/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fælgerens - hvilken løsning?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 13-11-14 10:35

I min jagt på at finde et billig og effektiv rensemiddel man evt. selv kan lave faldt jeg over denne her artikel https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/97930 hvor en kombinationsløsning med wienerkalk og autosol lyder interessant men er der nogen af jer der ved om produkterne skal blandes sammen eller hvordan er fremgangsmåden lige?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-14 10:41

Har prøvet næsten alt muligt hjemmelavet og intet virker efter hensigten eller bliver dyrere end det færdige fra butikker - dette renser virkeligt
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Ovrigt/Bremserengoring-364509/
ellers brug noget WD40 eller petrolium/ disel

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-14 10:45

Med mindre du mener pudsemidler, så bruger jeg en stålsvamp (rens-let fra brugsen) med autosol på

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-14 10:47

Citat
ellers brug noget WD40 eller petrolium/ disel

Og det skal helst ikke fordampe for hurtigt, men sidde en dags.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 13-11-14 10:56

http://www.multimand.dk/Tips&Tricks/falgrens.htm ???? Jeg kunne forrestille mig at grundrenskan skade fælgerne?
Stålsvampen må da ridse fælgerne?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-14 11:08

De stål savmpe jeg bruger ridser ikke de bruges normalt til køkkengrej og lignende.
Mine fælge er aluminium og har ikke set skader på mine i - og min bagfælg kan efter 2-300km ligne en tjærepøl, på grund af fedt fra kæde og vejstøv der blander sig godt og grundigt samme.
Bruger jeg en ´let-rens´ svamp er det til at se gennem skidtet efter et par gnid med den, samme svampe bruger jeg til at pudse mit crom og aliminium og det ridser bestemt ikke.
https://www.google.dk/search?q=rens+let+svampe&hl=da&gbv=2&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4IJkVIe3MOG_ywPT24LoBw&ved=0CAUQ_AU
til det grove
https://www.google.dk/search?q=st%C3%A5l+svamp&hl=da&gbv=2&tbm=isch&oq=&gs_l=

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-14 12:22

Lige en advarsel? nogle fælge er lakerede og bruger du for hårde midler ryger den lak eller den bliver ikke køn at se på = så prøv på et ikke synligt sted før du tager fat for alvor.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 13-11-14 15:50

En sjat diesel eller petroleum er fantastisk til at opløse fedtstof o.l. du kan i mangel af bedre også bruge terpentin med forsigtighed.
Påføres med en pensel eller en skumgummisvamp i rigelige mængder.
Vask efter med en almindelig autoshampoo eller lidt opvaskemiddel, gerne varmt vand, når fælgen(e) er tør(re) kan de efterbehandles med autovoks. Småskrammer og ridser bliver samtidigt poleret væk.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-11-14 17:23
Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-11-14 21:07

VÅDSERVIETTER TIL BABYER
Min søn har af én eller anden grund prøvet dem på sine fælge OG DET VIRKER.
Skulle selv prøve. Gammelt bremsestøv, tørre væskepletter og tjæresprøjt - det hele forsvandt, så jeg kører nu også med en rullepakke af dem i bilen.
Sjovt at noget til babyansigter og -numser, mildt mod hænderne fjerner genstridigt snavs uden at skade underlaget.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 14-11-14 08:09

Interessante svar I giver. Jeg prøver at arbejde lidt med mulighederne og vender tilbage lidt senere med mit resultat. Tak foreløbig.