/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Jørgen Wilhelm Mohr født 13
Fra : 2601
Vist : 720 gange
400 point
Dato : 10-11-14 21:39

Hvor bliver Jørgen Wilhelm Mohr født 13 feb 1867 i Dalbyneder sogn i Gjerlev herred, Randers Amt.

Han bliver konfirmeret 10 april 1881 i Skt. Morten Kirke, Skt. Morten Sogn, Støvring Herred, Randers Amt og derefter forsvinder han.
Hans fader Frederik Christian Mohr dør 26 mar 1895 i Norsgade 5, Aarhus Domsogn, Hasle Herred, Aarhus Amt og hans moder Ane Marie Hansen dør 25 aug 1918 på Randers Sygehus, Støvring Herred i Randers Amt.

Jeg har set i FT over hele landet uden at finde ham samt i Politiregisteret i København også uden at finde ham.

Nogle der kender ham.??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-14 13:27

Måske kan Pind familien hjælpe dig?

http://www.myheritage.dk/site-family-tree-189659622/mohr

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-11-14 14:10

Til svendgiversen

Først tak for dit forsøg på at hjælpe, men vi leder alle efter nogle af børnene af denne gren af familien Mohr. Desværre uden held derfor dette forsøg.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-11-14 16:17

der er på Daisy. en del digitaliserede skifte arkivalier du kan være heldig at finde scannede skifter efter hr og fru mohr hvor der vil være noteret hvor deres børn er på daværende tidspunkt for forældrenes bortgang
mvh
senta

Kommentar
Fra : Huusom

Dato : 11-11-14 16:56

Ikke forstået "hvor bliver Jørgen født", han er jo i kirkebogen som du skriver på opslag 28.
Hvad er det du søger?
mvh Finn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-11-14 22:31

Til Huusom.

Jeg hat skrevet hvor han er født og konfirmeret hende.
Det jeg leder efter er hvor han forsvinder hen efter 1881.

Men tak for din hjælp.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 11-11-14 22:34

Til senta

Jeg har forsøgt at lede efter dem både i 1895 i Århus hvor hans fader dør og i 1918 i Randers hvor hans moder dør.

Men tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 12-11-14 10:32

Ane Marie Hansen dør 25 aug 1918 på Randers Sygehus, Støvring Herred i Randers Amt.
her er adressen
http://www.sa.dk/content/dk/daisy/arkivserie_detaljer?a=skifter+&b=st%C3%B8vring&c=&d=1&e=2014&f=&g=&h=&ngid=&ngnid=&heid=4098240&henid=4098240&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

med skifter fra støvring galten prøv om du ikke der finder skiftet efter ane marie hansen gift mohr.
mvh senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 22-11-14 05:30

Tak for svaret senta. Du må undskylde at jeg først nu svarer, men jeg har ikke haft det så godt i nogen tid.

Med venlig hilsen.