/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bærbar vil ikke op i download hastighed
Fra : dhmoelsted
Vist : 928 gange
100 point
Dato : 20-12-14 15:21

Medon p8612 win 7 og ie 11 bærbar

You see tilbød os kvit og frit opgradering til 100/20
fra 60/12

vi kan bare ikke hente mere en 75/20 med kabel på modem og trådløs ca 50/20

tog en snak med en suporter fra you see han tilbød en test af samme forbindelse og selvfølgelig fik han 98/21 ved måling her på adressen
det eneste jeg kunne vride ud af ham var at det måtte være pc bærbar MEN HVAD ??kunne det så være
har også installet crome men giver intet extra på hastighed

god wee og jul

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-14 15:53

Det er da os fint selv om den burde vøre lidt højere, der er jo flere ting der har indflydelse

Er det hos yousee du tester?

Tag testen, og find ud af, hvad hastigheden på din bredbåndsforbindelse er.

For bedst at måle din hastighed, skal din computer være forbundet til dit modem med et kabel.

Selvom computeren er forbundet med kabel til modemmet, kan der dog være forhold, som kan give et lavere resultat, f.eks.:

samtidig download af filer eller streaming af videoer, musik, filer m.m.
åbne programmer der kører på computer
tilsluttet udstyr som printer eller digitalkamera
Måler du hastigheden, mens din computer er tilsluttet en trådløs forbindelse, kan du opleve en lavere hastighed, da hastigheden her afhænger af faktorer som f.eks.:

hvilken protokol, der anvendes
afstanden til det trådløse modem
bygningens konstruktion
andet udstyr er tilsluttet dit trådløse modem
http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/problemer/hastighedstest.aspx

Målt download-hastighed (Mbit/sek)    Tilsvarende abonnement
13,5 - 15,4   ----------------------------------------15 Mbit
27,0 - 30,8   ----------------------------------------30 Mbit
54,0 - 61,5----------------------------------------60 Mbit
90,0-102,5   --------------------------------------100 Mbit

Målt upload-hastighed (Mbit/sek) Tilsvarende abonnement
2,7 - 3,1   -------------------------------------3 Mbit
5,4 - 6,2   -------------------------------------6 Mbit
10,8 - 12,3   ------------------------------------12 Mbit
18,0 - 20,5   ------------------------------------20 Mbit

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-12-14 16:02

jo fint men syntes at "betonen" napper 50 % er lige i overkanten trådløs... men skal vel så være sådan ..men skal tilføjes vi har intet printer mv tilkoblet og you see måleudstyr er nok også bedre så de 25 mbit i diff. er så ok.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-14 16:31
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-14 16:35

Altså iflg. mit lin 2.) :
Citat
That said, most of the time, the speed of the Internet is still slower than that of a wired local network, which is either 100Mbps or 1,000Mbps. For a Wi-Fi network, the speed of the local network depends on the standards used by the Wi-Fi router (access point) and the connected clients, and can sometimes be slower than a fast broadband Internet connection.

Hvis det er dét som er 'problemet' ?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-14 17:22

Citat
jo fint men syntes at "betonen" napper 50 % er lige i overkanten trådløs

Du skal ikke gå ret meget skrå gennem beton før signalvejen gennem betonen bliver lang og derfor træg. Beton er ikke det bedste materiale at sende signaler i gennem.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-12-14 18:41

ikke for at være kvæulant ...men hvorfor måler you see mere direkte på modem end jeg gør ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-14 18:44

Citat
...men hvorfor måler you see mere direkte på modem end jeg gør ??

Måske fordi de måler hvor forbindelse bliver delt ud, inden den skal mange kilometer igennem kabler osv. ud til dig!

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-12-14 19:17

citat : Måske fordi de måler hvor forbindelse bliver delt ud, inden den skal mange kilometer igennem kabler osv. ud til dig!

nix skruer kablet der går direkte ind i vores modem og sætter deres grej til der uden nogen svinkæriender

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-14 19:29

Citat
nix skruer kablet der går direkte ind i vores modem og sætter deres grej til der uden nogen svinkæriender

Så er det jo nok derfor, der er jo ikke andet end deres måleudstyr koblet til så!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-12-14 21:29

Hvis du virkelig vil lave en lidt mere præcis måling skal du starte med at hente Mint:
http://www.linuxmint.com/

Put den på et usb stick

Start computeren på usb sticket, husk at sætte kabel i routeren

Når Mint er startet venter du lige et par minutter inden du tester hastighed.
Test først her: http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/problemer/hastighedstest.aspx

Vil du have en mere realistisk måling så gå ind her http://www.speedtest.net/ og vælg en server i nærheden af dig. (er du på sjælland skal du hellere vælge Malmø serveren, den er for det meste hurtigere end kjøvenhauner serverne)

Husk at teste flere gange over nogle timer så du får en fornemmelse af om det svinger meget

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-14 10:32

Ja det er svært at måle.
Efter min opfattelse går wifi slet ikke igennem en beton væg. finder en dør og kastes tilbage som en biliard kugle, indtil den finder routeren. så forstår man godt der tabes en del.
Mange steder indføres internettet i teknikrummet sammen med el og andet. Her kastes så så routeren ind mellem alt anden elektronik, sikke en suppe af elfelter det skal igennem.
Tænkte en gang, nu kravler du på lostet så kan du nå alle rum. Glemte bare der er alu under brædderne, så det gik helt galt. Tænk også på hvor mange andre routere der er i nærheden, der kan kolidere med dine signaler. Evt skift kanal.
glædelig jul, hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 21-12-14 18:55

Tak for svaret stone47.
og tak til alle der har bidraget med svar

glædelig jul til alle

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-12-14 20:59

selv tak.
glædelig Jul til jer alle
hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-12-14 21:03

PS: Så lige en udsendelse om glas lysledere på DR3 interesant.
vi har mange muligheder som vi ikke havde i min ungdom.
Jeg var med på transistorene da de kom i 50erne.
Det er en skam man er så gammel idag (årgang 47)
hilsen Steen