/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fjerne bagsiden på asus bærbar
Fra : Gulvmesteren
Vist : 337 gange
150 point
Dato : 04-12-14 21:07

Min Asus UX303LN er begyndt at larme en del, fordi blæseren kører meget.

Jeg vil pille bagsiden af, for at rense blæseren. Jeg kan godt fjerne alle skruerne, men der er mere der holder fast.

Er det et trick, der skal til?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-12-14 21:17

nahh, det er ca det der skal til.

Se mere her: http://www.myfixguide.com/manual/asus-ux303ln-disassembly/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-12-14 21:23

Jeg har et par plektre til en guitar jeg benytter når tingene er genstridige.
Hvis du ikke har et plekter kan du klippe et stykke plastik ud af en plasikbøtte.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-12-14 21:34

Hvad med at bruge en kompressor eller anden luftenhed til at blæse skidtet væk?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-12-14 22:17

Der er ikke rigtig nogen steder du kan blæse det hen hvis ikke du åbner.
Hvis du er uheldig får du blokeret blæseren i computeren så den ikke kan dreje rundt når du forsøger dig med at springe over hvor gærdet er lavest.

Hellere gøre det rigtigt første gang.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-12-14 11:03

Se her, hvordan du skiller den ad:

https://www.youtube.com/watch?v=hA6xSocYsF8

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 06-12-14 17:49

Der sidder også 2 skruer på frontsiden - henne ved hængslerne - udover de 8 skruer på bagsiden.

Jeg har helt taget blæserstikket ud og derudover sat en SSD`er i i stedet, så nu er den lydløs. Den bliver kun varm når min søn spille krævende spil.

Kommentar
Fra : Gulvmesteren

Dato : 26-12-14 00:07

@Thomas_Mygind

Det virker meget sandsynligt, for det virker som om, den bliver holdt fast der, men der er ingen synlige skruer

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-12-14 14:24

ups, lille fejl - jeg troede det var en Lenovo u330 model - bare se bort fra min tidligere kommentar.

Måske det er lim - ellers prøv at komme ind fra forsiden - altså via tastaturet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-14 15:29

Citat
Jeg kan godt fjerne alle skruerne, men der er mere der holder fast.

Måske dobbelt klæbende tape? som på samme tid virker støjdæmpende