/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærm dårlig forbindelse i min bærbar
Fra : EiHaBr
Vist : 321 gange
300 point
Dato : 30-11-14 10:20

Jeg har en gammel Acer Extensa 5620Z
Hvordan er forbindelsen lavet op til skærmen, er der forbindelse i hængslerne, eller er det sendt kabelfri, op til skærmen.
Skærmen skal helst ikke lægges ned, den kan være meget vanskelig at starte, når man lukker den op, til tider.
Den bliver sort og billedet kommer ikke på skærmen, så skal jeg trykke på skærm + og Fn, det er to knapper og den starter en gang lige pludselig.
Kender nogen en løsning på dette, den virker jo ellers godt.
Man kan jo så bare købe en ny, men hvad skal man købe, for at få en der er bedre, med alle tilslutninger, opløsninger osv, så skal den da være ret dyr ikke.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-11-14 10:46

Citat
så skal den da være ret dyr ikke

Ikke nødvendigvis - det kommer jo alt sammen an på hvad du skal bruge den til...

Det er jo med computere som med biler, de findes jo i forskellige størrelser og klasser

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-11-14 10:55

Jeg tror selv den billigste bærbar er bedere ( 1 gb ram )?
Det er en kendt svaghed ved bærbar pc hængslerne her i er somregl også forbindelserne til skærmen ( tynd printplade )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-14 11:01

Prøv at rense registreringsdatabasen: https://www.piriform.com/ccleaner/download

..og Genstart !

Vejledning: http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Ps.
Citat
..er der forbindelse i hængslerne, eller er det sendt kabelfri, op til skærmen.

Det er et fladkabel som skaber forbindelsen. Der kan dog opstå konflikter mellem skærmsoftware installationer. Så derfor tjek om opstart prøver at loade 'forkerter/forældede' driver in vha. mit oventående opslag.

Tjek også om der skulle være diskrepans i Start->Indstillinger->Kontrolpanel ->System->fanen; Hardware->Enhedshåndtering->..og hvad der nu kunne tænkes at være af 'gule' anmærkninger !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-11-14 11:52

På din Acer er det ikke en plastik printplade der forbinder skærm og mainboard men derimod gammeldags ledninger. De er placeret i venstre hængsel sammen med kablet til mikofonen.

Jeg tror ikke det er kablet i hængslet der er dit problem, det er det sjældent, det er derimod tit i selve skærmen der er et problem.
Mange gange kan man få billedet frem ved at vride lidt i skærmen (altså ikke vippe den frem og tilbage)

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-11-14 12:27

Svar til alle:
Den har 2 GB DDR2 ram - 1,86Ghz dual processor - 160 Gb harddisk, DVD drev, 3 usb stik, vga stik, stik til headfones osv. så den er såmend ikke så dårlig, skal jeg have en anden skal den jo have samme stik cirka, og en god skærmopløsning, så de billige maskiner har slet ikke disse ting, mange har jo end ikke dvd drev.

Den bliver ofte renset med programmet Speed up my Pc. En gang imellem kan det godt se ud som om det er software problemer men ikke altid.

Hvis der er et kabel til skærmen må den være i hængslet for den kan ikke ses.
som jeg skriver kan den næsten altid startes med knapperne som jeg skrev og somme tider med at lukke den ned og op.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-11-14 15:02

Der er kommet et par forslag, det kan også være ledningen til skærmen. Hvis du er lidt fingernem kan du godt skifte ledningen selv. Prøv at spørge hos datamarked.dk om de kan finde en ny ledning.

Om det kan betale sig er en anden sag. Hvis den er mere end 3-4 år gammel, tror jeg du skal ønske dig en ny i julegave.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-11-14 15:29
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-12-14 10:56

Citat
DVD drev, 3 usb stik, vga stik, stik
Hvad med at prøve en ekstern skærm for at se om skærmen overhovedet fejler noget, det kunne jo være selve pc der er galt med.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 22-12-14 10:09

Tak for ideer.

Jeg må lige prøve at vride i skærmen som du skriver exterminator en dag.

Jeg må have den skilt ad en dag, flot gennemgang på din forslag katekismus.

Mig selv, jo jeg bruger den en gang imellem med tv sat til, når den ikke vil virke, så får jeg den da som regel i gang med tiden.

Og for at være på den sikre side har jeg købt en ny Acer 17 tommer med dvd drev og alt hvad jeg har ønsket mig, så nu er tiden gået med at "lege" med den.