/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte mellem Windows 8.1 og Windows 10
Fra : o.v.n.
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 20-12-14 00:13

Dualboot hedder det med et fremmedord det jeg har har på min Windows 8.1 computer med Windows 10 gratis prøveversion, men efter at have hentet en ny Windows Tecnical Preview så er billedet forsvundet der hvor jeg kan vælge hvilken system der skal starte, valget er der vistnok stadig for mens der er sort skærm inden Windows starter kan jeg være heldig med piltaster og Enter at få Windows 8.1 til at starte, ellers starter Windows 10 som er første valg.
Hvordan får jeg skærmen med opstartsvalg tilbage?
Problemet kommer når jeg genstarter som jeg skal efter en opdatering, ved normal start efter en: Luk computeren starter det system som sidst blev anvendt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-14 00:17

Øv en stavefejl Windows 10 hedder korrekt Windows Technical Preview i den indtil videre gratis version

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 20-12-14 08:54

Drop dualboot og al den ballade, og kør Windows 10 på en virtuel maskine i stedet med Virtualbox!!

https://www.virtualbox.org/

Så beholder du dit system, og kan køre flere andre OS via Virtualbox

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-14 12:47

off topic

DVD converter gratis til i morgen kl 9

http://www.giveawayoftheday.com/wonderfox-dvd-video-converter-7-5/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-14 13:11

Tak Klaudi, linket har forbindelse til et tidligere spørgsmål så du har en god hukommelse

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-14 13:16

Tak for svaret dogvillestar. jeg har forsøgt men min computer har ikke hukommelse nok skriver programmet, ellers et godt forslag men desværre ikke mulig for mig, nu har jeg formateret partionen som Windows 10 lå på og repareret opstarten så Windows 8.1 er eneste styresystem indtil videre, jeg brugte Easybcd til at fjerne Windows 10 fra opstarts mulighederne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 13:30

Nemlig, men hvis du først har kigget nu er det for sent!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-14 14:13

Citat
hvis du først har kigget nu er det for sent!
Næh nej det er først nu jeg skriver men programmet blev hentet og installeret før jeg gik i seng, den bliver afprøvet en gang i løbet af juleferien

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 14:23

OK, men ellers kommer der jævnligt så'n et program på GAOTD

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-14 10:52

Jeg bruger boot-us.com til opstartsvælger.
Den styres fra den første win 8.1 men kører i MBR
Den vælger mellem
win 8.1 til alm. brug
win 8.1 til bankbesøg
Som ligger i hver sin partition.
Den husker seneste kørsel, som er godt ved genstart efter opdatering.