/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Diskhåndtering windows 7
Fra : anyway
Vist : 711 gange
200 point
Dato : 17-11-14 13:55

Jeg reinstallerede windows 7 i går. Alt gik planmæssigt og jeg manglede så at tilslutte min eksterne backup hardisk. Den poppede fint op med begge partitioner, som er på 500GB på hver.
Drevbogstaverne passede ikke og jeg gik derfor, som så ofte før, ind i Diskhåndtering og forsøgte at rette dem til. De første kulle hedde E og den sidste I.
I gik planmæssigt men ved forsøget på E fik jeg denne fejlmeddelelse: "Handlingen kunne ikke fuldføres, fordi konsolvisningen Diskhåndtering ikke er opdateret.
Du kan opdatere ved at udføre en opdateringshandling.
Hvis problemet fortsætter, skal du lukke konsollen Diskhåndtering og derefter genstarte Diskhåndtering eller genstarte computeren."

Jeg har et screedump her: https://billedeupload.dk/?v=cxsjp.jpg Jeg har en del som ikke endnu er sikkerhedskopieret og håber en "kandu'er" har en løsning.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-14 14:09

Har du genstartet diskhåndteringen eller computeren, som der står?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-11-14 14:21

Ja, lukket Diskhåndtering og PC flere gange.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-14 15:04

Prøv og luk computeren, fjern disken, start computeren, luk computeren igen, monter disken igen, start computeren og se om du kan ændre drevbogstav nu.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-11-14 15:06

Prøver lidt senere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-14 15:24

Prøv at tjek disken H klik på drevet egenskaber/ funktioner.
Det kan være der ligger noget gemt på disken der hører til den gamle 7 installation
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-11-14 18:35

Undskyld ventetiden. Der var et hav af opdateringer der kom i vejen.

Citat
webnoob:Prøv og luk computeren, fjern disken, start computeren, luk computeren igen, monter disken igen, start computeren og se om du kan ændre drevbogstav nu.

Ingen forandring.

Citat
mig-selv: Prøv at tjek disken H klik på drevet egenskaber/ funktioner.
Det kan være der ligger noget gemt på disken der hører til den gamle 7 installation
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

H klik ingen forandring.
Partitionwizard viste dette:https://billedeupload.dk/?v=UKFvH.jpg Her figurerer min
"forsvundne" E partition Backup.
Jeg får stadig samme fejl i Diskhåndtering. Er der noget jeg kan gøre i Partitionwizard så det hjæper?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-14 21:12

Citat
Er der noget jeg kan gøre i Partitionwizard så det hjæper?

Åben programmet og H klik på drevet og vælg ´skift drevbogstav´ / Change letter.
Det er muligt at pc skal genstarte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-14 21:15
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-14 21:19

Og lige en sidste herfra, har du prøvet i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-11-14 09:52

mig-selv:
Citat
Åben programmet og H klik på drevet og vælg ´skift drevbogstav´ / Change letter.
Det er muligt at pc skal genstarte.

og
Citat
Måske dette også kan hjælpe:
http://www.pcworld.com/article/2042380/how-to-change-drive-letters-even-when-the-letter-you-want-isnt-available.html

Og dit styresystem ligger vel på drev C:

Intet virker af dine forslag og ja, Windows er på C

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-11-14 20:16

Jeg læste et forslag på Google om at slette at slette controllerne i Enhedshåndtering og lade computeren finde dem igen. Vupti nu er min Backup partition tilgængelig igen med alle mine data. Herligt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-01-15 22:07

Halloooo!!!