/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Hvorfor få børn med al den vold?
Fra : Morgensutter
Vist : 717 gange
96 point
Dato : 05-12-14 14:13

Min kæreste vil have børn snart. Det har fået mig til at tænke over om jeg overhovedet gider at kaste børn ind i denne lorte verden med al den vold og død og ødelæggelse.

Jeg tænker at det sikkert ville være bedre ikke at eksistere frem for det her.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 05-12-14 14:15

For hvad skal de lave? Samle på brugsgenstande og betale regninger og arbejde sin røv i laser og opleve død og lidelse?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-12-14 14:19

Citat
For hvad skal de lave? Samle på brugsgenstande og betale regninger og arbejde sin røv i laser og opleve død og lidelse?

Det er jo en del af det at være et menneske...

+ alt det dejlige som mennesker også kan finde frem - såfremt de ikke er nogle lyseslukkere som udelukkende ser det negative i al ting.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 05-12-14 14:21

Haha.. ja jeg er nok lidt af en lyseslukker lige nu. Men det fik mig virkelig til at tænke over livet da hun sagde at hun ville have børn.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-12-14 14:27

Citat
Men det fik mig virkelig til at tænke over livet da hun sagde at hun ville have børn.
Hun skal da bare finde én der har et lyst og glad sind at få børn med.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-12-14 14:33

Citat
Haha.. ja jeg er nok lidt af en lyseslukker lige nu. Men det fik mig virkelig til at tænke over livet da hun sagde at hun ville have børn.

Det kunne jo også sagtens tænkes du fik et andet syn på det den dag du pludselig står med din nyfødte søn eller datter i armene - glæd dig

Det kunne jo netop være dit afkom der skulle vise sig at ændre verden til det bedre...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 15:01

Kan godt forstå dig.

Især når man får sådan en BOMBE smidt i øregangen - uden at have drøftet det før.

Men lad den lige sive ind, og tag en snak med den anden part om problemet, så skal det nok gå/ måske.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-14 15:46

Forstår dine overvejelser fuldt ud,Morgensutter. Men det ligger jo i menneskets natur (såvel som i alle andre levende skabninger) at formerer sig. Især kvinder,bliver jo "Skruk",før eller siden.
Selvom det ikke just ser lovende ud,rundt om i verden,mener jeg dog det er positivt at få børn.

Som andre skriver,dette pludseligt at stå med sådan et lille væsen i armene,er ubeskriveligt. Det skal opleves. At der så (formentlig) kommer mange store eller små problemmer de næste 20-25 år,må man tage med. Ansvaret for ens barn,bortfalder aldrig,før een selv dør. MEN DET ER JO LIVET.

P.s. Der er vel aldrig født så mange børn her i landet,som under besættelsen. (Er selv een af dem) Og da stannede landet også i våde. Men man skal bestemme sig....VIL barnets tarv.
...og ikke kun fordi naboen,eller ens familie har børn. Mit gamle hjerte græder,når jeg ser alle de skilsmisse-børn rundt omkring.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-12-14 15:57

Citat
Ansvaret for ens barn,bortfalder aldrig,før een selv dør.

Jeg mente den følelsesmæssige. Men det er vel det,man kalder kærlighed.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-12-14 19:05

Citat
Jeg mente den følelsesmæssige. Men det er vel det,man kalder kærlighed. [Glad]

En god ven's mor sagde engang "selvom han er en voksen mand, så er han stadig min dreng".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-14 21:01

Citat
Hvorfor få børn med al den vold?

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=EcnV8xDHiIc[/YOUTUBE]
</BRIAN> ..igen !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-14 21:10

Altså :

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-14 21:27
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-14 21:45

Derfor:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-14 22:04

Mogens sagde engang;
ER der nogen forældre til stede?
Bedsteforældre? Olde- ..?
NEJ ?
Dét var godt !
For jeg hader nemli' børn... De lugter simpelthen så forfærdeligt !
Se nu bare min søster for et eksempel:
Hun har lige skidt en unge
FJOLS !!!
Nu.. ska' hun gå i den stank ..i 18 år !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-14 10:29

Citat
For jeg hader nemli' børn... De lugter simpelthen så forfærdeligt !

Vær du glad for Molo,at du ikke ved hvad børn tænker om de voksnes øl og tobaks dunst.

Jeg husker endnu,når min morfar fik tændt op i sin langpibe,med groftskåret tobak.

Det minder mig igen om,Thyboen og Morsingboen,der vædede om hvem der kunne opholde sig længst ved en gammel Gedebuk,i stalden....efter en time kom Thyboen ud,efter to timer kom geden ud.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-14 11:36

Citat
Jeg husker endnu,når min morfar fik tændt op i sin langpibe,med groftskåret tobak. [Hmmmm, ikk` godt!]

Jeg husker lugten af min fars cigar.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 96 point
Dato : 06-12-14 22:16

Jeg synes at mine børn, -og børnebørn- gør en forskel. På den gode måde.
Hvis det kun er terroristerne der får børn, så er verden da på den for alvor.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-14 11:54

Citat
Jeg synes at mine børn, -og børnebørn- gør en forskel. På den gode måde.
Hvis det kun er terroristerne der får børn, så er verden da på den for alvor.
Hvor har du dog ret Birgitta

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-14 12:17

Citat
Jeg husker endnu,når min morfar fik tændt op i sin langpibe,med groftskåret tobak.

Jeg er selv inkarneret piberyger. Derfor vender jeg hurtig siden af hovedet til,når mine børnebørn insisterer på at få et knus. (Vistnok diskuteret,i en anden tråd).

Er iøvrigt meget enig med Birgitta.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 07-12-14 13:34

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-12-14 20:25

Tak for accpten af mit svar. Jeg håber da, at fornuftige og ansvarlige mennesker bliver ved med at få børn. Og opdrager dem med ansvar og accept, så de er i stand til at hjælpe verden.

Det er blevet et større ansvar at få børn. Sværere. Men slet ikke umuligt.
Min datter har fået tre fantastiske børn, der er godt klædt på. De gør allerede en forskel som børn.
Jeg glæder mig til at opleve dem som voksne.
Hvis de også har overskud og engagement til hver at give tre børn gode muligheder, så begynder det jo at tælle.