/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Glæde jul !
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 962 gange
300 point
Dato : 20-12-14 14:37

Hej alle Kandubrugere.

Ja, så er vi landet i Danmark for at fejre julen med familien. Vi flyver tilbage til Schweiz igen, den 04. jan. Dejligt, at julen og nytåret falder som det gør, det giver unægtelig lidt flere fridage sammen med familien. Og dejligt og glædeligt var det også at få krammet forældrene, børn, svigerbørn og deres forældre. Og sikke en velkomstmiddag......Uhmmmm, vi fik flæskesteg m/sprøde svær, brunede kantøfler og rødkål....lækkert lækkert.
I Schweiz og Tyskland behandler de et godt stykke svinekam blasfemisk......det bliver serveret kogt med hvid sovs.

Nogen vil nok spørge: ”Savner du ikke Danmark”?
Joeee, til tider gør jeg da. Men hvis hjemveen bliver for stor, læser jeg bare Dagbladene Information og Politiken, så er hjemveen kureret.

Når man – læs mig, skuer Danmark -sådan lidt på afstand, er ligheden med det gamle DDR stor. Her tænker jeg på flg: Overvågning af lovlydige borgere, pludselige trafikkontroller på Hoved -og Motorveje, hvor alle stoppes og biler gennemrodes og kontrolleres....(vi snakker stadig om lovlydige borgere) Om Skats ukrænkelige ret til at foretage kontrol af -og på privatboligen uden dommerkendelse – Politiet skal ha' dommerkendelse......

ja, ikke engang sine egne rotter må man bekæmpe. Næhhh, det skal kommunen nok tage sig af. Kommunerne har skam ansat såkaldte eksperter. Det kedelige ved de såkaldte eksperter er, at de ikke evner at se forskel på hvad der er Halsbåndsmus og hvad der er rotter. Som Borgmesteren der stillede op til interview sagde: ”I den slags alvorlige sager, stoles der ikke helt på, om pøblen har hjerne nok til at bekæmpe rotter på sin egen private matrikel”
Borgmesteren sagde det ikke ordret, men det var det han mente.

Vandværkerne, som egentlig er borgernes. I fordums tider var vandværkerne jo et I/S -eller et AMBA, nu laves de højt og flot om til et A/S med monopol på leveringen, hvilket så betyder, at borgerne nu skal betale den pris A/S'et har bestemt. Det kan Vandværkerne tillade sig fordi, staten har bestemt, at der ingen konkurrence må være. Og derved kan vandprisen for hele Danmark nu stige med 4 milliarder kroner. Værs'go at spis....øh....drik, hvis du har råd.

Endvidere misbruger medarbejderne hos Skat deres indbildte beføjelser, idet nogle af Skats ”Stasidrenge” har truet en Toyotaforhandler fra Løgstør med at sende Rockerne, hvis han – autoforhandleren, ikke makkede ret.

Den danske Dommerstand.....ha ha ha, dem, der sammen med Morten Bødskov løj så vandet drev er nu udpeget til at være Dommere. Det skal nu sidde i div. retssale og dømme andre for f.eks. falsk vidneforklaring....ha ha ha.....Kan I, kære Kanduer se kommikken....?
Ja ja vil nogen nu tilføje; ”De har da om nogen ekspertisen i løgn og bedrag”
Ja, jeg må bøje mig for dette argument.

Gratis arbejde kommer til at koste ekstra i skat.
Det er den seneste udvikling i sagen om taget på parret Jacob Ipsen og hustruens hus i Ringsted, som Ringsted Kommune har givet pålæg om at skifte. Det røde tag er nemlig lavet af beton-elementer og ikke brændt ler, som lokalplanen kræver.
Søndag tilbød tømrermester Thomas Breuning fra Fensmark at skifte taget, og hvor de første 100 arbejdstimer ville være gratis - og familien skulle så blot betale for omkostningerne til nye sten, stillads og andre materialer og værktøjer.
Nu viser det sig dog, at gaven på de 100 timers gratis arbejdskraft er skattepligtig.
- Man skal se det som om, at det er en gave fra håndværkeren til ægteparret. I det tilfælde skal de faktisk beskattes af den værdi, som arbejdet har, siger Claus Holberg, der er partner i advokatfirmaet Lett.
Det betyder, at gaven let kan komme til at koste familien 20.000 kroner – dog alt efter, hvor krævende arbejdet viser sig at være, hvordan det værdisættes, og hvordan beskatningsforholdene er for familien.
Hvor er næstekærligheden i familien Ipsens tilfælde...?

Vi hører eller at vores kulturberigere har fået ekstratillæg på 10.000 pr. måned = 120.000 årlig ekstra. Denne handling er til gengæld næstekærlig.

Rent og uforfalsket DDR.
Vores børn skal blive på skolen EFTER skoletid, og derved får mange børn frataget deres mulighed for at dyrke sport i div. foreninger/idrætsklubber. De får heller ikke leget og derved høstet færdigheder og erfaringer igennem legen – børnene er jo under behørig pædagogisk opsyn,
Og skulle ungerne formaste sig til at lege røvere og soldater....Ih du milde Moses.... fy fy fy fy skamme.

Jeg kan nævne mange flere DDR-ligheder endnu. Som sagt, ligheden med det gamle DDR er stor .- og dog adskiller Danmarks sig fra det gamle DDR ved – borgerne kan rejse frit – og alle – og her mener jeg ALLE - kan komme ind i landet til evig forsørgelse – endda. at ha' det økonomisk bedre end urbefolkningen - Det kunne dog ikke ske i DDR.

Endvidere har jeg erfaret, at TV-Julekalenderen ”PYRUS” har fået en klage fra de kulturradigale mennesker over, at ”Pyrus” i et afsnit har sagt; NEGER - OG, at han dansede med – og kaldt det NEGERBOLLER......
Har Danmark og danskerne fået kuk i kasketten...? Jeg håber så sandelig at det er noget forbigående.... men jeg har alligevel min tvivl.
Lad os derfor få en sang fra dengang dansken var normal oveni hovedet:
https://www.youtube.com/watch?v=LDrzKBM73yc

Flere Radigale tosserier......Med DRTV som ”sandhedsvidne” i forsøget på at udstille en Blok på bistand., havde DRTV taget Vangkvarteret fra Holbæk (Lige den by jeg bor i) som ”gidsel”
DRTV udstillede 9 danskere fra ”Blokken”........Her går det allerede galt, idet Blokken er beboet af 60 % indvandrede og ud af dem er 80% på bistand. Ergo, for at lave en seriøs udsendelse om mennesker på bistand og deres arbejdsparathed, burde der, såfremt det var en seriøs udsendelse være 60% indvandrede og 40% danskere. Altså udad de 9 personer skal de 5 – eller 6 være indvandrede og 3 -eller 4 være af dansk afstamning. Det var der så ikke.
DRTV's KONKLUSION VAR: Danskerne er nogle arbejdssky elementer, som ikke evner at overtage ”de fremmedes arbejde”
Holdningsmassage så det basker...!

En anden ting:

800.000 kroner. Så mange penge regner Hillerød Kommune med at skulle bruge alene i denne måned på at leje hotelværelser til 38 flygtninge.
800.000 kr.!!!!!!! Alt imens vores gamle – i daglig tale, ældrebyrden, ikke kan få en menneskeværdig behandling. De ligger i deres senge med fyldt lorteble og bliver skiftet et par gange i døgnet.
Disse gamle eneste forbrydelse er, at de har betalt deres skat til tiden, de har knoklet i deres ansigtsved for gamle Danmark – og takken; En fyldt lorteble og 9 dage gammelt smørrebrød.

I Horserød – ja fængslet, var der en fange som havde fødselsdag. Denne fange ville så gerne ha' et Dannebrogflag sat op i en flagstang – på den lille bordmodel- Det er der jo intet ondt i, manden er dansker, bor i Danmark – at flage når nogen har fødselsdag er jo en dansk tradition.
Det fik han så ikke lov til, fordi, det er forbudt at flage med Dannebrog i Horserød Tugthus fordi vores kriminelle kulturberigere kan tage anstød af det.
Jeg er helt og aldeles målløs..!

Lad mig slutte af med en lille fortælling fra Kukurets land, Schweiz.

En Imam gjorde lidt for meget stads af sig selv da han i Moskeen begyndte at prædike død, helvede og ødelæggelse over de vantro. Myndighederne gik ham lidt på klingen og de viste sig, at Imamen havde igennem en længere årrække rejst fra Kanton til Kanton og på denne snedige måde, kunne imamen nasse socialhjælp i div. Kantoner. Enden på den historie blev, at Imamen blev smidt ud af Schweiz med beskeden; ”Sæt aldrig dine platfødder i vores land igen.”
EU kværulerede som sædvanligt med menneskerettigheder og lirum larum. Det sked Schweiz højt og flot på..Selvfølgelig da, Schweizerne er vel herre i eget hus.
Det kunne Danmark lære noget af.

Må jeg ønske alle en rigtig Glædelig Jul
Nyd den, for julen bliver snart forbudt, den er for racistisk.

Mvh.
Tommy.

PS. Til Jer der stadig ryger SMØGER.
Jeg læste ( I en avis i Schweiz) at WHO erkender nu, at dén dér om passiv rygning, den holder alligevel ikke. Det er ikke skadeligt at dufte til røg fra en smøg.
Bare ærgerligt, at sundhedsappostlene fik hidset alle de frelste op.
Men stearinlys, det er farligt - og det er ganske vist....Fik I den..?

Jeg vil ikke skrive noget om svindlen i vindmøllebranchen, det der omhandler skadeligt støj

Og en anden ting som undrer mig er; Hver gang radikale muslimer spreder død og ødelæggelse, er det første, mange medier og politikere forsikrer hinanden om, ”Det har ikke har noget med islam at gøre.”

Nåååååhhh, så er det derfor, islam betegnes som ”Fredens Religion”

Mvh.
Tommy.
Nu med huller i osten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-14 15:06

Citat
ja, ikke engang sine egne rotter må man bekæmpe.

Bare de ikke begynder, at bekæmpe mine rotter på loftet.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-12-14 15:29

Citat
Mvh.
Tommy.
Nu med huller i osten

Men du har vel stadig dit danske statsborgerskab i baglommen til den dag du bliver træt af hullerne i osten og den kogte svinekam...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-12-14 16:29

Citat
Men du har vel stadig dit danske statsborgerskab i baglommen til den dag du bliver træt af hullerne i osten og den kogte svinekam...
Ja selvfølgelig. Jeg skal kun være i Schweiz i et år -på grund af konens arbejde - så vender jeg hjem til DK igen.

Kogt svinekam = Madsvineri I mine øjne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-14 16:45

Hold da helt op...
...der er nok 'nogen', som keder sig bravt sydpå?
Nøeh.. man skulle måske nok bare heller ik' vær' flyttet væk!
..me væren bleven ved sin læs.t
Skik følge ..eller land fly!
Vi ses nok hér i Dannevang ..til næste år Tommy-dreng
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-12-14 16:56

Citat
...der er nok 'nogen', som keder sig bravt sydpå?
Så absolut ikke. Schweiz er et absolut spændende land.

Citat
Nøeh.. man skulle måske nok bare heller ik' vær' flyttet væk!
Jeg tror, at det er sundt og givtig at komme lidt væk fra den hjemlige andedam. Man kommer til at se tingene med helt andre øjne.

Citat
Skik følge ..eller land fly!
Hmmmm.....Den forstod jeg ik' lige...?

Citat
Vi ses nok hér i Dannevang ..til næste år Tommy-dreng
Det har du nok ret i, da konens kontrakt udløber sidst i år 2015. Så skal hun jo hjem til den danske filial igen - og vi har jo stadig bopæl, børn og den øvrige familie i DK. Så jo, du har ret.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-14 20:27

Glimrende beskrevet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-14 10:32

Skik følge eller land fly... var en ret dårlig joke kan jeg godt se nu
Det var såmen bare en opfordring til at gøre som Imamen: Nasse lidt ..og blive bedaget med en gratis hjemrejse ..for at prædike, har du da en vis flair for

Hatten af for de rammende sammenligninger med DDR's storhedstid.

Du glemmer bare at nævne de 'dovne' danske arbejdsløse nasserøve ..som jeg:

Først pisser de på os. Så siger de vi lugter.

Efter at væren blevet udnyttet groft i 'nyttejob', aktivering, virsomhedspraktik, offentligt løntilskud, jobrotation, flexet osv. kan man efterfølgende læse, at man er lud doven og bare skal op på cyklen:

Præcis som den 20 årige pige; som bor og bli'r forsørget hjemme hos mor & far i udkantsdanmark. Hun satte sig for at tage et deltidsjob eller 2 som opvasker, da hun ikke lige kunne komme ind på drømmestudiet. En vandrehistorie som borgerlig fløjs politikere har mødt med stående ovation og som de har forsøgt at overgå hinanden i med skamros og dannebrogskors.

Jeg har altså lidt svært ved at se det store i, at et ungt priviligeret, sundt og rask menneske tager et deltidsjob for at tjene til lidt cafépenge.

Herregud da jeg var 17 var jeg da også flaskedreng i Brugsen et par timer om dagen. Det kan en 48 årig nedslidt familiefar i dyr lejebolig efter et langt liv som jord&beton arbejder, hverken leve eller dø af.

Pensionsalderen ryger med rasende fart i vejret. Den er nu oppe på ca. 72 år, medens enhver folketingspolitiker kan trække sig tilbage som 60 årig.

Ministre kan hæve eftervederlag i 2 år uden krav om at møde på jobcenter til samtaler, kontrol, nyttejob og andet aktiveringshelvede.

Hvor i din fortælling om Danmark møder vi disse historier i dit indlæg Tommy?

Uligheden er for opadgående medens den velbjergede elite og nobilitet klynker over skattetrykket og alt for små bonusser. Hvorfor de ser sig nødsaget til skattefinter og udnyttelse af østarbejdere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-14 15:48

Citat
Det var såmen bare en opfordring til at gøre som Imamen: Nasse lidt ..og blive bedaget med en gratis hjemrejse ..for at prædike, har du da en vis flair for
Tak for det. Og det er vel osse værd at nævne, at jeg er selvforsørgende - Altså jeg er ikke nassende, som visse Imamer er det.

Citat
Du glemmer bare at nævne de 'dovne' danske arbejdsløse nasserøve ..som jeg:
Det jeg prøvede at pointere var, når DRTV udtager en blok/boligkvarter som er på bistand - Og hovedparten består af indvandrede (80%) så forvrænger man billededet ved kun at lade danskere deltage.
Så er det ikke sandheden DRTV søger, men rent og uforfalsket HOLDNINGSMASSAGE DRTV udøver.
Det var den problemstilling jeg prøvede at gøre opmærksom på.

Efter at væren blevet udnyttet groft i 'nyttejob', aktivering, virsomhedspraktik, offentligt løntilskud, jobrotation, flexet osv. kan man efterfølgende læse, at man er lud doven og bare skal op på cyklen:

Citat
Præcis som den 20 årige pige; som bor og bli'r forsørget hjemme hos mor & far i udkantsdanmark. Hun satte sig for at tage et deltidsjob eller 2 som opvasker, da hun ikke lige kunne komme ind på drømmestudiet. En vandrehistorie som borgerlig fløjs politikere har mødt med stående ovation og som de har forsøgt at overgå hinanden i med skamros og dannebrogskors.

Jeg har altså lidt svært ved at se det store i, at et ungt priviligeret, sundt og rask menneske tager et deltidsjob for at tjene til lidt cafépenge.

Herregud da jeg var 17 var jeg da også flaskedreng i Brugsen et par timer om dagen. Det kan en 48 årig nedslidt familiefar i dyr lejebolig efter et langt liv som jord&beton arbejder, hverken leve eller dø af.
I problemstillingen her, har du faktisk ret.

Citat
Pensionsalderen ryger med rasende fart i vejret. Den er nu oppe på ca. 72 år, medens enhver folketingspolitiker kan trække sig tilbage som 60 årig.

Ministre kan hæve eftervederlag i 2 år uden krav om at møde på jobcenter til samtaler, kontrol, nyttejob og andet aktiveringshelvede.
Ja, sådan er samfundet desværre opbygget....desværre.

Citat
Hvor i din fortælling om Danmark møder vi disse historier i dit indlæg Tommy?
Tænker du på noget specifikt.?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-14 16:26

Lad mig henlede Jeres opmærksomhed på Jyllands Postens leder. 21-12.2014

Citat......Den brutale sandhed, som så mange velmenende mennesker i det danske politiske establishment har så bedrøveligt svært ved at erkende, er, at det er indvandrere fra Mellemøsten og Afrika, der udgør problemerne. Mennesker, som lever i isolerede parallelsamfund, hvor den eneste kontakt med det danske samfund er modtagelsen af de offentlige ydelser.

Og hvilke ydelser! I en af Jyllands-Postens artikler blev det dokumenteret, at en indvandrerfamlie med to voksne og tre børn modtager kontanter og offentlige ydelser for 454.851 kr. pr. år, svarende til 37.851 kr. pr. måned. Det er omtrent 10.000 kr. mere pr. måned end under den introduktionsydelse, som blev vedtaget af VK-regeringen, og som med et infamt manipulerende udtryk blev kaldt for ”fattigdomsydelse”. At kalde 27.775 kr. pr. måned et udtryk for fattigdom kræver en vis frimodighed, men den besidder eksempelvis Socialdemokraternes integrationsordfører, Mette Reissmann, der betegner de 27.775 kr. pr måned som »det rene ingenting.« Ydelsen på de 37.851 kr., som udbetales fra det øjeblik, en asylsøger er registreret som sådan, kan ikke siges i sig selv at være nogen overbevisende tilskyndelse til introduktion på det danske arbejdsmarked.......Citat slut.

http://jyllands-posten.dk/opinion/leder/ECE7307692/Stil-krav/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 18:24

Hr. Kaptajn du er en dum Dansker.
Velkommen i klubben.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-12-14 18:50

Citat
Hr. Kaptajn du er en dum Dansker.
Eyvind, jeg giver dig fuldstændig og 100% ret ! JEG og mange andre danskere er SNOTDUMME.

Lad alle der kan se den er riv rav ruskende gal gøre noget ved det. Minus de kulturradikale, de hader i forvejen alt dansk kultur og traditioner, og så helst historien blev skrevet om.

Sverige - eller i daglig tale, Sverigestan, har opgivet, og derfor må vi danskere forlange at Øresundsbroen bliver ensrettet således, at der ikke kan køres til Danmark via Sverigestan

Hellere igår end i morgen

Mvh.
Tommy
Dum dansker

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-14 16:10

Alt imens Socialpamperaterne har travlt med at fordømme pamperne fra blå blok - og især Lars Løkke, sikrer en af pamperaterne - i dette tilfælde Karen Hækkerup sig en fed en fidus. Pamperkammerat Karen Hækkerup sikrer sig selv godt 170.000 kroner om året, fra hun er nået efterlønsalderen og frem til, hun rammer folkepensionsalderen. Herefter er hun sikret godt 150.000 kroner om året i resten af livet. Kort sagt, Karen pamper sig til 700.000 lige ned i foret.
Flg. tal er ud fra beregninger vedr. en kvindes gennemsnitlige leve år

Samtidig hører vi fra den modsatte lejr - nemlig den alkoholiserede Venstre pamper, Søren jeg-fatter-ikke-en- Pind udtale sig: "At danskernes "dovenskab og klynkeri" er et større problem for Danmark som nation end den indvandring, som så ofte er genstand for debat." (...sic...)
Ja det sagde han squ, mens horder af uintegrerbare flygtninge stormer mod den danske grænse med evig forsørgelse for øje. Og derved kan Søren ikke forstå hvorfor hulen danskerne brokker sig.

"Jeg har vælgerlede" skrev pamperen.....
Vælgerlede!?!? Ja, det skrev han squ !
Hvorfor fanden stiller han så op til Folketinget...? Det er mit håb at ingen stemmer på ham, således at Søren Pind bliver nødt til at bevæge sig ud i samfundet, få et job og bare prøver på -for én gang skyld, at tjene sine egne penge.

Min gamle far på godt 70 år klagede over, at vi mumlede når vi talte til ham. Det gjorde vi naturligvis ikke, vi talte højt, klart og tydeligt. Vi fik ham overbevist om, at han var begyndt at hører dårligere. Han gik op til Ørelægen og blev indstillet til høreapparater.........I tror, det her er LØGN!!! Der er 98 ugers ventid
98 uger!!! altså små 2 år - i et af verdens bedste velfærdssamfund....det siger Statsministeren da selv det er...... Min gamle far evner heldigvis at betale for apparaterne selv.........98 uger!?!?!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 21:01

Eyvind -> Til gengæld er jeg ikke SÅ dum længere...?
Jeg er udmeldt af ALLE politiske partier.. Ikke længere Radikal.
..nu er jeg bare ALM. dum
..og glad </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-12-14 18:36

Atter et bevis på at den danske stats er en tro kopi af DDR.

Politiets Efterretningstjeneste har destrueret en computer, som tilhørte historikeren Bent Jensen, oplyser Radio24syv tirsdag.

Computeren indeholdt en mængde oplysninger, som Bent Jensen har fundet frem under sine studier af efterretningstjenestens arkiver.

Maskinen var låst inde i et skab hos PET og rummede de oplysninger, som historikeren siden 2007 har samlet under sine dyk i arkiverne.
- Det er skandaløst, at PET gør sådan noget uden at spørge mig først, udtaler Bent Jensen til radiostationen.
I et brev erkender PET at have begået en fejl. En medarbejder i tjenesten destruerede fire ældre computere, som han skønnede til ikke at have værdi.
Han anede ikke, at den ene tilhørte Bent Jensen, har PET forklaret.
Under sin forskning i den kolde krig har Bent Jensen haft et særdeles anstrengt forhold til PET og ikke mindst tjenestens tidligere chef, Jakob Scharf.

Og vupti, ingen beviser for at Dragsdahl var spion for østblokken - eller det, alm. mennesker betegner som landsforræder.

Ja, man korser sig over, hvad de lakajdrenge kan slippe godt fra.

Citat
Jeg er udmeldt af ALLE politiske partier.. Ikke længere Radikal.
Nå, jeg troede ellers du fik ufrivillig sædafgang da Morten Muhammed-skæg Østergård tordnede frem på tv-skærmen og proklamerede, at alle pensionister, bistandsmodtagere -og især de arbejdsløse skulle holde op med deres krævementalitet.
Rart, du er blevet klogere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-14 19:23

Molo - stor stor stor respekt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-12-14 23:04

Så ”Bonderøven” på en af DRTV's kanaler – det har nok været på et'teren...?

Meget hyggelig og glad fætter, ham Bonderøven. Den dybere mening med programmet har jeg aldrig fattet. Bonderøven ”ejer” en mindre gård – det, som man i gamle dage kaldte et Parcelissted. Bonderøven pløjer sin jord med en gammel plov trukket af en hest. Dyrker lidt korn, som ikke bliver passet – det kaldes vistnok økologi. Udover det, har han lidt andre afgrøder, som osse bliver dyrket på bedste økologisk vis. Det foruden, opsamler Bonderøven nedfaldsfrugterne som bliver - på nænsom vis, presset og lagret - og efter endt lagring, bliver det til økologisk æblecider. Udover det, har Bonderøven høns og vistnok et par geder...?
Kort sagt, Livet på parcelisstedet foregår som da bønderne dyrkede landbrug midt i 1930verne....Ihvertfald når DRTV filmer.
Jeg sad faktisk og ventede på, at en eller anden tjenestepige stak hovedet frem i døren og råbte..”Vil husbond ha' en tår kaffe”
Bonderøven reparerer, vedligeholder, river ned og bygger til på ejendommen. Til det formål bruges genbrugs/gamle materialer. For at gøre illusionen perfekt, bruges værktøj, som nok burde hænge på det nærmeste Frilandsmuseum.
Frank – alias ”Bonderøven” er en lykkelig mand.......
Det kan jeg godt forstå med den hyre han & og konen modtager pr. udsendelse.

Hvad er egentligt den dybere mening med DRTV-udsendelsen ”Bonderøven”...? At man kan leve af, at dyrke et mindre landbrug, bare det er økologisk drevet..?

Nu er det ikke fordi, jeg har noget imod udsendelsen som sådan, jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad hele konceptet skal gå ud på......eller går ud på..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-14 10:04

Det er nok den flotteste julegave jeg har fået længe. Tommy giver mig ret !
Citat
I problemstillingen her, har du faktisk ret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-14 10:06

Træerne vokser dog ikke ind i himlen ...umiddelbart efter får jeg meddelelsen:

http://www.kandu.dk/pageerror.aspx?aspxerrorpath=/questionhist.aspx
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-12-14 16:53

Citat
Det er nok den flotteste julegave jeg har fået længe. Tommy giver mig ret !
Tillykke med gaven - anvend den nu med fornuft og ynde.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-12-14 23:30

Et forsinket Glædelig Jul.
Citat
Hvad er egentligt den dybere mening med DRTV-udsendelsen ”Bonderøven”...? At man kan leve af, at dyrke et mindre landbrug, bare det er økologisk drevet..?

Jeg vil påstå,det hele er en fis i en hornlygte. En gang let underholdning,i Morten Kock stil.Næh..han får sikkert en god hyre fra DR. Derudover er han jo forfatter og foredragsholder. (Lyder bekendt).
Hans "gård" er med en areal på 3 ha,til at overskue. Der er jo bønder med 4-500 ha.,også økologiske,der ikke kan få det til at løbe rundt. Ind imellem er der en sværm af mennesker,der hjælper. Mon ikke DR,også betaler deres dag løn.
Bare denne her æble maskine,må have kostet en formue at fremstille. Hans "nye" stuehus,står nok efterhånden i det samme,som en mindre herregård.

Jeg løb jo på Bonderøven,for et par år siden. Vi havde bevæget os fra Thy,til et lejet sommerhus,på Norddjurs. Kørte lidt rundt på de smalle veje. Pludseligt stod han der:
http://peecee.dk/upload/view/445865
I gang med at samle brugte mursten. Jeg tænkte,det kunne være sjovt lige at sige hej,og gik over til ham. Han var meget studs,så samtalen fik hurtigt ende. Jeg spurgte pænt,om jeg lige måtte forevige ham. Svaret var meget bastant: NEJ,DET MÅ DU IKKE. Så jeg skyndte mig i bilen igen,men snød mig lige til at tage et alligevel.
Jeg ved godt,nogle mennsker har været mere end almindelig nysgerrig,for at se hans "gård". Jeg mener bare,som landskendt person,må han finde sig i en vis interesse fra offentlighedens side.

Jeg ta`r hans udsendelser,som engang hyggeligt underholning....absolut heller ikke mere. Det har jo ikke meget med virkeligheden at gøre.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-14 09:25

Så er julen forbi ..og mørket sænker sig.
Sad lige og funderede: Hvorfor tror folk, her iblandt politikerne, at man får anvist arbejde på jobcenteret? Når der ud af over 400.000 'kun' var 80 ..og i år 63 som takkede nej til et anvist job, så er det jo nok fordi jobcentrene samlet set kun anviser et par hundrede job's på landsplan.

Jeg har gennem snart tre år som ledig ikke fået anvist et eneste. Min fagforenng (3F) har henvist mig til 2 jobsamtaler, som arbejdsgiveren, når det kom til stykket, alligevel ikke ønskede at gennemføre. STORT ! Til gengæld er jeg blevet gennemkontrolleret i hoved og r.. for at sikre jeg nu også reelt og aktivt har søgt de to obligatoriske job om ugen, der gør at man er berettiget til understøttelse (..for mit vedkommend dagpenge og arbejdsmarkedsydelse).

Nu vil man stramme skruen yderligere. Det bliver der altså ikke skabt arbejdspladser af.

Mig bekendt er de sidste 10 års skattelettelser til velstillede og sænkning af virsomheds beskatningen blevet gennemtrumfet med henvisning til netop jobskabelse og vækst. Hvor bliver 'virkningen' af denne politik af? Det må da snart gå op for en eller anden, at det er en forfejlet strategi. De syge og handikappede bliver ikke mere raske af, at man forringer deres ydelser for at financiere dette 'Cirkus'. Jeg bemærker at der heller ikke er kommet flere i beskæftigelse, men til gengæld er ledigheden faldet. Klart; da flere er blevet 'selvforsørgende' som følge af beskæftigelsesreformen og afskaffelse af efterlønnen ved at man har frataget dem muligheden for at modtage kontanthjælp.

Nu kommer der så en strøm af flygtninge som man gudhjælpemig har tænkt sig straks at anvise et job, således de lettere integreres. Hvor dælen skulle de job komme fra?

Jeg har gjort mig mine tanker herom: Man 'indser' langt om længe at praktik- og løntilskudsordningen er konkurranceforvridende og en kilde til udnyttelse af de ledige som aldrig får en jordisk chance for at fortsætte i beskæftigelse på ordinære forhold, men bliver afløst af nye ledige i en slags 'jobrotation'. Derfor vil man under stor fanfare, hurraråb og trommehvirvler afskaffe disse 'ordninger'. Ikke for at oprette reelle job i stedet, næeh... for at integrere flygtninge og indvandrere i 'indslusningsordninger' ...eller hvad man nu finder på at kalde denne øvelse. DA og DI finder ser naturligvis frem til dette og kan slet ikke få armene ned over at politikerne er begyndt at tænke disse tanker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-12-14 23:20

Hvornår går det op for venstrefløjen at problemerne skyldes ikke kapitalisme men humanisme.

I Danmark er alle syge - indtil det modsatte er bevist.
resultaterne af et screeningsprogram for tarmkræft. Det viste, at hvis 10.000 personer over en 10-årig periode deltager i en tarmkræftscreening gennem afføringsprøver og efterfølgende kikkertundersøgelse, vil man redde syv personer (0,07 pct.) fra at dø af tarmkræft. Til gengæld vil man igennem programmet give flere end 900 personer falsk alarm, da det viser sig, at der alligevel ikke er tale om en kræftsygdom, og over 500 personer vil få bortopereret polypper, der aldrig ville have udviklet sig.

Brug i stedet ressourcerne på sygdomme, hvor der er videnskabelig dokumentation for helbredelse.
Hvordan mon disse 900 + 500 personer har det bagefter? Kan det tænkes, at mange af dem får forhøjet blodtryk, en depression, dårligt kredsløb eller andre dårligdomme? Jeg er derfor også 100 pct. enig med dyrlæge Niels Erik Rønn, der i et indlæg i JP skrev, at han aldrig ville udsætte dyr for sådan en screening, og at han hellere ville spare samfundet for de mange penge.

Tsk tsk tsk tsk tsk

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-12-14 00:14

Og lige en afgiftbombe mere....De seneste 10 år er vandforbruget i de danske husholdninger faldet med 15 procent. Alligevel er prisen for vand steget i samme periode, så en gennemsnitlig husstand på 2,15 personer i dag betaler ca. 5.200 kr. om året for deres vand mod 4.500 kr. i 2004.

Sakset fra "Bolius"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 00:22

Når markedsprisen stiger på korn/mel ..får brødet liiige en ekstra tak opad.

Når prisen på mel ..og alle andre råstoffer falder?

Tjaehh... så er prisen på brød pludselig blevet afhængig af omkostningerne: Transport, forarbejdning (lønninger) ..og alt muligt andet.

Prisen på brød? ..falder næppe i dén anledning.

Forklar mig lige dét?

</MOLOKYLER>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-14 11:39

Vi begynder snart på endnu et år for de dumme. (læs os selv)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-12-14 12:18

Jo mere man (vi) sparer,jo mere stiger prisen pr. enhed. Afgiftsforhøjelser.
Staten skal jo bruge penge,bl.a. til nye velsignede "arbejdspladser" hos kommunerne. I form af flere asylcentrer.

Jeg undrer mig til stadighed over,at de danske skatteydere er istand til,at rejse pengene.

Med hensyn til spare øvelsen,ses lidt af samme fænomen hos f.eks. banken og TDC. For få år siden,skulle vi endelig væk fra papirs opkrævning,for at spare.
Nu koster det 10 til 15 kr.,for at benytte betalingsservice.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-12-14 13:00

Ikke fordi jeg skal fremhæve Schweiz.

Ægte demokrati
Indkomst op til 200.000 kr. = skattefri - eller en meget lille %
Moms på fødevarer = 2,5 %
Sundhedsforsikring = 1- 5 % af indkomst dækker det hele - også tandlæge.
Mennesker på overførsel betaler ikke sundhedsforsikring eller skat.
Max vægtafgift = 2000 pr. år. hvis du kører i den aller aller største øse
Topskat = kun ved indtægter over 6 mill.
Tag et våbenkursus, været soldat - eller i besiddelse af et jagttegn, og du må eje et håndvåben.
Schweiz har en kriminalitetsrate der er væsenlig lavere end andre europæiske lande.
Utilpassede indvandrede = Yt
Har lige stemt ja til mere indvandring - fra EU-lande - og kun fra EU-lande.
Benzinen er billigere end diesel. Om det er en fordel, det ved jeg ikke, men det er den.

Afgifter som vi kender fra DK - dvs. stort set på alt, findes ikke i Schweiz.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-14 14:20

Schweiz har vist også levet godt af alle Europa-banditternes hengemte tyverimilioner.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-14 15:29

Det sgu som at se Grumpy Old Men !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-12-14 19:19

Fy skamme sig Schweiz. Det ligner ikke noget at behandle sine egne borgere bedre end Danmark gør sine....fyyyyyyyyy. Sæt omgående skatter og afgifter op til noget nær 92% af lønnen.

Så er det bedre dette her http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/der-bliver-ikke-holdt-nyt-valg-i-sverige/5373239
Idag er det dagen, hvor mødommen blev taget på det svenske demokrati.

Som Rabiaten, Reinfelt siger:
»Hvad betyder ordet 'nok'? Er Sverige fyldt op? Er Norden fyldt op? Er vi for mange mennesker? Vi er 25 mio. mennesker, som bor i Norden. Jeg flyver ofte rundt over det svenske landskab. Det vil jeg anbefale andre at gøre. Der er uendelige marker og skove. Der er så meget plads, man kan tænke sig. De, der hævder, at landet er fyldt op, må jo vise, hvor det er fyldt op«.

Ifølge de svenske udlændingemyndigheder vil Sverige i år tage imod mellem 80.000 og 105.000 flygtninge.

Vi må på det kraftigste forlange, at svenskerne ophører med de ulovlige bosættelser i Skåne Halland og Blekinge !!! Vi kræver områderne tilbage til DK igen. Svenskerne tyvstjal dem jo.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-14 19:54

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 20:57

tedd ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 21:14

Løsningen.. Tommy er: Vi sender alle indvandrere, flygtninger og østarbejderne til Sverige.
( Så har de også nogen at tale deres modersmål og dele deres religion med )
Svenskerne kan så bo til leje her i Danevang's tomme getto områder, medens de leder efter et permanent sted at bygge og bo.
F.eks. i de snart mennesketomme områder i Libyen, Sudan, Iraq eller Syrien.
>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 21:19

Ps. Nåeh ja.. så vil de også, med deres ekspertice i våbenproduktion, kunne hjælpe Israelerne med, at få gjort kål på den sidste rest af Palæstinensere, Jordanere og Iranere
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 21:47

Forså Tommy ..ovenstående er kun en midlertidig delløsning.
I det store perspektiv skal der andre boller på suppen til for; at 'redde' Europa:

Omlægning af energisektoren for et eksempel?

100% satsning på vedvarende energi: Vind-, Vandkraft (vandfald, dæmninger, bølge-/tidevandskraft osv.), Geotermisk energi (..herunder også lokale varmevekslere) og solenergi.

Lad os, skattefrit ..naturligvis, lade Maersk om det 'praktiske' i den forbindelse (Philipinere og Indonesere er stadig billig arbejdskraft.)
Alle fremtidige skibe bliver forsynet med el-motorer ...billigt fremstillet i Syd-Afrika ...med en solid Kinesisk og Indisk arbejdsstyrke

FARVEL ...til Russisk gas og mellemøstlig oliesnavs.

NU... får araberne ikke længere råd til at bevæbne sig ..og bliver dermed lette ofre for vore nukleare 'løsninger'.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-12-14 23:17

Citat
Omlægning af energisektoren for et eksempel?

100% satsning på vedvarende energi: Vind-, Vandkraft (vandfald, dæmninger, bølge-/tidevandskraft osv.), Geotermisk energi (..herunder også lokale varmevekslere) og solenergi.
???? Hvad hulen skulle det hjælpe..?
Mole, kom nu ikke og fortælle mig at også du tilbeder klimareligionen.

Punkt 1 og eneste punkt på dagordenen, idet, det løser alle problemer.
Gør noget ved befolkningstilvæksten, som især sker nede i de "varme lande"
En tilvækst på 80 millioner mennesker - hver evige eneste år.

Lad os lege med et tal = 6%
Det er det tal, CO2 bliver nedsat med på verdensplan, såfremt alle mennesker kørte deres biler i garagen og lod den stå.....sølle 6%
Men vi bilister bliver beskattet (i Danmark) som om vi forøgede CO2 mængden med 400%

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-14 10:02

Tommy ->
Citat
Hvad hulen skulle det hjælpe..?

Kan du ikke gennemskue det?

Uden afhængighed af olie (...den smule der er tilbage i Nordsøen kan vi bruge til at smøre cyklen med og måske er der også gas nok til at fylde lighteren.) vil stort set alle mellemøstlige stater gå bankerot: Qatar, Oman, Yemen, De Forenede Arabiske Emirater, Iraq osv. vil ikke længere kunne financiere det vanvittige våbenopbud der findes der og i landede omkring. De får ikke engang råd til en flybillet væk og omkommer således på deres vej gennem ørkenen ..til fods, med kurs mod Fort Europa.

Rusland vil ikke have nogen interesse i at spille med musklerne, hvis ikke de kan afsætte deres gas i Vesteuropa.

Således får vi fred ...både for muslimer og for Russiske fly der angriber Bornholm.

Var det ikke bl.a dét du ville opnå?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-14 10:10

Det i overgangsfasen påståede hul i statens finanser vil kunne dækkes ved salg af Nordpolen. Der er alligevel ikke andre værdier end måger. Skulle der findes olie? Så er der ingen der har brug for den og den vil dermed miste sin strategiske betydning, så vi med dette som argument slipper for at blive nødt til at købe uendeligt overflødige kampfly og i stedet befæste Danmark med anti-fly og -bådmisiler bemandet af supercomputere og en håndfuld frivillige fra hjemmeværnet.

QED </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-12-14 20:31

Citat
Således får vi fred ...både for muslimer og for Russiske fly der angriber Bornholm. Selvsikker Nørd!

Var det ikke bl.a dét du ville opnå?
Jo...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-14 16:22

Husk, I kære EU liderlige, at når der skal stemmes om Retsforbehold/tilvalgsordning - engang når Lars Løkke - eller hvem det nu måtte være af de rabiate landsforrædere som udskriver valget, så afgiver Danmark helt og holdent, totalt og alt suverænitet til EU.
http://www.altinget.dk/artikel/professor-tilvalgsordning-kraever-fuld-afgivelse-af-suveraenitet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-14 07:10

Ja, husk; næste valg står mellem Tommy eller undertegnede, hvis Danmark skal bestå
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-14 13:48

Citat
Ja, husk; næste valg står mellem Tommy eller undertegnede, hvis Danmark skal bestå
Nej det gør det ikke - jeg stiller ikke op. Men derfor kan jeg da godt ha' en mening om samfundet som helhed, at meningen så ikke passer Kandubrugerne, det er der så ikke noget at gøre ved.

Nu er ISIS jo begyndt at henrette dessertørene.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/islamisk-stat-har-henrettet-116-udenlandske-jihadister/5375429

Danske jihadkrigere har også mødt deres endeligt for enden af deres tidligere kampfællers geværer. Det kunne Ekstra Bladet berette den 5. juli efter en konference i Politiets Efterretningstjeneste. Her fortalte PET, at de kendte til flere eksempler, hvor danske frivillige var blevet henrettet, efter de havde sagt, at de ville vende den hellige krig ryggen og rejse hjem til Danmark.

Det har jeg faktisk forståelse for. Danmark henrettede også landsforrædere i 1945.
Samtidig slipper vi i DK for, at ha' disse djævle til at rende kamptrænet rundt på gader og stræder.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 300 point
Dato : 30-12-14 14:53

I må kalde mig,hvad i vil. Men fakta er,man bliver mere og mere kynisk (desværre),i takt med i sine omgivelser (samfundet...verdenssamfundet).
Citat
Det har jeg faktisk forståelse for. Danmark henrettede også landsforrædere i 1945.
Samtidig slipper vi i DK for, at ha' disse djævle til at rende kamptrænet rundt på gader og stræder.

Helt enig. Indrømmer at det første jeg tænker er: Så er der da een mindre af dem. Jeg synes også det er forståeligt,at svenskerne nu bygynder at brænde moskeerne ned. Det måtte jo komme.

Det er simpelthen en kunstig tildragelse,at plante Norden til med moskeer og muslimer. Det vil ende i en katastrofe,før eller siden.

Jeg har faktisk ondt af den svenske Statsminister. Måden hvorpå han ydmyger sig selv,må være pinagtigt. Endnu mere pinligt,hvis manden tror han kan holde SD ude i alt fremtid. Gad vist om han har forhørt sig hos Poul Nyrup.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-14 22:27

Hej Mosebaek.
Dit indlæg rammer klokkeklart og præcis hovedet på sømmet....Boiiiiing.
Jeg er 100% enig.

Jeg må tilstå at jeg hulkede ad grin - her sidst på eftermiddagen.
Nu har vi jo i mange år, efterhånden, fået tudet ørerne fulde af diverse miljøpræster og miljøflippere om, at Round Up var yderst skadeligt og bla bla bla bla og grundvandet og bla bla bla bla, og for miljøet skyld skulle man bekæmpe ukrudt med gasbrændere - eller vejsalt :-
ellers kunne vi ikke drikke vandet. Faktisk er drikkevand blevet erklæret "Farligt at drikke" på et fuldstændigt tåbeligt argument. Drikkevand som indeholdt naturlige pesticider i små mængder - faktisk så små mængder, at en alm. person skulle drikke 100 liter pr. dag i 300 år, så kunne der være 1 promille chance for han/hun udviklede kræft i leveren. På sådanne argumenter kasserede vores såkaldte højtuddannede og belærte mennesker, godt og dejligt drikkevand. At bruge deres logiske sans lå dem fuldstændig fjern...næh logisk sans kan ikke bruges til noget, når en såkaldt ekspert har udtalt sig.

Nå, til sagens kerne. Det viser sig, at det med gasbrænderen er en - for at sige det mildt, en rigtig dårlig ide....I ved, CO2 og deslige....lad mig spare Jer for detaljerne, men I ved, Jordens undergang, havene stiger, polerne smelter osv osv osv vælg selv argumentet, det ene er ligeså godt - eller sandfærdigt som det andet......øøøøhhhh indtil videre da.

Round up....Tja....... nu ikke grine, vel! Eksperter, højt uddannede DJØFFER, Ingeniører, fanden og hans pumpestok......Kort sagt, EKSPERTER har jo altid fordømt brugen af Round Up fordi - ifølge dem, var mere sundhedsskadeligt end alverdens A-bomber.

Endelig.....åh endelig......stod der pludselig en lille dreng og råbe: "Jamen han har jo intet tøj på"
Og det var lige netop det, "ekperterne" ikke havde på. Eksperterne stod i sædvanen tro, nøgen -og bildte befolkningen ind, at de havde det flotteste silketøj på.
Det viser sig nu, at Round Up er ikke mere sundhedsskadelig end en kop frisklagt morgenurin lagt af en jomfruelig Nonne.

Kommunerne har derved fået besked på, at skrotte deres miljøvenlige gasbrændere og bruge Round Up. istedet

Jeg vidste det!!! Jeg har skrevet om det før. Jeg skrev bla om, hvordan miljøtosserne tog røven på de godtroende - og at jeg brugte rask væk Round Up
Jeg skal ikke skrotte nogen gasbrænder - jeg har ingen. Jeg har som sagt, hele tiden brugt Round Up, som jeg har hentet i Tyskland til en femtedel af den pris det koster i DK. incl 800% afgift og 25% moms.....Husk, der er moms på afgift

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-14 23:00

-Og lige en til natmaden.
Det drejer sig om at danskere ikke så gerne ser deres datter blive gift med en muslim.

"Jens Peter Frølund Thomsen, lektor i statskundskab på Aarhus Universitet, har i en årrække beskæftiget sig med forholdet mellem danskere og indvandrere, og han mener, at målingen afspejler, at danskerne er blevet mere fordomsfulde over for muslimer."

Lad mig så spørge.......
Hvor mange muslimske forælde ønsker en dansk mand til svigersøn...?

Kunne vi ikke snart blive fri for "Eksperternes" holdningsmassage.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-14 10:16

Tjaeh... man mente også engang at ingen tog skade af Thalidomid og at A-kraft var en 100% sikker og forureningsfri energiform.

Jeg ser intet odiøst i at man lader tvivlen komme evt. ofre til gode. På den anden sider sker der ingen skade ved, at man senere bliver klogere på sagens rette sammenhæng.

Forsigtighedsprincippet hedder det vist?

Nå, men jeg tror altså ikke der er strøm på dette kabel... ZZssssstttttttthhh....

Du kan bare slette de filer. Jeg har vist taget back-up. Hov... hvor er de nu henne?

Den løve gør ikke spor, for den har lige spist.

Til Tommy: Rolig nu! Jeg skal bare lige tjekke aftrækket... den er ikke ladt
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-12-14 22:51

Mens herrerne er ude for at pisse og babbe lidt på garen og damerne er ind på lokummet for at sminke sig og evt. lægge en brune står jeg herude med min fattige pils og politiske ukorrekte smøg - tændt i dagens anledning - og ser Molo, den gamle socialist, prøver at spille smart ved at sammenligne Round Up med Thalidomidbørn.......ha ha ha ha, så har man eddermugme drukket i dagens anledning. Thalidomidbørn er fra 60'erne hvor forskningen var så som så, men undersøgelserne vedr. Round Up er altså fra....næsten 2015 - altså i miljøflippernes år.

Dettte er skrevet fra en mobilos i en 40 hestes huggert, er der fejl, så skyldes det helt og aldeles spirtussens lyksagligheder .

Nå, jeg ryster den lige af, jeg skal ind til kællingerne igen.....
GODT NYTÅR ALLEZ ZUSAMMEM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-15 12:12

Tømmermænd? HA... Jeg drak i løbet af dagen/natten igår:

3 Tuborg julebryg, 1 alm. Tuborg, 2 Underberg, 2 glas rødvin, ½ flaske portvin og afsluttede 'festen' med ½ flaske Jack Daniel's. ..meeeen jeg blev også en smule sløv ved 4 tiden

Nu sidder jeg veludhvilet, frisk som en havørn og er på vej ned for at fodre fugle i parken
Ergo får man ikke tømmermænd af at drikke!
Dét har jeg lige videnskabeligt bevist med et kontrolleret forsøg In Vivo.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-15 16:25

Tak for svaret Mosebaek.

Og godt nytår til alle.

Mvh.
Underkorporalen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-15 20:10

Selv tak Tommy. Jeg kan se,du har degraderet dig selv. Nå,det er jo heller ikke rang det kommer an på,blot man har et kvik hjerne,og et sund livssyn. Og der er du rimeligt godt med.

Ønsker alt godt for dig og hustru,i Alpelandet. Har en anelse om,du sagtens kunne fristes til at blive der. Og det ville være fuldt forståeligt....nå,men vi må se...som den blinde sagde til den døve.

Vh. M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-15 22:04

..og jeg er en smule stolt af, at jeg kom med en korrekt forudsigelse (Dato : 26-12-14 09:25), som endda nævntes i Statsministerens Nytårstale:
Citat
Nu kommer der så en strøm af flygtninge som man gudhjælpemig har tænkt sig straks at anvise et job, således de lettere integreres.

..eller rettere hun sagde at indvandrere og flygtninge på overførselshjælp skulle ARBEJDE for at kunne modtage ydelser ..og på sigt skulle have et JOB. Sjovt som man pludselig skelner mellem job og arbejde. Får man løn for et arbejde så er det et job ...ellers er det ikke. Anvist arbejde uden løn er i min optik slaveri. Hvilket jeg troede forlængst var afskaffet i DK. Kalder man tvangsarbejde for en modydelse for almisser er det hoveri. Hvilket også er afskaffet, men det påtænker man altså at genindføre.

Det triste er bare at der allerede murres om forskelsbehandling af indvandrere, så man kan roligt regne med at det også kommer til at gælde entniske danskere.

Det skulle vel ikke være for at hjælpe HTS med at skrive tale, at du lige tog et smut til Danmark fra dit luxus-eksil i udlandet Tommy?

Anyway du ønskes en behagelig rejse og et godt liv fremover
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-01-15 22:41

Citat
Anyway du ønskes en behagelig rejse og et godt liv fremover
Tak i lige måde Molo, du skal nok klare den.

Og tak for dine gode ønsker Mosebaek - og lige over.