/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Loft på renter og gebyrer bør indføres
Fra : Morgensutter
Vist : 686 gange
63 point
Dato : 03-01-15 14:53

Er det ikke snart for meget med alle de gebyrer og renter som de grådige firmaer kræver af folk? Jeg ved godt at man selv har ansvaret for ikke at tage et lån der er svært at få tilbagebetalt, men det er da organiseret krimininalitet at tage 12% og mere i renter.
Jeg har lige købt en bil for 89.000 kr og lagde 20.000 i udbetaling. Men jeg skylder stadigvæk over 80.000 til de svin.
Altså hvad sker der? Alle prøver jo bare at snyde og skrabe penge til sig. Forsikringsselskabers eneste funktion er IKKE at betale. Lånefirmaers eneste funktion er at drukne folk i skyhøje renter.

Jeg synes ikke det bør være lovligt at drive private firmaer mere. Vi skal have en statsbank og alle skal have løn af staten.
Således står det skrevet, således bliver det gjort.

TIL VÅÅÅÅÅÅÅBEEEENNN

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-15 15:12

Må jeg forslå dig at du flytter til Nordkorea, så kan du prøve det, og hvis du så stadigvæk synes godt om det
Så bliv der

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 03-01-15 15:15

De har det sku sikkert bedre end os. Ren kapitalistisk propaganda.
Der har ivrigt aldrig eksisteret ren kommunisme på jorden, kun forfejlet socialisme.

Men jeg er nu ikke kommunist, næ jeg går ind for Urkommunisme.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 73 point
Dato : 03-01-15 15:42

Der er ikke politisk flertal for ihvertfald at få nedlagt de damned kviklån selv om åop kan løbe op i tusinder procent,.............vel at mærke når folk ikke tør åbne rude kuverterne.

Prøv at nærlæs din lånekontrakt (som du har underskrevet) det kunne være at restgælden indeholdt de samlede omkostninger i lånets lånetid hvad der også kræver en fast rente.

Jeg har aldrig taget et billån, men efter hvad jeg har hørt er billån jo ikke kendt for store gebyrer, f.eks gebyrer for at sende et girokort

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-01-15 15:56

Du er heldig ikke som jeg at komme i kløerne på dem her:
http://www.skat.dk/efi/

Hvorfor lånte du ikke pengene i banken, der er renten jo næsten 0?
Snart skal vi til at betale negativ rente for at sætte penge i banken...

Og tror du det bliver biligere med en stats bank??
Spørg Lenin, Stalin og nu Putgin, billige rubler til salg...

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 03-01-15 16:18

Det skal selvfølgelig tages med et glimt i øjet det jeg skriver, men jeg synes virkelig at der bør være loft på renter. Det virker som om at i virkeligheden er firmaerne der styrer landet og politikerne.
Jeg jan ikke se forskel på korruption og lobbyisne.
Hvorfor slipper nogle store firmaer for at betale skat? Skrid ud af landet, vi skal nok selv skaffe er alternativ til Cola og McDonald's hvis der er efterspørgsel nok.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-01-15 17:16

Du har jo frit valg hvor du vil låne pengene. Og hvis du så vælger et sted med en høj rente så er det jo dit valg.

Normalt koster det ca udbetalingen i renter mm. Når du køber bil.

Men der er jo nogle som ikke har eller tidligere misvedligeholdt en aftale og de må så betale mere i rente for at låne.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-01-15 18:54

Citat
Jeg har lige købt en bil for 89.000 kr og lagde 20.000 i udbetaling. Men jeg skylder stadigvæk over 80.000 til de svin.
Du har jo selv indgået aftalen?????? Hvad brokker du dig over??????
Du kan jo bare lade være at låne og så leve ud fra hvad du har økonomi til. Det er der mange der må.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 03-01-15 19:18

Ja enig bent, men hvorfor skal de absolut have så latterligt umenneskeligt mange ekstra penge for deres skide bil? Er der ikke en human grænse der bør sættes? De griner jo ad os mens de sniffer coke fra en luders røvballe på Cayman Islands.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-01-15 19:25

Det vidste du jo inden du skrev under.

Du kunne jo bare været gået et andet sted hen.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-01-15 06:56

Du kan jo bare betale bilen kontant, når du er så utilfreds med at skulle låne penge.

vic200

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 04-01-15 06:59

Ja send mug pengene

Jeg havde ikke meget valg da jeg skulle bruge bilen til arbejde.
Nu sidder jeg i gæld i 7 skide år.

Men du har ret..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-01-15 07:08

7 års løbetid for et lån på 90.000 for en øse der nok ikke holder de 7 år ?

Der må da være et sted du kan spare for at få det lån banket hurtigere ned.............f.eks. smøger eller junkfood som set i flere episoder af Luksusfælden.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 04-01-15 07:15

Ja det er ca. 3000 pr mdr for alt inkl parkering og benzin osv.
Det er tilsat overleve, især når jeg hverken ryger eller drikker. Der ryger måske en spaceCake ned i ny og næ, men det er det.
Ja jeg skærer allerede på at spise ude

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-15 11:00

Så har du vel krav om at have Stor bil frem for andet. Kia, seat,Mitsubishi, der er mange biler Nye til denne pris samt billigere i rente så fordi du vel har gjort et overilet impulskøb så viste du jo renten for start?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-01-15 15:49

Ja Morgensutter, der kan du bare se, hvad du har fået ud af at du "hverken ryger eller drikker "!
Havde du nu røget 40 Cecil om dagen, en halv snes bajere og en fl. snaps om dagen, så ville du kunne spare godt 200 kr. om dagen! 1.400 kr. om ugen eller 5.600 kr. om måneden, så kunne din dyt være betalt på godt 12 mdr!!!

Det er hvad du har fået ud af at du "hverken ryger eller drikker "! ..... og hvad kan du så lære af det?

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 06-01-15 15:59

Hahaha...
Ja men jeg har nu drukket flere øl end de fleste har spist ærter. Stoppede med mit voldsomme druk da jeg mødte min dejlige kæreste ellers var det 20-30 øl hver fredag og lørdag og mange torsdage og hver gang der var en anledning. Har sovet stiv i opgange og bus stoppesteder og på trappesten utallige gange. Selv i iskold sne hvor jeg husker at være blevet vækket af en eller anden der må have reddet mit liv. Jeg bor i Hellerup og er mere end 30 gange vågnet op i klampenborg og sågar Helsingør fordi jeg er faldet i søvn. Er også blevet rullet og holdt op med kniv et par gange fordi jeg har slingret rundt og slået hovedet mod mure og skilte. Har også vågnet op og mitcansigt har lignet en pizza uden at jeg ved hvorfor. Så jeg tror det er godt jeg stoppede med det druk
Har også fået røget mine smøger, men er stoppet for 2 år siden.

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 08-01-15 11:59

Tak for svaret LuffeA.