/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Belemret med msn og Bing
Fra : ingelein
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 20-11-14 13:20

Hej
Jeg har fået msn og Bin toolbar ind på min pc. Hvordan fjerner jeg det hurtigst muligt?
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-14 15:19

Hej ingelein! Jeg havde Ask toolbar,som er lige så irriterende. Ved ikke om dette kan hjælpe. Men EXTERMINATOR`s løsning hjalp mig:
Citat
I kan slå to fluer med et smæk, både fjerne ask toolbar OG opdatere java i et hug.
Danske bank har et værktøj der klarer det helt automatisk, først fjerner de alt hvad der heder java på computeren, derefter fjerner de Ask toolbar og til slut installerer de nyeste version af Java UDEN TOOLBAR

Her er hans link:
http://danskebank.dk/da-dk/Privat/Selvbetjening/raadgivning/Teknisk-support/Pages/fjernjava.aspx

Er du interesseret,er her linket til mit spørgsmål,ang. (næsten) samme emne.
http://kandu.dk/Spg172391.aspx

M.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-11-14 15:51

Hænger lige på her, har nemlig samme problem
Mosebaeks løsning fjerner kun ask men ikke bing og msn

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 20-11-14 16:25

Prøv Kontrolpanel --> Fjern Programmer.
Ellers klik på ikonet med de tre streger (i Crome) oppe i højre hjørne. Der er en masse af- og tilkrydsnings-muligheder.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-11-14 16:27

Hej
Jeg tror at mange har problemet, fordi det er kommet sammen med den IE opdatering for et par dage siden. Og jeg bruger altid Danske Banks Java opdaterings anvisning.
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-14 17:09

Citat
Hej
Jeg tror at mange har problemet, fordi det er kommet sammen med den IE opdatering for et par dage siden. Og jeg bruger altid Danske Banks Java opdaterings anvisning.
Ingelein

Lykkedes det dig så at få fjernet det du skulle? Ellers...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-14 17:09

Der er dette værktøj i kan bruge, MEN........
Jeg har IKKE haft mulighed for at teste det endnu, men det ser lovende ud:
http://toolbarcleaner.com/

Hvis i benytter det må i meget gerne lige fortælle om i syntes det er godt eller det ikke virker

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-14 17:55

Tjae, Google Chrome advarer mod det - det betyder selvfølgelig ikke nødvendigvis at det er farligt, men jeg afventer lige til EXTERMINATOR har fået det prøvet af...

Ellers er der jo andre manuelle muligheder...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-11-14 18:23

Hej Marken84
Det var nu ASK toolbar jeg mente. Den får man ikke ind når man opdaterer Java via Danske Banks anvisning. Msn og Bing har jeg udelukket manuelt i øjeblikket og har valgt Google som min startside i stedet for msn. Håber på at nogen har den rigtige og permanente løsning - og måske også kan fortælle hvordan man får msn og Bing ind uden at have bedt om det.
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-14 20:32

Ok, Smed den lige gennem JOTTI: http://virusscan.jotti.org/en/scanresult/5d2769552540fedf0940a9d2ed6e47d6e695484c

Det er kun Clam AV der brokker sig, men det kan jo være en fask positiv.
Jeg tester lidt senere når jeg får lavet mig et par virtuelle windows maskiner.

@marken84: Jeg bruger selv google chrome men fik ingen advarsler hvilken advarsel fik du, den hvor skærmen bliver rød eller er det selve downloaden den blokerede?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-14 21:19

Så fik jeg lige lavet en lille test, dog kun på win 8.

Når man installerer programmet skal man lige kigge efter hvad man svarer på, på et af skærmbillederne spørger den om lov til at ændre din hjemmeside og din søgemaskine, FJERN DE TO FLUEBEN

Når programmet er startet har du forskellige faner, den ene fane viser dine browseres startsider.
Der kan nemt skrives i feltet for at tilføje en side og de sider der er der i forvejen fjernes ved at klikke på krydset ud for navnet.

Den anden fane der har interesse er den med toolbars.
Den viser også alle browsere på computeren og giver mulighed for at markere en eller flere af dem. De markerede toolbars fjernes ved at klikke på knappen i bunden af programmet.

Dette var naturligvis en meget hurtig test og derfor ikke specielt grundig, men umiddelbart ser det nu stadig lovende ud (bare man husker de 2 flueben under installationen)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-11-14 22:38

Hej EXTERMINATOR
Du går altså ud fra at vi har fået ændret hjemmesiden og søgemaskinen ved sidste opdatering af JAVA?
Tidligere kunne man finde f. eks. ASK toolbar under programmer i kontrolpanelet. Her findes den ikke længere - måske skjulte mapper?
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-11-14 00:06

Citat
Du går altså ud fra at vi har fået ændret hjemmesiden og søgemaskinen ved sidste opdatering af JAVA?

Nej, det er kun ASK toolbar der kommer sammen med java, den ændrer ikke startside.
Og ja, du skulle gerne kunne se den i "Fjern et program". Den kan dog godt være slettet fra listen uden at være afinstalleret.

Men Bing er et microsoft produkt og jeg har aldrig oplevet at det kom sammen med 3. parts programmer så det må næsten være kommet med en opdatering.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-14 13:05

Prøv lige at 'købe' denne tråd: http://www.kandu.dk/Spg172391.aspx
..det er Mosebaek's

Her skriver undertegnede bl.a. ..frit citeret:
Citat
Kør SAS: http://www.superantispyware.com/

..med en 'Complete scan'.

Selvom Ask toolbar er fjernet fra 'Fjern program' kan der stadig ligge nøgler i registreringsdatabasen. Dette klarer SAS.

Andre browser hijack's kan også finde på at 'maskere' sig som Ask toolbar. En af de 'grimmere' er iSearch. Den kan også forklæde sig som: AVG og Google toolbar's. Desuden ændrer den også opstartsside og søgemaskine, medmindre man via instillingerne i browseren har 'forbudt' dette.

SAS klarer også iSearch, hvis dét skulle være tilfældet. Alligevel skal man efterfølgende gå ind og rette startside og søgemaskine manuelt ..i ALLE browsere man måtte have installeret (Husk: IE, bliver ikke fjernet blot fordi man har skiftet til f.eks. Chrome, Opera eller Firefox). Den kan nemlig finde på at installere sig selv igen, hvis man ikke retter dette. Det er noget værre 'gylle'

Fra : molokyle

Dato : 11-11-14 07:28

Det er også et 'aber dabei' med iSearch ..hvis du skulle være så uheldig, at det er den der er tale om.

Efter at have fjernet den med SAS og man har 'smidt den ud' af såvel startside som søgemaskine indstillingerne i browseren, kan der alligevel gemme sig noget i registreringsdatabasen har jeg selv oplevet! For at fjerne disse nøgler skal man selv manuelt slette dem fra registreringsdatabasen:

Kør... -> skriv regedit vælg menuen; Rediger -> Søg... -> skriv isearch

Hvis der findes 'noget' ..så slet det !!!

Genstart.

Ifbm. Ask toolbar (..fra Ask.com som er bundlet med Java) er der intet malware involveret. Det er blot en unødvendig toolbar præcis som Google toolbar: http://www.google.com/intl/da/toolbar/ie/index.html

Det lyder som om den 'Ask' du har Mosebaek ...netop er den 'camouflerede' version af iSearch. Den der gi'r sig ud for at være AVG 'tilbehør': Citat
What is isearch.avg.com?

isearch.avg.com is categorized as an browser redirect virus which comes into your system without users consent. isearch.avg.com provides search services about images, videos, news, webs, shopping, maps and books. At first sight, isearch.avg.com looks like it is a genuine and helpful search tool like Google.com. Although isearch.avg.com itself is not a malicious search engine, but the fact is that it can not offer reliable search results like other legitimate search engines do. Some of the search results from isearch.avg.com contain malicious keyloggers and trojans which may make your computer at great risk.

http://forums.anvisoft.com/viewtopic-53-5030-0.html

</MOLOKYLE>

Det er bare for at undgå, at gentage mig selv
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-14 12:58

Tak for svaret EXTERMINATOR.