/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hvorfor
Fra : kivi
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 21-11-14 09:06

jeg har optaget noget musik via win 8,1 og det går også godt men jeg troede at når jeg ikke har nogen microfon på at så var det kun det som jeg optog men men når der bliver talt med nogen ved siden af pc bliver det også optaget så er indbygget microfon i pc eller ???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-11-14 09:11

Hvis det er en bærbar, så er der typisk en mikrofon i den.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-14 09:24

det er en stationær og det er fra youtube

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-14 10:32

jeg tror at jeg har fundet af hvad er galt men nu siger at der ikke nogen lydoptager fordi jeg har pillet webcamera fra så nu skal jeg have fundet en optager så er nogen som kender en god en så ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-14 10:55

Der findes da programmer som optager direkte fra youtube.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-14 10:56

hvad hedder de

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-14 11:02

http://www.fagbladet3f.dk/temaer/digitalt/74a76f76debb4a618a3c7bc0974b39f6-20140925-optag-fra-dr-og-youtube-paa-den-lette-maade

rul ned til
Sådan installerer du win-youtube-dl
Højreklik ude på Windows skrivebord og vælg Ny - Mappe.
Kald den ny mappe for Optaget eller sådan noget.
Download win-youtube-dl og åbn den.
Markér og træk filerne fra win-youtube-dl ned i Optaget-folderen.
Dobbeltklik på win-youtube-dl.exe (i Optaget-folderen)
Tryk på Update-knappen - så opdaterer programmet sig selv til den seneste version.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-14 14:47

Citat
men når der bliver talt med nogen ved siden af pc bliver det også optaget så er indbygget microfon i pc eller ???

du skal ind i programmets egenskaber og vælge lydkilde.

http://www.tomsguide.com/us/download/StreamTransport,0301-32585.html
http://youtubedownload.altervista.org/

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-14 16:03

findes der ikke lydoptager indbygget i windows 8,1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 09:42
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 09:46

Ulempen ved lydoptagere er at de er langsomme da de skal optage i real-tid, men diverse andre programmer bare henter ned fra nettet - der er nemmere at konfigurere dit program hvor det skal optage lyden fra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-14 12:41

Brug Audacity til optage:
http://audacity.sourceforge.net/
i filmen herunder vises hvordan du undgår mikrofonen og optager fra lydkortet:
https://www.youtube.com/watch?v=Kv2kbwoLjqs

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 12:47

Hvis det er for at hente musik fra tuben eller andre steder, så det betydeligt nemmere/hurtigere at hente det ned med et program der er beregnet til det, fremfor at man skal sidde og lytte til HELE nummeret.
http://youtubedownload.altervista.org/

Når det er hentet tager det et ½ minut at konvertere til MP3, man kan bruge Formatoz eller andre

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-11-14 14:57

tak alle jeg har fundet ud af det ikke lyder særlig godt på den måde så nu går jeg på biblioteket istedet for

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 22-11-14 14:58

Tak for svaret Eyvind.