/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kan man ikke stoppe al indvandring?
Fra : Morgensutter
Vist : 433 gange
45 point
Dato : 11-11-14 16:02

Jeg synes det er hyggeligt med alle de forskellige kulturer vi har her i Danmark.
Men behøver vi at blive ved med at lukke folk ind? Hvorfor stopper vi ikke bare helt med at lukke nogen ind, så er vi fri for den debat.
Flygtninge skal da nok overleve i lejre i deres nærområder, så er det heller ikke værre. Det er ikke optimalt, men så kan de da få sig en på opleveren. Skal mennesket absolut have en 9-5 hverdag hele livet ud? Jeg kunne da godt finde på at bo i telt i et par år væk fra alt det her ræs.

Det er vel heller ikke optimalt for dem at være her i Danmark når de læser i aviserne hvor meget vi hader dem.

Bare en tanke. Hvem er det der siger at vi skal lukke nogen som helst ind?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-11-14 16:33

de RADIGALE og de røde siger vi skal have dem

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-11-14 17:15

Citat
Jeg kunne da godt finde på at bo i telt i et par år væk fra alt det her ræs.

Hvad forhindrer dig?

Du kunne jo eksempelvis melde dig som frivillig i en flygtningelejr - så kunne du da få dig en på opleveren...

Citat
Flygtninge skal da nok overleve i lejre i deres nærområder, så er det heller ikke værre. Det er ikke optimalt, men så kan de da få sig en på opleveren. Skal mennesket absolut have en 9-5 hverdag hele livet ud?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 45 point
Dato : 11-11-14 17:19

Citat
Hvem er det der siger at vi skal lukke nogen som helst ind?

Det er såmænd os selv, altså staten Danmark, der har tilsluttet sig en international retsorden om bl.a. menneskerettigheder, flygtningekonventioner og meget mere.

Vi kunne selvfølgelig som såvel Groucho Marx som W.C. Fields citeres for sige "jeg vil ikke være medlem af en klub der vil have mig som medlem" og melde os ud af det hele!

Bortset fra jeg ikke tror befolkningen ville stemme for det, ville det nok reducere vores land til en vestlig pendant til Nordkorea, en pariastat med toldmure og grænsebomme, im-/eksportrestriktioner, visumkrav til hele verden, voldsomt fald i levefod, affolkning og andre lystige sager

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-14 18:32

>Kan man ikke stoppe al indvandring?

Nej forhåbentlig ikke, vi er alle invandere, hvor kom du fra da isen smeltede?

Og mange af de, der har hævet vort viden niveau, siden middelalderen, er jo indvandrere.
Fra Struense til Schlütter, og jeg håber det fortsætter.

Men vi skal jo helst have de rigtige, dygtige indvandrere,
og det får vi ikke med nogen, der hverken kan læse eller skrive.

Lige nu sidder mange højt uddannede flygtninge isoleret i lejre,
lad dem dog gøre nytte, nu de er her, de taler måske ikke godt dansk,
men bedre engelsk end de fleste danskere.

Den største udfordring er ikke at forbyde indvandring, men at tiltrække de rigtige...

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 11-11-14 18:37

Tak for jeres svar. Ja jeg har intet imod den måde det kører på. Er blot nysgerrig.