/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
reset macbook air
Fra : Pytten1510
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 21-11-14 14:11

Hej

Kan nogen hjælpe mig med, hvordan jeg gendanner / resetter min mac ?

Jeg gemmer billeder og dokumenter på en usb nøgle inden jeg starter og der skal derfor ikke være noget som skal "bevares".

Med andre ord.....jeg vil gerne starte forfra

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 50 point
Dato : 21-11-14 15:20

For at kunne besvare dit spørgsmål korrekt er det nødvendigt at vide lidt mere: hvilken version af Mac OS X har du installeret på din MacBook Air? Og hvilken årgang er din computer?

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 21-11-14 16:28

Tak for svaret UlrikB.

Jeg har Version 10.9.5 i OS X Og den er fra 2013?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 21-11-14 19:11

Jeg har Version 10.9.5 i OS X Og den er fra 2013?

Fik lukket tråden ved en fejl....har stadig brug for hjælp

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 26-11-14 14:11

Når Mac OS X ver 10.9.5 er installeret på din MacBook Air kan du trykke på 'alt' under opstart og derved få lov at vælge at strate din computer fra et særligt afsnit af din harddisk indrettet til gendannelse af systemet. Når du starter fra 'gendannelses harddisken' vil du blive præsenteret for en menu hvor du blandt andet kan vælge 'Diskværktøj', brug dette program til at slette computerens harddisk og genindstaller der efter systemet.