/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Synology NAS login problemer
Fra : geu
Vist : 720 gange
500 point
Dato : 18-11-14 19:12

Kan ikke logge ind på min NAS via internette.
Kan godt med min ip i netværket.
På min synology konto kan NAS ses og virker.
Har slukket for firewall i router.
Det har virket indtil jeg var dum og lege med Plex på den, til og omdanne DTS lyd.
Så er jeg kommet til og ændre noget jeg ikke kan finde ud af.
Syntes snart jeg har prøvet alt.
Min QuickConnect virker på min fon/tablet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-11-14 21:00

I din router skal du have port 5000 og 5001 forvartet til den ip din synology har.
Så finder du den wan IP din router har.
så går du ind til en udenfor PC og skriver https://"wanIP":5001
så ser vi lige hvordan det går.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-11-14 21:12

Ja det er de.
er den min ip du mener med wan ip?
i router står den jo til dynamisk ip og det har jo virket fint.
Men alt hjælp er meget i møde set
Mvh Steen

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 500 point
Dato : 19-11-14 09:15

Ok. Wan IP er den IP du har fået tildelt af din udbyder, den er også dynamisk, men rimelig fast.
den din synology har fået tildelt af router, er også dynamisk, men hvis du reserverer den vil den få denne altid. Det giver bedst overblik at gøre sådan.
Det virker somregel med dette quick connect også. DynDNS er lidt sværere at håndtere, så jeg vil helst bruge noget fast. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 19-11-14 18:24

Bliver sindsyg
Ved ikke hvad fejlen var men nu virker det. Har ikke ændret en skid..... Tror jeg
Du får point for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 19-11-14 18:25

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-11-14 12:53

selvtak denne øvelse er ikke nem, der er mange begreber at tage hensun til.
hilsen Steen