/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Gmail i Outlook virker ikke
Fra : Brassovitski
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 18-11-14 14:50

Hej
Mærkeligt! Jeg har opsat min Outlook 2007 til min Gmail konto ifølge denne vejledning:
http://www.internetservice.dk/filer/outlook_2007__gmailimap.pdf
Når jeg så skal teste kontoen, kommer der en logon boks, selv om jeg under opsætningen har indtastet password og valgt gem password. Selv om jeg taster det rigtige password, bliver det hele tiden afvist. Jeg har aktiveret sikker adgang til min Google konto ved at angive mit telefonnummer, der sendes så en kode til telefonen, når jeg vil logge på kontoen fra en anden PC end jeg plejer. Kan det være dette der driller? Det burde det vel ikke, da Outlook jo logger på serverne direkte. I øvrigt har jeg logget på min konto via den PC hvor Outlook ligger på.
Hvad hunne kan der være galt?
Jeg har lavet nøjagtig samme opsætning på min søn's PC, og der kører det uden problemer. Altså med hans konto oplysninger.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-11-14 15:23

Har fundet svaret. Det er lige præcis fordi jeg har aktiveret 2 step verification.

Fandt løsningen her:
https://support.google.com/accounts/troubleshooter/3141849#ts=3141812,3187116

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-11-14 15:24

læg et svar, så jeg kan lukke! Først til mølle! Da jeg jo ikke selv kan svare!

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-14 16:17

Herligt at du fik det løst!

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-11-14 16:25

Spørgsmålet røg da vist også lige ind i en helt forkert gruppe i farten.