/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Anmodning om sletning
Fra : svendgiversen
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 22-11-14 17:43

Et af mine svar, for 8 år siden, i forbindelse med slægtsforkning,
afslører en tilfældig, uskyldig kvindes adresse og dermed hendes telefon nummer.

Hun bliver nu chikaneret, eksempelvis ringet op midt om natten...

Nu var det ikke mig der spurgte, men jeg fik points for noget, kun fundet i krak.
Er det muligt at få slettet dette, mit gamle bidrag, så hun ikke forfølges mere?

Til hvem, naturligvis i alt fortrolighed, kun til de rette, nuværende ansvarlige for kandu,
retter jeg denne henvendelse?? Og kun de får at vide hvilket indlæg de skal slette...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 22-11-14 17:49

Skriv til service@kandu.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-14 18:07

svendgiversen,
det hjælper ikke at spørge kandu på denne måde

http://kandu.dk/contact.aspx

tænk at der skulle gå 8 år ???????????????????

Citat
et af mine svar, for 8 år siden, i forbindelse med slægtsforkning,
afslører en tilfældig, uskyldig kvindes adresse og dermed hendes telefon nummer.

før du fandt ud af det

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-11-14 18:24

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-14 18:51

Jeg forstår ikke det morsomme i, at en uskyldig dame bliver chikaneret,
og jeg var uvidende i 8 år over, at det måske er min skyld,
hun skrev privat til mig i går...

Jeg vil gerne skrive til service@kandu.dk
men er der nogen af jer kloge kandu medlemmer, der har oplevet,
at et spørgsmål, og slet ikke dele deraf, er blevet slettet??

Hav en fortsat god aften, måske med bedre konstruktiv tænkning...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-11-14 18:53

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-14 18:53

Da du har rimeligt gode argumenter for at det skal slettes tror jeg de er lydhøre!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-11-14 18:56

Hun skifter blot tlf. nummer og får hemmeligt nummer. Så er det slut med opringningerne....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-14 19:15

Jammen jammen Svend Giversen dog..............du er måske endda på kant med persondataloven.
Persondata må ikke videregives selvom disse data står i et tilgængeligt register (Krak)

Men det er jo ikke sikkert, at disse opringninger kommer på baggrund af dine oplysninger.
Folk som vil chikanere benytter både Facebook Tvitter google Linkln skype og hvad der ellers er.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-14 19:39

Ja bj, det har jeg selvfølgelig allerede meddelt hende på privat mail...

Men Eyvind, det vidste jeg ikke, at det er kriminielt at videregive almene oplysninger,
fra krak eller et andet offentligt forum, i forbindelse med spørgsmål på kandu?

Så er der vis mange af os gamle kandu brugere der er kriminielle??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-14 19:46

Ja Svend - og hvor tror du så vi gamle Kandu'er sidder og skriver fra. Der kommer ikke meget sol ind her til "østfløjen"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-14 21:01

svendgiversen, læs denne tråd, som er mere end 10 år gammel. For 10 år siden var det ikke ulovligt at viderebringe oplysninger hentet fra Krak. Tråden er meget lang, men det ender med, at der intet ulovligt er i at viderebringe adresse og telefonnummer på personer, som har valgt, at det skal være tilgængeligt.
Det er op til personen selv at få det enten hemmeligt eller udeladt.

http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=44902

Citat
Men Eyvind, det vidste jeg ikke, at det er kriminielt at videregive almene oplysninger,
fra krak eller et andet offentligt forum, i forbindelse med spørgsmål på kandu?

For 10 år siden var det ikke kriminielt, men for 8 år siden, så ved jeg det ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-14 22:44

Læg mærke til at jeg skriver måske, for jeg er ikke helt sikker.
Citat
du er måske endda på kant med persondataloven

og i denne mangler et "må vist ikke"
Citat
Persondata må ikke videregives selvom disse data står i et tilgængeligt register (Krak)

Sorry.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-14 13:07

Tak for svaret Klaudi.

Jeg har nu skrevet til service@kandu.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-14 13:31

velbekomme

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-14 11:41

Tak igen

mit indlæg er nu slettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-14 12:03

Flot Kandu....................................

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-14 16:52

super