/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Jeg - en tigger
Fra : ingelein
Vist : 646 gange
50 point
Dato : 21-11-14 17:52

Hej
Jeg har en masse spørgsmål i forbindelse med opgradering af min iMac. Senest har jeg læst mig til at jeg slet ikke kan bruge min indkøbte Win 7 skive, men skal oprette en ISO fil på et USB stik af skiven. og hvordan gør jeg nu lige det? Og der er mange flere spørgsmål. Desværre er jeg nede på 123 points (sjovt tal). Hvem vil donere nogle points til mig? Jeg er sikker på at mange, som "ved alt" har alt for mange points og gerne vil dele?
Jeg kan da håbe ! Og undskyld de latterlige 10 point
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-14 18:05

Du skal bare lægge indholdet på direkte over på usb - intet andet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-14 18:06

Du skal bare lægge indholdet på dvd skiven direkte over på usb - intet andet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-14 18:33

Ingelein, du kan selv optjene ledige point ved at logge på kandu. For hver dag du logger på kandu får du 20 ledige point (en gang om dagen)
For hver gang du accepterer et svar, lige nu har du 10 spørgsmål stående åbne, får du 5 ledige point. Det samme gør du, hvis du selv annullerer dine spørgsmål (5 ledige point)

Hvis brugerne skal hjælpe dig med ledige point, så skal de købe de af dine spørgsmål, som er lukkede, 3 lukkede spørgsmål på nuværende tidspunkt.

Håber da, at du forstår poinsystemet Det hjælper ikke, at du svarer på et spørgsmål, som er stilet til dig, Det vil du kun få superpoint ud af, som du ikke kan bruge til flere spørgsmål.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-14 18:56

Hej Ans
Tak for svaret. Jeg kender point-systemet. Når jeg har 10 åbne spørgsmål, er det fordi jeg håber at der kommer en brugbar løsning på mit problem inden jeg lukker spørgsmålet. Jeg ved at folk helst kun vil kigge på de senest indsatte spørgsmål, så ældre spørgsmål ofte ikke kommer "i mål" med et svar, som løser problemet. i øjeblikket har jeg nogle svar, som jeg først kan se virkningen af, når andre problemer er løst.
Og nu er det jo også sådan, at nogen kan stille et spørgsmål med mange points. Jeg kan komme med et acceptabelt svar - og vupti har jeg nogle points at gøre godt med. Jeg har tidligere set donationer på 500 points. Der sidder jo masser af mennesker herinde, som drukner i points. Et iøvrigt helt latterligt system, hvis tanken er at man skal hjælpe hinanden. Eksperten.dk er ikke et hak bedre, men der har jeg over 6.000 points og må så spørge derinde i stedet for, når jeg ikke har flere points herinde.
ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-14 18:58

Til mig-selv
Vær sød at kigge i din private post her på kandu.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-14 19:09

Ingelein, du forstår ikke helt pointsystemet

Citat
Og nu er det jo også sådan, at nogen kan stille et spørgsmål med mange points. Jeg kan komme med et acceptabelt svar - og vupti har jeg nogle points at gøre godt med. Jeg har tidligere set donationer på 500 points.

Hvis dit svar bliver accepteret, så er det superpoint, du får, og dem kan du ikke bruge til at stille spørgsmål med.
Donationer kan heller ikke bruges til at stille spørgsmål med, da de også er superpoint.

Ledige point til dine spørgsmål får du kun, som jeg tidligere beskrev.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-14 19:19

Det er da synd, at du er udløbet for kandu spørge points, ingelein,
selv har jeg over 7000, mere end jeg selv kan nå at bruge...

Jeg ved ikke hvordan jeg overfører, men hvis der er noget du gerne vil spørge om,
så bare sig til og jeg spørger for dig...

Til gengæld kan du måske lige klare det her tyske, der piner mig:

Jeg lærte, i den lille stråtægte skole langt nordpå, at tyske ord der ender på e er hunkøn,
og så så jeg tilbage i 80 erne "Der Alte", og det stødte mig...

Nu optræder en ny "Der Alte" på TV, jeg ved godt det er en mand, men det støder mig stadig.

Ja, ingelein, jeg ved godt du er en pige, men ord der ender på chen og lein er vel intet køn?

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 21-11-14 19:40

Du skal bare lægge indholdet på dvd skiven direkte over på usb - intet andet

Medmindre man skal kunne boote fra usb'en - så kan man f.eks. bruge gratisprogrammet Rufus - kommer op øverst, hvis man googler.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-14 19:42

Hej Svend Giversen
Det var da sødt af dig!. Og der er da en forklaring på "Der Alte" , for der er underforstået "Der alte Mann". Havde det været en kvinde, havde der stået "Die Alte".
Som barn i Flensborg havde jeg en tysk veninde, som ikke var særlig god til tysk grammatik. Men hun var snu nok: Når hun ikke vidste om det hed der, die eller das, brugte hun altid endelsen "chen" bag substantivet. Så hedder alt jo das, das Männchen, das Weibchen, das Bübchen, das Blümchen osv.
Endelsen "lein" hænger man på nogle ord for at gøre ordet kærligt eller sødt. Navnet Peter bliver til Peterlein osv. Det kan også hænges på andet end navne. Mit kaldenavn er Inge - og når nogen skulle smiske og være kærlige, søde, blev det til Ingelein. Og i denne søde næsten juletid: "Ihr Kinderlein kommet - oh kommet doch ein ".

Iøvrigt er det med at give points af sit overskud da ikke så svært. Du kunne have spurgt om dette og have udloddet 500 points, medmindre det er superbrugerpoints. Jeg aner ikke, hvorfor jeg i sin tid meldte mig som superbruger
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-14 19:47

Ps.
Du har sikkert ret ans. Undskyld, men jeg har ikke tidligere interesseret mig for det her point ræs. Synes ikke om det.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-14 20:03

Forstået ingelein, underforstået Mann.
og chen og lein, for lille, er ikke det samme, Chen er altid intet køn, men ikke lille Lein?

Og jeg kan ikke overføre points til dig, men jeg spørger gerne for dig,
bare sig til hvad jeg skal spørge om...

Om lidt begynder "Der Alte" på ZDF, min kone kan ikke tysk, men den er tekstet på dansk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-14 20:19

svendgiversen læs nu hvad ingelein skriver

Citat
Endelsen "lein" hænger man på nogle ord for at gøre ordet kærligt eller sødt. Navnet Peter bliver til Peterlein osv. Det kan også hænges på andet end navne.

Er det så hun, han eller intetkøn?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-14 20:23

Om tiltale har jeg gjort lidt af det samme på tysk,
jeg sagde "De" til folk, så behøver man ikke tænke på kasus.

Men i mine unge dage har jeg sagt "du" til en af Tysklands største regulerings direktører,
kun på grund af mit hjælpeløse tysk bar han over med mig.

Den nye kommisar er ikke nær så sympatisk som den gamle Der Alte fra 1980 erne,
heller ikke som Ein Mann will nach oben...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-14 20:36

Hm..... "lein" er vel nærmest intetkøn . På tysk opererer man med "maskulinum", Femininum og Neutral. Ja, underligt nok er Fräulein så også intetkøn og alt hvad man hænger "lein" på er et "das" ord
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-14 22:02

Har skam svaret dig...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-11-14 00:17
Kommentar
Fra : lgs

Dato : 22-11-14 15:26

Ingelein - kig over på Seneste indlæg "Ingelein - værsgo: points"
endelig kan jeg da bruge nogle af disse latterlige points til noget fornuftigt!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-14 15:48

lgs, de point kan ingelein ikke bruge. Når hun svarer på dit spørgsmål, så bliver de point til superpoint hos ingelein. Hun mangler ledige point og dem han hun kun få ved at logge på kandu. Det giver en gang om dagen 20 ledige point. Hvis man køber de lukkede spørgsmål, som ingelein har, så får hun også ledige point.

Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 50 point
Dato : 22-11-14 16:27

=>ans: tak for den opl. - jeg annullerer spm. og går den trælse vej med køb af gl. svar for nu skal hun sgu have de points!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-11-14 09:11

Hvis man vil hjælpe ingelein, kan man vel bare gå til ingelein's profil, tjekke historikken og købe nogle af Ingeleins spørgsmål?

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=151625

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-14 19:08

ingelein,
jeg har kigget på nogle af dine annullerede spørgsmål. Det ser ud til at det er kandu, der efter 3 måneder har annulleret dine spørgsmål. Hvis du selv annullerer dem, så får du 5 ledige point. Når det er kandu, der annullerer, så bliver du fratrukket 5 ledige point for hvert spørgsmål.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-14 19:26

Hej ans
Godt at vide - tak for oplysningen. Jeg har altid håbet på et svar - og har syntes at det var lidt "fejgt" bare at annullere.
Hilsen - Ingelein

Og rigtig mange tak for alle donationer til ALLE bidragydere

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-14 12:59

Tak for svaret lgs.