/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
det rigtige valg til sommerhuskøb
Fra : janjuul
Vist : 330 gange
100 point
Dato : 13-12-14 15:22

Hej.
vi har besluttet at bygge et sommerhus, på en grund som vi har prøvet at sælge gennem flere år.
tror tiden er inde, lav rente og billige huse.
Har haft kik på Planet,frifeldt,nordlux og kalmar.
Hvad ville i i vælge og hvorfor?

Mvh.Jan Juul

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-12-14 15:54

Jeg ville vælge at snakke med bank/kreditforening først, for at finde ud af hvor meget I kan få i lån, og på hvilke vilkår!

Husk, at til sommerhus kan man kun låne 60% ( af bankens vurdering af hus og grund) som realkreditlån el. lign, lån ud over 60% er til højere renter og ydelser!

Og så ville jeg kigge på trustpilot el lign om folks oplevelser med byggeriet og husene, samt selvf se på husene, tale med ejere og ikke mindst, hvad for et hus der er pænest, passer bedst til jeres behov osv!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-14 16:19

En anden ting i skal tage i betragtning,i disse klimaændrings tider,er forholdsregler mod evt. oversvømmelser. Her tænkes på sokkelhøjde og type. Tit ligger sommerhuse i lav terræn.

Så her kan visse forebyggelse,være en god ting. Men det har i nok allerede tjek på.

M.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-12-14 18:33

Hvis du skal have et sommerhus i træ, skal det vel også være et rigtigt træls.
Scanwo er et godt valg efter min mening, selvom det måske ikke er det billigste

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-12-14 06:23

1. I hvilken område af landet
2. Hvor stort skal det være
3. Hvilken budget
5 er der nogle speciale ønsker

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 14-12-14 18:47

Tak for svar. Det drejer sig om et ca.80m2 træhus, og det skal ligge på en tør grund mellem Tirstrup og Ebeltoft . Prisen ca.8-900000 kr. Har selv de 40% af prisen...
Men jeg spørger til erfaringer med de forskellige byggefirmaer.??