/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan ikke komme på netbank.
Fra : k_m_s
Vist : 1227 gange
400 point
Dato : 21-10-14 10:49

Hej

Når jeg vil på netbank, kommer vinduet "Internet Explorer kan ikke vise websiden" der hvor nemid login skal være.

Når jeg vil logge på http://www.e-boks.dk/ "privat" kommer siden "Denne side kan ikke vises" men hvis jeg vil logge på erhverv Kommer nemid login frem som den skal.

Netbanken kom med vinduet "Internet Explorer kan ikke vise websiden" både før og efter jeg opdaterede til Java 8 Update 25.

Jeg har kørt virus scan.

Jeg får at vide
"Kontrollér, at TLS- og SSL-protokollerne er aktiveret. Gå til Funktioner > Internetindstillinger > Avancerede indstillinger > Indstillinger > Sikkerhed"

Mig bekendt er disse indstillinger ikke ændret. (kun jeg bruger pc)
Mine indstillinger er: Aktiveret: Brug SSL 2.0 - Brug SSL 3.0 -
Ikke aktiveret: Brug TLS 1.0 - Use TLS 1.1 - Use TLS 1.2

Håber nogen kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Kim

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-10-14 10:59

Hvis du kører med VISTA kan du jo ikke mere.
Jeg har tidligere, hvis jeg har haft problemer, ringet eller skrevet mail til min bank, --og de har en computerkyndig person, som gerne hjælper dig med, hvis det er opsætningen der er problemer med.
Har jeg skrevet, har de ringet mig op, ellers kan du selv ringe op og bede om hjælp.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-10-14 11:09

gå evt direkte på bankens hjemmeside og log på direkte
MV2

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-10-14 11:10

Det kan være din Explorer version der er for gammel - du bør opdatere til den seneste version eller bruge Google Chrome.

Så er der ingen problemer...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-10-14 11:13

Den seneste version Explorer 11 kan du downloade her:

http://www.win-downloads.com/en/downloads/642?gclid=CPTH5b6zvcECFfMZtAodukgAxQ

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 21-10-14 11:20

Undskyld glemte at skrive

Windows 7 64 bit
IE 10

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-10-14 11:24

Kontakt din bank, så bliver det ordnet, -da jeg tror det er noget med opsætningen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-10-14 11:50

Har du opdateret java.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-10-14 12:11
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-14 14:42

Prøv lige at hente google chrome
http://www.google.com/intl/da/chrome/
Det kan være det går bedre, når nu IE ikke vil.

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 21-10-14 16:56

Prøv med Morzilla Firefox https://www.mozilla.org/da/firefox/new/

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 400 point
Dato : 21-10-14 18:25

Har du tilladt aktivt indhold?
http://www.billedeupload.dk/images/FHao7.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-14 18:27

Prøv om du kan komme på siden uden firewall

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-14 18:28

Vær også opmærksom på at mange banker er ved at lægge deres sider om til det nye NemId

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-10-14 18:32

Prøv også at åben Java og se under sikkerhed*/ certifikater om du har noget fra NemId
og se lige efter om din dato og tid står som det skal

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 21-10-14 20:12

Mange tak for alle svar.

Har opdateret til IE 11 uden det hjalp.
Prøver de andre ting der er skrevet.

Kim

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 21-10-14 22:31

Prøv Eyvinds forslag:

Citat
Prøv lige at hente google chrom

Den virker hver gang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-14 23:02
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-14 00:17

Mange banker har/ eller har haft et fejlfindings program på deres hjemmeside.
Du kan måske også få hjælp gennem banken med TeamViewer, det står på deres side.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 22-10-14 11:34

Tak for svaret mig-selv.

Det var ikke lige dit forslag, men da jeg var inde under sikkerhed kikkede jeg på SSL & TLS indstillingerne og fandt dette link:

http://www.computerworld.dk/art/50807/saadan-oeger-du-sikkerheden-i-internet-explorer?page=3

Det er godt nok en gammel artikel, men mine indstillinger stod slet ikke sådan.
Jeg fjernede flueben ved "Brug SSL 2.0" og satte flueben i "Brug TLS 1,0"

Så er det bare om bankerne lige har ændret sikkerhed, for jeg har kunne komme ind før??????

Tusind tak for alle svar og tip

Kim