/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
hjælp til cpu valg
Fra : Pjensendkk
Vist : 451 gange
70 point
Dato : 10-12-14 18:26

hej jeg skal ha opgraderet min cpu og kan få sådan en her "Intel SLBTN Intel Core i7-640M 2.8 GHz CPU OEM" billigt men kan jeg bruge den på mit bundkort Gigabyte GA-Z77MX-D3H

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-14 18:34

Det kan du godt, altså bruge en I7 det understøtter soklen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-14 18:35

Du skal se efter ´LGA_xxxx´.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 80 point
Dato : 10-12-14 18:54

Citat
New 3rd generation Intel® Core™ processors are based on the new 3rd generation Intel® Core™ processor architecture, manufactured using the latest 22nm process to create a visually optimized processor platform. Based on the mature LGA 1155 socket, 3rd generation Intel® Core™ processors feature up to four high-performance 64-bit processor cores and 8MB of L3 cache Smart Cache, and overall performance when you need it most.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4145#ov
Citat
Intel Core i7-640M 2.8 GHz

Er det ikke en cpu til mobile? så kan den ikke bruges

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-12-14 20:52

De passer ikke sammen. Bundkortet er LGA1155 - og chippen er til BGA1288 / PGA988.

Du kan godt bruge en Core I7 - bare ikke den du har fundet.

Kommentar
Fra : Pjensendkk

Dato : 10-12-14 20:52

der står den er til Socket 988

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-12-14 20:56

Den er slet ikke beregnet til andet end bærbare/ eller mindre og kan ikke bruges til en almindelig pc.

I gamle dage kunne man dog være heldig at finde en? konverter socket - men tror næppe det findes til nye cpu´r

Godkendelse af svar
Fra : Pjensendkk

Dato : 10-12-14 21:05

Tak for svaret mig-selv.