/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Windows failed to start"
Fra : marken84
Vist : 439 gange
300 point
Dato : 13-12-14 00:12

Jeg har prøvet at installere "Comodo Time Machine" på min PC... (efter jeg læste her på Kandu, det skulle være en fin ting).

Det gik også uden problemer - den installerede og så skulle jeg nok genstarte senere.

Så skulle jeg genstarte maskineriet, og pludselig så jeg den var ved at geninstallere Windows - det stoppede jeg midt i operationen, det skulle jeg jo så nok ikke have gjort, nu står den bare helt stille og vil ingenting.

Jeg har prøvet at give den Windows 7 Pro, ingen reaktion jeg har prøvet at give den en reparations disk til samme, heller ingen reaktion.

Skal den have nogle specielle kommandoer i Bios eller hvordan får jeg til til at springe på igen?

Det er en ACER Desktop maskine...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 13-12-14 01:49

Specielle kommandoer i BIOS? Hvis BIOS er indstillet så CD/DVD ROM er First Boot Device så skal du ikke skrive kommandoer, når computeren starter er der i nogle sekunder en skærmbillede hvor der nederst er vist hvilke F taster som gør hvad, en af dem er til BIOS eller Setup, der er måske også en F tast som aktiverer Boot menu, den er nem at bruge tryk på tasten inden skærmen bliver sort og vælg dit DVD drev.
På den Acer bærbare jeg har adgang til er F2 adgang til Setup og F12 tasten åbner Boot menu
I BIOS eller Setup er det under fanen Boot at du ændre startrækkefølge, gem med F10 når du har ændret og sig ja til at gemme, sørg for at din Windows DVD er i drevet når du forlader Setup og tryk på en tast for at starte fra DVD når det står på skærmen.
Du kan måske nøjes med at reparere Windows og undgå en helt ny installation som vil slette alt du har på C drevet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-14 08:53

..og du har prøvet med fejlsikret tilstand?

Citat
Windows 7

Brug af F8 Fremgangsmåde:

Genstart computeren.
Når computeren starter, vil du se din computers hardware bliver opført.Når du ser denne information start forsigtigt trykke på F8 tasten på tastaturet, indtil du bliver præsenteret med Windows 7 Avancerede startindstillinger skærmen som vist på billedet nedenfor.
Brug piletasterne, de vælger Safe Mode indstilling, du ønsker.
Tryk derefter på indtaste tasten på tastaturet for at starte op i Windows 7 fejlsikret tilstand.
Når Windows starter, vil du være på en typisk logon skærm.Logon til din computer og Windows 7 vil træde fejlsikret tilstand.
Gør hvad opgaver du kræver, og når du er færdig, skal du genstarte for at gå tilbage til normal tilstand.
Brug af System Configuration Tool Fremgangsmåde:

Luk alle kørende programmer og åbne vinduer, så du er tilbage ved skrivebordet.

Klik på Start ()-Knappen.

I menuen Start søgefeltet typen msconfig.

Tryk derefter på indtaste på dit tastatur.

Systemkonfigurationsprogram vil åbne, og du vil se en skærm.

Klik på Boot fane.

Du vil nu være på Boot skærm.

Sæt et flueben i afkrydsningsfeltet Safe boot

Tryk på Anvend knappen og tryk derefter på OK knappen.

Du vil nu blive præsenteret med en prompt om, at du har brug for at genstarte computeren for at anvende ændringen.

Klik på Genstart -knappen for at genstarte din computer.

Din computer vil nu genstarte direkte i fejlsikret tilstand.Når du kommer til Windows 7 logon-skærm, skal du logge på computeren og udføre alle nødvendige opgaver.

Når du er færdig med dine opgaver, indefra fejlsikret tilstand, skal du starte msconfig.

Når programmet er åbent, og du er på General Vælg fanen mærket option Normal start.

Tryk derefter på Anvend knappen og derefter på OK knappen.

Når programmerne beder dig om at genstarte, gør det muligt at gøre det, og du vil starte tilbage i Windows 7 i normal tilstand.

Kilde: http://www.yac.mx/da/pc-tech-tips/windows-7/how-to-start-windows-in-safe-mode.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 13-12-14 10:38

Tak for svaret o.v.n..

Det var lige den der sætning som var indgangen til problemløsningen.
Jeg havde jo nok en lumsk anelse om at det var det, men lige hvordan fik jeg jo så svaret på der.

Man er jo totalt ude i hampen når man ikke kan komme ind på dyret.

Citat
På den Acer bærbare jeg har adgang til er F2 adgang til Setup og F12 tasten åbner Boot menu
I BIOS eller Setup er det under fanen Boot at du ændre startrækkefølge, gem med F10 når du har ændret og sig ja til at gemme, sørg for at din Windows DVD er i drevet når du forlader Setup og tryk på en tast for at starte fra DVD når det står på skærmen.

til dig og alle Kanduer som læser her...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-14 17:38

..selvtak; ..til dig og o.v.n.</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-14 17:45

Godt du kom videre. Tak og god jul til dig også