/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Java SE 6 Runtime ?
Fra : return
Vist : 515 gange
500 point
Dato : 19-11-14 16:03

Hej Nogen der ved hvor man downloader java Se 6 Runtime gerne et link og gerne et link så man kan downloade hele versionen så man ikke skal lede sig i søvn da java.com jo ikke ligefrem har den som jeg ser det

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-14 17:01

Har lige kigget efter, det ser ikke ud til at der fandtes en version der kunne downloades til Mac.
Var den ikke "indbygget" i de gamle versioner af OS X?

De har kun Windows, Linux, Solaris og Itanium(Linux og Windows), Ingen OS X version.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-14 17:04

JRE 7u6 er den tidligste version jeg kan finde til OS X

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-11-14 17:37

Hej igen jo det var den - problemet er nu at når man skal installere maple 18 så beder den om at der skal være installeret java SE 6 Runtime inden maple kan installeres korrekt - så dvs at der jo er java på mac'en men en meget nyere version så den java SE 6 Runtime der skal installeres skal altså installeres for at maple vil virke korrekt nogen der kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 19-11-14 17:56

Mac OS X uses the system java for installing and running Maple.

Requirements:
Java™ Runtime Environment 1.6.0_18 or higher installed
Den burde virke med den nyere JRE du har på din pc

Men du kan jo kaste et blik på den her - Ændre java version:
http://www.maplesoft.com/support/faqs/detail.aspx?sid=33434

Ellers er der jo også muligheden for at kontakte Maplesoft og få hjælp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-11-14 18:18

Måske denne kan bruges!

This package installs the same version of Java 6 included in Java for OS X 2013-005.
http://support.apple.com/kb/DL1572

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 20-11-14 01:39

Du kan hente Java til Mac OS X her:
http://java.com/en/download/mac_download.jsp

Det kan være nødvendigt at opdatere til den seneste version. Nogen versioner af Mac OS X blokerer for brugen af tidligere versioner af Java.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 27-11-14 06:59

Tak for svaret EXTERMINATOR.