/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Sjæle vægte
Fra : svendgiversen
Vist : 544 gange
80 point
Dato : 22-10-14 12:04

I forbindelse med det lange spørgsmål om næstekærlighed kom jeg til at tænke på følgende:

Da min kone døde sagde en af hendes veninder,
at jeg skulle åbne et vindue, så sjælen kunne slippe ud.

Hun mente den vejede ca 5 gram, noget jeg ikke havde lyst til at eftervise.

Men hvad vejer sjælen så hos en muhammedaner eller en endnu værre vantro?

Jeg tror en islamisk sjæl højest vejer 4 gram og en tomhjernet fra IS højest to gram?

Derimod tror jeg en tænksom hindu sjæl vejer 6 gram og en trivelig budda sjæl 7 gram??
Toppen mener jeg findes hos de tibetanske munke, mindst 8 gram???

Hvem har bedre kendskab til forskellige religioners sjæle vægte...

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 90 point
Dato : 22-10-14 12:58

Postulatet ligger i at man har ladet døende personer ligge på en seng der er indrettet som atomvægt og derved i flere tilfælde har mistet nogle gram der ikke kan redegøres for!
Dette kalder visse religiøse grupper for sjælens vægt! Der er skrevet en del om emnet:

https://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=&oq=sj%c3%a6lens+v%c3%a6gt&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGHP_daDK532DK532&q=sj%c3%a6lens+v%c3%a6gt&gs_l=hp...0.0.0.0.6216...........0.-yTQ8u3Z17Q

MV2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-14 14:03

Godt modersvilje, håber du stadig har dit sommerhus?

Det var selvfølgelig et oprindeligt, pseudo, pjatte spørgsmål,
jeg skal jo have brugt mine over 7000 points...

Men måske kan der komme noget fornuftigt ud af det, med alle dine fine links??

Altså ikke 5 gram, men over 20, så er det nok ikke manglende fugtighed i lunger og svælg,
når man ikke længere trækker vejret???

Og mon ikke alle andre med forskelige trosretninger har ca. samme sjæle/døds vægttab?
Lidt afhængig af kropsvægt og levevis...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-10-14 14:52

Ja selv tak - men kan du fortælle mig hvor mit sommerhus ligger, for så vil jeg gerne se det!
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-14 16:07

Citat
Det var selvfølgelig et oprindeligt, pseudo, pjatte spørgsmål

Citat
Lidt afhængig af kropsvægt og levevis...

Så har ´hellige muslimer´ vist ikke megen sjæl (vægt)
Mon ikke man kan sammenligne det lidt med IQ

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-10-14 16:54

Tak for svaret modersvilje.

Og jeg mener du fik din vilje, sommerhus i stedet for båd?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-10-14 17:04

Ja det var nu en kolonihave
MV2

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 22-10-14 17:30

Jammen Svend du har jo humor.

Højris