/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
FASTNET-opringningsprogram???
Fra : werter
Vist : 421 gange
500 point
Dato : 08-11-14 14:07

På min mac har jeg programmet "Adressebog" hvor også telefonnumre er anført.
Findes der et program hvormed man ved at trykke på et nummer i adressebogen kan slippe for at skulle indtaste nummeret manuelt på sin FASTNETtelefon? Altså et program der kan udsende opringningstoner?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-14 17:39

Skype click to call lyder som det du efterlyser, den virker både i min adressebog i Windows live kontoen også i browseren og i adressebogen i Thunderbird mail programmet:
www.skype.com/da/download-skype/click-to-call/
du skal have landekoden med i dine telefonnumre for at det virker, men så er det bare at klikke på nummeret så starter Skype og ringer op for dig.
Thunderbird skal have tilføjelsen Telify installeret:
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/telify/
og du skal selvfølgelig have en Skype konto så du kan betale for opkaldet, du ringer fra computeren og skal derfor have mikrofon og højtaler eller hørebøffer

Kommentar
Fra : werter

Dato : 09-11-14 08:35

Tak for dit svar, o.v.n. - men jeg tør ikke eksperimentere med programmer, der tilsyneladende ikke specifikt nævner, at de kan spille sammen med min mac-adressebog.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 16-01-15 11:46

Man behøver altså ikke at betale for Skype. Jeg har den gratis version som virker udmærket.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : werter

Dato : 31-01-15 18:24

Tak for svar og kommentarer o.v.n. og ilgp. Her en uddybning. Desværre kan jeg overhovedet ikke bruge Skype - den virker åbenbart ikke længere på OS. 10.6.8
Jeg har tidl (knyttet til at andet databaseprogram) haft et nummersenderprogram, der fungerede sådan, at når jeg havde markeret et telefonnummer, og løftet fastnettelefonens rør, så kunne jeg få nemmersenderen til at producere de til nummeret svarende toner, og via et kabel sende dem til min fastnet-telefonforbindelse. Jeg kunne høre tonerne ligesom når jeg havde tastet nummeret på telefonens knapper.
Nu har jeg jo så bare skiftet til mac-programmet "Adressebog" og spørger: hvordan jeg få dette program til at udløse afsendelse af nummertoner?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-02-15 13:37

Yosemite 10.10.2 kan, men kun til iPhone. Denne kan til fastnet: http://www.jonn8.com/dialectic/

God søndag

Kommentar
Fra : rotw