/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tilladelse til liberalt erhverv
Fra : Birgitte32
Vist : 268 gange
100 point
Dato : 11-12-14 18:39

Findes der et register, hvor man kan se, hvem der har tilladelse til at drive erhverv på privatadresser? Hvis ikke - hvem kan man ringe til for at undersøge det?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 11-12-14 19:07

https://startvaekst.virk.dk/idefasen/forretningside/hvor-skal-virksomheden-ligge

HER STÅR AT DET BL.A ER KOMMUNENS LOKALPLAN MM.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 20-12-14 11:34

Dit spørgsmål kunne tyde på, at du har en bestemt adresse i tankerne, og måske en bestemt persdon, og gerne vil vide, om vedkommende retmæssigt driver liberalt erhverv fra adressen? Er det rigtigt forstået? Men tænker du, at der er en problematik i foirhold til det pågældende erhverv(f. eks. autorisation el. lign) elller er du snarere interesseret i, om det er tilladt på den adresse at drive erhverv? Dist spørgsmål er så bredt formuleret, at det ikke er let at svare. Hvilket liveralt erhverv tænker du på? For det kan jo spænde lige fra verdens ældste erhverv til tandlæger, ingeniørfirmaer og advokatkontorer? Prøv at indkredse lidt mere, så det er lettere at svare. Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 20-12-14 18:11

Jeg har en bestemt adresse i tankerne, Oldboston.. beliggende i Vejen kommune, og vi taler om en stof/hobby forretning, som jeg er ret sikker på, at ejeren ikke har lov til at drive med faste åbningstider og skiltning.
jeg har som sådan ikke tænkt mig at handle på det... det er mest for min egen nysgerrigheds skyld, at jeg gerne vil have tvivlen afklaret.