/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SP 1 indeholdt i SP1 ?
Fra : lham
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 25-10-14 18:44

Har win XP SP3

Til styring af Danfos radiatortermostat har jeg købt en elektronisk regulator og dertil hørende USB "dims" der kan programmeres på PC og så overføre styringsprogrammet via USB pindens anden ende .

Desværre vil det ikke som jeg vil men i "brugsforvirringen" står der :

Systemkrav: Windows XP ® SP3

ATTENTION bruger med Windows XP ® kræver derudover følgende opdatering:
http://www.microsoft.com/de-de/download/details.aspx?id=25150 ( der står noget med extend SP1 ???? )

så er det jeg gerne vil vide er om den anbefalede opdatering er includeret i min SP3
så hele skiddet burde virke uden jeg skal foretage nogen opdatering ?

"

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-10-14 18:51

ups !!!!!

overskrift skule have været SP1 indeholdt i SP3 ( ikke i SP1 )

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-14 19:20
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-14 20:29

Husk.
Du er nødt til først at have en XP med sp1 for at kunne installere SP3

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-14 00:48

Din XP er med SP3 (Service Pack 3)
Men det du linker til er noget andet, det er DotNet
Det er meget normalt at du skal have installeret DotNet da mange programmer bruger det.
Den du linker til er version 3.5 SP1 (på tysk) her er den danske udgave:
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=25150

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-10-14 07:48

EXTERMINATOR

Citat
Din XP er med SP3 (Service Pack 3)
Men det du linker til er noget andet, det er DotNet
Det er meget normalt at du skal have installeret DotNet da mange programmer bruger det.
Den du linker til er version 3.5 SP1 (på tysk) her er den danske udgave:
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=25150

vil det sige at jeg bare skal hente den danske version du har lagt link til ned og installere uden at ændre noget på min SP3 ?
( "Dotnetten" er på ca 350 MB den gør forhåbentlig ingen skade !!! )

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-10-14 14:14

Ja, det har intet med din SP3 at gøre.
Forskellige programmer har sine egne Service Packs.

En servicepack er bare en masse opdateringer der er samlet i en pakke.

Her er der så tale om at du mangler det stykke software der hedder .Net (DotNet) Det svarer til at mangle java når du skal i netbank.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 09-12-14 16:09

EXTERMINATOR

Citat
Indsæt dit citat her

Jeg har nu prøvet at installeret de 250 Mb fra dit danske link. Umidddelbart ser det ikke ud til at hjælpe på installation af softwaren til de programerbare termostater.

Når PC-en har installeret "dit link" skal jeg i dialogbox vælge om jeg vil "reparer" eller "fjern".
Jeg har valgt startværdien "reparer" -er det rigtigt ?
Hvad sker der ved "reparer" henholdsvis "fjern"

ps undskyld den sene reaktion, men der har været andre boller på suppen end radiatortermostater :)

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 11-12-14 07:18

Tak for svaret EXTERMINATOR.

prøvede lige en extra installation af "dit link" og så en PC genstart-så virkede det SUPER