/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
...COP15-16-17-18-19-20.....& Interettet
Fra : lgs
Vist : 360 gange
500 point
Dato : 21-12-14 18:00

Er det helt ude i hamptågerne at forestille sig, at sådanne internationale møder skelede til vor tids avancerede muligheder for at kommunikere "face-to-face" via Internettet i stedet for som vi netop endnu en gang har set det, at tusinder valfarter til og fra alle hjørner af kloden i de fly, som de samme mennesker ellers ikke tøver med at udråbe som en ikke ubetydelig synder i CO2-problematikken?

I det godt nok noget mindre format bruger man vel allerede i udstrakt grad Internettet som hjælpemiddel, når man - d.v.s f.eks. erhvervslivet - vil spare tid, penge og andre resurser ved diskussioner på tværs af kontinenter.

Der må være indtil flere herinde, der ihvertfald kan have en kvalificeret mening om det ladsig-/uladsiggørlige i mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 08:03

Glimrende ide.
Så er de deltagende politikere også nemmere at aflytte
http://www.information.dk/486285

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-14 19:30

Der bliver ingen fremtidige COP møder! Såvidt jeg har forstået det, var det "absolut sidste chance før jordens undergang"
(cry) De nåede det som bekendt ikke.......nu dør baby.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 500 point
Dato : 22-12-14 20:50

Dejligt spm!

En af mine kolleger i Miljø- og Energiministeriet, som det hed omkring årtusindskiftet, havde en satiretegning på sin opslagstavle, hvor der stod noget i retning af "Så flyver de verden rundt for at redde verden, med skyer af CO2 efter sig!"

Men, som Molokyle er inde på, måske lidt omvendt, meget af det der foregår ved store møder, ikke mindst internationale, er, at alle kommer med deres egen dagsorden, den har de på forhånd afstemt med "venligtsindede" lande, fx indenfor EU.

Men de forhandlinger der skal til for at prøve at finde et kompromis, kræver at man kan købslå udenfor referat, få kompromiset godkendt hjemme, osv.

Der er det nok mest fremmende for forhandlingerne, at man ikke finder lokumsaftalen i alle detaljer på Wikileaks dagen efter!

Men mange af de forudgående forhandlinger finder sted på ambassadeniveau, så de skal ikke altid ud at flyve.

Tommy, hvis du ikke har fået for meget arbejde, skulle du vandre lidt rundt i bjergene, måske kan du finde en ny "Ötzi", de dukker jo op efterhånden som de sneklædte tinder smelter

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-14 21:04

ja, eller den afskyelige snemand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 21:31

vagnr & Tommy (..uden for nummer) ..og undskyld lgs
Så passer denne altså lige ind... mellem de nævnte ovenstående Herre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-12-14 05:43

Citat
ja, eller den afskyelige snemand.

Er din viv allerede forflyttet til Tibet

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 04-01-15 15:04

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-01-15 16:49

Selv tak, lgs