/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Forrør?
Fra : SoerenSkyggebjerg
Vist : 378 gange
30 point
Dato : 17-06-03 13:56

Er der nogen der ved om der er en begrænsning i de nye rustfrie cpi forrør? Grunden til jeg spørger, er at min nye cpi hussar (30 km/t) model 2003, kører overraskende hurtigt. Den har et meget godt optræk og har næsten haft den oppe på 60 km/t. Den er 100% lovlig. Jeg tror at den eneste begrænsning er skiven i variatoren og måske et for langt gasspjæld. Håber i kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : benjamin18

Dato : 17-06-03 14:05

forrøret et stadig begrænset det kan være din forhandler har pillet skiven fra starten af eller taget gasspjældet det gjorde min forhandler nemlig han tog skiven + gasspjæld

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 17-06-03 14:21

Okey det troede jeg ikke de måtte gøre.....men hvis skiven var fjernet burde den da køre over 60.....

Kommentar
Fra : Daniel_Bilstrup

Dato : 18-06-03 08:59

Ikke hvis udstødningen er begrænset! Jeg tror også at ringen er taget (mange forhandlere gør det da de mener at det ellers kan skade motoren).

Kommentar
Fra : SnakeShit

Dato : 20-07-03 18:47

du kan købe et nyt forrør der yder 70 km. inde på www.dansk-scootertun.dk men det er ik i krom

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 07-08-03 12:28

der er ingen skive eller noget i førrøret. men selve forrøret er en begrænsning. fordi det er meget tyndt. og det er også langt.
så man skal have et der har en mere lige bue fra potten til cylenderen.

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 07-08-03 22:46

Til m.strande: Tak for din kommentar....jeg undrede mig også over hvorfor man havde valgt at forrøret går en omvej! Ved du hvor man kan købe et forrør der går mere lige og så stort som muligt evt. i rustfrit?

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 10-08-03 20:46

man kan købe 45km/t, 58km/t og det nye 70km/t forrør hos f.eks. www.protuna.dk og mange andre scooter shopper på nettet og hos nogle af cpi forhandlerne. men det er ikke i rustfri det er kun til hussar/popkorn 2003 ikke den helt nye hussar. men det kan selfølgelig godt være det er kommet. jeg har bare ikke set det endnu.