/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Locked Win 7
Fra : svendgiversen
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 16-10-14 17:56

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-10-14 18:26

Hvad er det du prøver at logge på?

Du har fået Ask ind på din computer, den skal du af med igen...

Øverste venstre hjørne i Chrome/indstillinger/administrer søgemaskiner/ slette Ask

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-14 18:32

Brug AdwCleaner til at rydde op i mystiske filer og programmer!

Hent adwcleaner(gratis), den skal ikke installeres!

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for diverse Toolbar's og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here."
og ikke noget andet!
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på "Scan" knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne fundne Toolbar's og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-14 19:42

Jeg kan hverken komme ind på "slette ask" eller nogen cleanar.

Hvad er ask?

Jeg havde sidste uge problemer med at se et par borger.dk medelelser,
de skrev, at der i øjeblikket var problemer med at se dem i win 7??

Og så i dag var der en anmodning om at opdatere java, og jeg troede det var derfor??

Så jeg prøvede at opdatere, måske en pseudo java, som jeg heldigvis ikke blev helt færdig med.
Har andre haft lignende oplevelser???

Jeg er gammel EDB bruger, men ikke i nye snage programmer,
tidligere hjalp min datalog nevø mig, men han nu på Grønland.

Nu er det min nye kones søn der hjælper os, men han er på efterårs ferie,
jeg venter med den store rense proces til han kommer hjem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-14 19:51

Har du prøvet at læse hvad der står

1. Du kan hente AdwCleaner her.
Download skulle gå igang efter 5-10 sekunder, hvis ikke så klik på:
"If the download process does not begin automatically, please click here."
og ikke noget andet!
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

Gem den på skrivebordet og kør den derfra!

Og ja, ASK har du sikkert fået sammen med Java, der er et par felter man lige skal fjerne markering i.

ASK er en søgeside der gerne vil samle oplysninger om din færden, li'som Google og MS

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-10-14 22:09

Citat
Jeg er gammel EDB bruger, men ikke i nye snage programmer,
tidligere hjalp min datalog nevø mig, men han nu på Grønland.

Det er jo ikke noget problem hvor han befinder sig.
Hvis bare han har sin computer med.

Der er jo http://www.teamviewer.com/da/download/windows.aspx

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-10-14 09:53

Det kan jo være lidt besværligt at slippe af med. Den er sandsynligvis sat ind i både explorer og chrome og sikkert også som et program med en toolbar. fjerner man kun den ene smitter den anden og den kommer igen. Kampen om din PC er gået ind. hilsen Steen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-10-14 10:27

Kan du ikke gå ind i internetindstillinger >programmer>administrerer tilføjelsesprogrammer >søgermaskiner og deaktiver pgl. program.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-10-14 10:36

Citat
Det kan jo være lidt besværligt at slippe af med. Den er sandsynligvis sat ind i både explorer og chrome og sikkert også som et program med en toolbar.

Men absolut ikke umulig at slippe af med - har fjernet den på adskillige computere...

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 17-10-14 11:31

nu giver dit link en blank search på ask.com !!!

men start med dette -> http://malwaretips.com/blogs/remove-ask-toolbar-and-search/

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-14 06:33

har du prøvet at lave et ny genvejs ikon, mange gange kan der være tilføjet genveje i selve ikonet

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-10-14 13:12

Tak for svaret mig-selv.

Det var lige det var sket, ASK havde erstattet min Google opstart,
noget jeg må have sagt ja til under opdatering af java og som min kones søn rettede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-14 13:15

Selv tak!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-10-14 13:18

Du har IKKE sagt "ja" til, men glemt at fjerne hakket i at den skulle installeres.

De er "frække" hos Java.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-10-14 13:24

Citat
De er "frække" hos Java.

Eller måske lidt for smarte...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-14 16:33

Java ´sucks´.