 10:03

Citat
ja-ja
men hvad sker der når den drejer mod og med uret ?
Det kan umiddelbart synes uinterresandt , men nogle gange tar det en krig før med uret starter og siden derefter efter varierende tid kommer frem.

Hvis der feks er gået 3 min. med mod ur rotation kunne det jo være jeg kunne foretage mig noget for at komme videre med min opgave.

Det har noget at gøre med hvor langt siden er med at loade. Jeg kan forestille mig at når cirklen drejer den ene vej rundt er den ved at hente siden, og når den drejer den anden vej, sender den information tilbage til siden for at hente yderligere indhold. Det er vist i Google Chrome du mener?
3 minutter om at loade en side?? Enten er det en langsom internetforbindelse du har, eller også er det nogle tunge sider du besøger.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-15 10:07

Nåeh.. ja. Du nævnet circlen roterer MOD uret. Det diskuteres her:

http://superuser.com/questions/21761/meaning-of-the-clockwise-counter-clockwise-rolling-circle-in-google-chrome

http://shakthijune.wordpress.com/2010/07/22/meaning-of-the-clockwise-counter-clockwise-rolling-circle-in-google-chrome/

,,men jeg har også set denne meget sandsynlige iagtagelse:
Citat
Basically what I have know is that when its sending data it turns counter clock wise. I'm uploading a vid on Facebook and its turning counter clock wise. When its downloading pages it will turn clock wise.

Altså den ene vej ved upload og den anden vej ved download.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-01-15 10:10

om siderne er "tunge" aner jeg ikke-hvor kan jeg se det når jeg beder dem åbne ?
Desværre har telmore problemer med alle de krager der vender herude så de kan ikke garantere mere end 2,6 MB på et produkt der skulle kunne nå 10MB

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-15 12:58

2,6 MB ..er sikkert din download hastighed (..og burde være nok i langt de fleste tilfælde).
Hvad med UPLOAD (..det er dér at cirklen bevæger sig modsat uret)?

Ps. Tyngde af sider kan måles hér: http://tools.pingdom.com/fpt/

..eller hér: http://www.webpagetest.org

Indtast URL'en og sammenlign med andre sider

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 10-01-15 07:50

Tak for svaret molokyle.