/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Download af filer over 2 gb
Fra : larsfa19
Vist : 258 gange
40 point
Dato : 06-11-14 19:59

Jeg har en NAS server, der vil jeg gerne hente nogle filer fra, men der bliver skrevet at filerne ikke må overstige 2 gb.
Hvad gør jeg ?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 06-11-14 20:39

Hvad filsystem bruger du FAT32 ?

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : larsfa19

Dato : 06-11-14 20:47

Nej det gør jeg ikke jeg bruger NFTS, jeg kan sagtens overføre en stor fil fra min pc direkte til serveren, men jeg kan ikke hente en fil over 2 GB fra en anden pc over nettet.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 06-11-14 20:59

Prøv evt. Bittorent sync - så er der ingen grænser.

Skal installeres på begge begge enheder.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-11-14 10:42

Har du overvejet om den anden pc kan klare opgaven med at uploade de 2GB til serveren, og din downloadhastighed har en vis størrelse problemet er som regel at det er upload hastigheden der er problemet.
Har jeg hørt!
MV2

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-11-14 23:46

Læs her: http://support.microsoft.com/kb/298618

Du kan løse problemet ved at konfigurere et websted, der er dedikeret til at hente store filer. Det gør du ved at deaktivere indstillingen HTTP Keep-Alives er aktiveret for et websted, som IIS (Internet Information Services) er vært for. Følg disse trin, hvis du vil deaktivere denne indstilling:
Åbn Internet Information Services Manager.
Højreklik på det websted, der skal ændres, og klik derefter på Egenskaber.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet HTTP Keep-Alives er aktiveret, der er placeret under fanen Websted, og klik derefter på OK.

Bemærk!Indstillingen HTTP Keep-Alives er aktiveret gør det muligt for en klient, der opretter forbindelse til webserveren, at genbruge den aktuelle TCP/IP-session, når den henter alt indholdet fra webserveren. Når du deaktiverer denne indstilling, kan en Internet Explorer-klient hente filer på op til 4 GB. Det tvinger klienten til at etablere en ny TCP/IP-session med webserveren for hvert indholdsobjekt, der hentes fra websiden. Derudover skaber den ekstra TCP/IP-arbejdsbyrde for både server og klient, hvilket kan påvirke indlæsningstiden for sider negativt.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-11-14 13:18

Citat
Nej det gør jeg ikke jeg bruger NFTS, jeg kan sagtens overføre en stor fil fra min pc direkte til serveren, men jeg kan ikke hente en fil over 2 GB fra en anden pc over nettet.

Hvis dine lokale drev (partioner) alle er i NTFS format, og der er plads, så lyder dette som om det er dit antivirus program som ligger denne begrænsning.
Hvis du har en USB disk med filer over 2GB, kan du så kopier en af disse over lokalt på C: ?

Kommentar
Fra : larsfa19

Dato : 11-11-14 12:45

Jeg kan sagtens overføre store filer på mit hjemmenetværk. Både den ene og anden vej. Men sidder jeg på job - kan jeg ikke overføre filer over 2 GB får jeg at vide. Jeg bruger Microsoft Security Essentials som er indbygget i windows 8.1 - kan problemet ligge der ?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-11-14 10:42

Citat
Microsoft Security Essentials

Beklager har haft lidt travlt, nej ikke det jeg husker af.
Når du overfører over Internettet er det så til din NAS og hvilen NAS er det, plus hvilket program bruger du til overførelsen ?

Måske dit arbejde har er begrænsning sat op, eller hvis du bruger http/https til din NAS kan problemet ligge i dens opsætning.
Du skriver meget lidt detajler, og om du bruger samme programmer / interface både hjemme og via internettet.