/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Freemaker video konverter
Fra : jensviggo
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 02-12-14 17:05

Har tidligere haft dette program installeret, nu prøver jeg igen, men kan ikke installere, da crome advarer, da der er trusler om malware.
Hvilke muligheder har jeg for at slippe igennem uden malware.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-12-14 17:16

Hente det fra deres egen hjemmeside og ikke fra softperfekt eller malavida

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-14 17:19

Det er nok ikke det originale program, som der er noget galt med.
Men www er fuld af downloadsteder, som tilbyder alverdens software, og især det populære, pakket godt sammen med virus od spionprogrammer.
Find det origiale sted at downloade fra.

Brug især ikke det første sted som findes med google.

Goggle finder steder i den rækkefølge som de har betalt for. De værste kommer først.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-14 17:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-14 18:35

..ellers er der en udmærket video-converter indbygget i YTD: http://www.ytddownloader.com/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-12-14 18:43

shi....., ikke sotrperfekt men softonic.
Softperfekt er et udemærket firma, jeg undskylder de ukorrekte oplysninger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-14 02:03

Freemake video converter har en masse potentiel uønskede programmer med sig PUP også fra deres egen hjemmeside, det er noget som flere og flere gratis programmer får vedhæftet for at udviklerne kan få omkostninger dækket til deres "gratis" software.
Jeg har ikke tidligere hørt om at der skulle være malware blandt de små programmer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-14 02:08

Freemake ved godt at Malwarebytes antimalware finder PUP i Freemake video converter og de påstår det intet har med virus eller malware at gøre:
http://support.freemake.com/entries/33069463-Malwarebytes-alerts-upon-installation

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-12-14 07:30

Jeg hentede den fra filehippo, uden problemer. Men efter at have gendannet min Acer Emachines E728, kørte den perfekt, det gjorde jeg inden jeg installerede treemake, men nu synes jeg den er blevet frygtelig irriterende, den vil helt uopfordret have opdateringer. F.eks, i går var der 173 opdateringer tilgængelig, hvilket jeg ikke forstår det tog ca 2 timer at køre det igennem. Her til morgen vil den figurere opdateringer igen godt nok kun 1 vigtig.
Harddisken kører næsten hele tiden og cpu bruger 10 % ram bruger 50-60%, uden at åbenbart at foretage sig noget.
Norton siger at den kører perfekt, hvad den ikke gør.
Hvordan kommer jeg det udyr til livs, der må være et eller abdet der generer den, om det er indstillinger eller noget andet aner jeg ikke.
Findes der ikke en checkliste, hvor jeg kan finde ud af, hvad den bruger energien på. Da må da være nogen der har oplevet noget lignende.

Jeg tror ikke det har noget med freemake at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-14 09:42

Norton? Det er uden tvivl det antivirus program der bruger flest resurcer !

Skift til Zonealarm; Free antivirus og firewall:

http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

Det er knap så 'tungt'. Du kan installere det medens Norton kører. Det bliver først aktivt og tager over, når du sletter Norton. Dermed risikerer du ikke i en kort periode at sidde uden beskyttelse. Afinstallation af Norton skal foregå med deres egen afinstallerings program, for at få 'det med':

https://support.norton.com/sp/da/dk/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_en_us

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-12-14 11:42
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 03-12-14 11:43

hvis jeg checker bedste av program er det ikke på listen over nogle af de bedste. Avast fører . skal jeg vælge det mon og droppe Norton

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-12-14 12:55

Hvem siger at det er Norton der bruger dine krafter, prøv at se efter i Jobliste/Processor.
I gamle dage var Norton en pine at have på sin pc, men de nye udgaver driller ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-14 13:44

Norton er ok som mig-selv skriver så se i Jobliste hvad det er som bruger kræfterne, jeg bruger Freemake video converter men har ladet Malwarebytes fjerne de uønskede tilføjelser, jeg lader mig ikke lokke til at opdatere i tide og utide, efter at have fjernet de uønskede tilføjelser så er det kun en gang imellem at programmer skriver at der er en ny udgave.
Citat
hvis jeg checker bedste av program er det ikke på listen over nogle af de bedste. Avast fører

Spekulerer du i at skifte antivirus program så burde du stille et spørgsmål med det emne, der er en bruger her som for tiden oversvømmer nogle spørgsmål med næsten uforståelige indlæg og som tit anbefaler ZoneAlarm, brugeren er måske betalt for at sprede programmet som ikke anbefales i sikkerhedsfora, så pas på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-14 16:13

jensviggo -> Avast! Javel... ..og?

Du må skelne mellem betalings- og de gratis versioner af div. antivirus løsninger
...når det kommer til test & 'ratings' for beskyttelse !!!

Ser du alene på performance (= ydelse) ..er det en 'anden' snak.

Zonealarm benytter Kaspersky antivirus 'motoren' ..på licens.
Det er kun brugergrænsefladen/-interface, som adskiller de to.
.. og Kaspersky ligger i TOP ratings, når det kommer til beskyttelse!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-14 16:42
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-14 16:47

o.v.n. -> ..og den bruger du 'mistænker' ..er sandsynligvis undertegnede?

Nej.. jeg hart ingen andel i Zonealarm's løsninger. Jeg er dog bruger på 10'ende år!

Som sagt er selve antivirusbeskyttelse 'mekanikken' fra Kaspersky, så HVOR læser du de 'dårlige' anmeldelser?

Det skulle vel ikke være fra konkurrerende firmaer?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-14 16:56

..og skulle det ellers komme til 'uvederhæftelighed' ???

..så burde I læse; hvad Symantech/Norton selv skriver:

Først.. : http://www.version2.dk/artikel/symantec-antivirus-er-doed-58255

..og så : http://www.version2.dk/artikel/symantec-saetter-turbo-paa-virus-beskyttelsen-7897

*LOL* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-14 17:01

Som det fremgår af mit 2'et ovenstående link:
Citat
mikroopdateringer, der kan forekomme så hyppigt som hvert femte minut.

HURRA.. det skal nok betyde forbedringer af ydelsen (læs: Indtjeningen) ..for Symantech.
Næppe for computeren eller internetforbindelsen!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-14 17:17

Nå men, hvor alt er, så liggen min DELL GX260'er med Pentium 4, 2.3 Ghz. 'single core' processor og 2 Gb. RAM, XP Pro ..med et 'hele' på en gammel Seagate 20 Gb. HD ..og kører ..hold fast:

1%-> 4% CPU forbrug i hvile. Swasidefil forbrug: 540 af 1024 Mb.

Dette medens jeg har; Zonealarm's Firewall og antivirus. SASCORE.exe (Superantispyware), samt opera browseren åbne. Desuden f.eks. ieMaximizer, Post-it® Software Notes Lite Version 3.0.1.1069, ..og et par andre 'nytteprogrammer' kørende i baggrunden.
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-14 17:18

Kan kun tale for mig selv, men at have sat alt på automatisk opdatering er helt hen i vejret, der søges af det ene og andet program, og kan der så ikke oprettes forbindelse til programmets server, så tager det tid og kræfter og måske sort skærm.
Slå opdateringer fra og tjek for nyt engang om ugen/ måneden = og kun hvad der har med sikkerhed at gøre, programmerne ændrer sig måske engang om året.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-12-14 17:19

Men HVAD har det med en Freemake at gøre?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-12-14 20:21

+
RETURNIL
COMODO TIME MACHINE

og så er der dem der bare vil døje med problemer hver anden dag...

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 06-01-15 07:10

Tak for svaret mig-selv.