/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Køre som 16 årig i USA
Fra : scrubber
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 02-01-15 13:37

Hvad vil der ske med et ungt menneske fra Danmark som bliver taget i at køre bil i forbindelse med et udlandsophold i USA og der samtidig måles alkohol og stoffer i blodet ?

Vil den dom som vedkomne får i USA også blive meldt til de danske myndigheder og vil det også betyde en evt. frakendelse af køreretten i DK når vedkomne fylder 18 i Danmark. Altså udsættelse af det tidspunkt man kan erhverve kørekort !

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-01-15 13:49
Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-15 14:43

I USA er der fængselsstraf både til den 16 årige men også til bilejeren!
16 årige må desuden kun køre bil hvis der er en voksen med kørekort med i bilen og denne person skal være ædru.

MV2

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-01-15 16:58

Citat
16 årige må desuden kun køre bil hvis der er en voksen med kørekort med i bilen og denne person skal være ædru.

OBS!

Udenlandske besøgende som er ældre end 18 år kan køre med et udenlandsk kørekort i op til 12 måneder. Hvis kørekortet ikke er skrevet på engelsk, skal det ledsages af et internationalt førerbevis.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 27-01-15 15:57

Tak for svaret modersvilje.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-01-15 19:56

yes