/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda 323 1,3 går ud når jeg kobler ud
Fra : Flammekat
Vist : 166 gange
20 point
Dato : 27-11-14 09:59

Hej alle sammen.

Jeg har en Mazda 323 1,3 årgang 1997.
Som har en fejl at når jeg tænder bilen, og køre de første 5-10 minutter. Så går bilen ud hvis jeg bremser/laver et sving. Bilen får TOTAL strømafbrydelse som var den slukket, den kan dog tændes med det samme. Og køre fint igen efter.

Dette problem opstår KUN hvis motoren er "kold". Har læst mig til det kunne være en tomgangsregulator som skulle kunne renses men det var på et bil mærke. Hvad kan problemet være ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-14 11:02

Tror du har en løs strøm forbindelse, der udvider sig når den bliver varm - og så ellers virker normalt

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-11-14 17:46

Det kan sagtens være, at tomgangsreguleringen ikke fungerer korrekt med kold motor. Det gør min iøvrigt heller ikke.
Så går motoren ud eller roterer så langsomt, at den ryster og skaber sig. På min er det overstået på tre minutter, dog kan den finde på at gå tomgang omkring 1500 rpm, og det er helt hundrede procent tomgangsreguleringen der laver problemer.

Så find ud af hvor den sidder, det er ofte en lille rund tingest med et stik i enden De kan godt være besværlige at få demonteret (nogle fabrikanter bruger torxskruer de mest umulige steder ) men hvis du har modet er det ikke den store ledvogtereksamen der skal til.
En reparationsmanual er guld værd i sådanne tilfælde, men i mangel heraf kan du alliere dig med en bilkyndig. Sammen kan I nok klare den lille morsomhed.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-14 15:12

Citat
det er helt hundrede procent tomgangsreguleringen der laver problemer.

Kan den lave så meget ravage?
Citat
Bilen får TOTAL strømafbrydelse som var den slukket