/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Window 10 for begyndere
Fra : bentjuul
Vist : 674 gange
500 point
Dato : 13-10-14 14:51

Hvis du vil være med til at berige os med dine erfaringer med Windows, så
finder du tråden her http://kandu.dk/spg172104.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-14 15:53

Tak for det fine tip *****

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-14 16:50

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-14 01:41

Var der ikke engang hvor spørgsmålet blev øverst indtil der kom 20 nye spørgsmål når der blev hævet point? Nu glider et spørgsmål hurtigt tilbage og er ikke synlig mere end et par dage

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-14 01:44

Bentjuul du har helt glemt at du er på WorldWideWeb, jeg bliver logget ud når der ikke er www foran, her er det rigtige link: http://www.kandu.dk/spg172104.aspx

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-14 10:19

Jeg har ingen problemer med at der ikke står www foran..... men i meget gamle dage gav det problemer
Det link der er lagt er en kopi af det der står i min browser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-14 10:20

Denne kan også bruges, uden at man bliver smidt af Kandu.
www.kandu.dk/spg172104.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-14 09:40

Læs lige hvor meget Microblød indsamler om jer brugere af Win10 i pre-release udgaven:

http://www.version2.dk/artikel/en-million-tester-windows-10-microsoft-foelger-det-taet-69014

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 10:04

Det ved vi da godt, de er snart li'så go'e som google til at få oplysninger!

Det er jo en test version så de vil vide om det virker, der komme sommetider et spørgsmål op om man nu syntes godt om det eller det!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-10-14 11:15

http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=172162#1968816

o.v.n.

I "gamle dage" blev der også stillet mindst 25 spørgsmål om dagen, derfor lagde man ikke mærke til at spørgsmålet "gled ud" og kom tilbage på sin plads.

I dag stilles få spørgsmål om dagen. Er det ikke bare dejligt at brugerne selv har kunnet finde deres svar

Ja ja, der er stadig få, som ikke gider eller vil

bentjuul

Jeg er stadig på win 7 og kan ikke berige med erfaringer om win 10, men jeg kommer fint ind på din henvisning uden www

Må alle, der har erfaringer få noget godt ud af det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-14 11:29

Fra Molo's henvisning.
Citat
Altså, skriver The Inquirer, kan de indsamle din stemme og alt du siger. Samtidig kan Microsoft indsamle information om alle de filer man benytter, hvad du skriver på tastaturet – en blogger har skrevet, at Microsoft dybest set kan følge med – realtime – hvad testerne af Windows 10 foretager sig.

Godt jeg ikke har camera på min computer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-14 12:28

Citat
Læs lige hvor meget Microblød indsamler om jer brugere af Win10 i pre-release udgaven
det kan vel ikke komme bag på jer, Microsoft skrev netop meget tydeligt på download siden
Citat
Hvis der opstår problemer på din pc, vil Microsoft desuden sandsynligvis undersøge dine systemfiler. Hvis det er essentielt for dig at beskytte dine personlige oplysninger i systemfilerne, bør du overveje at benytte en anden pc. Du kan finde flere oplysninger i vores erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.
men i installerer måske uden at læse betingelserne http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/preview-privacy-statement

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-14 17:41

Citat
Jeg er stadig på win 7 og kan ikke berige med erfaringer om win 10, men jeg kommer fint ind på din henvisning uden www
Altid dejligt at ha' dig med i en tråd ans

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-14 18:13

Citat
Altså, skriver The Inquirer, kan de indsamle din stemme og alt du siger. Samtidig kan Microsoft indsamle information om alle de filer man benytter, hvad du skriver på tastaturet – en blogger har skrevet, at Microsoft dybest set kan følge med – realtime – hvad testerne af Windows 10 foretager sig.

Godt jeg ikke har camera på min computer.

Mon ikke en Firewall kan lukke dem ude - men så skulle det ikke undre mig at Win 10 går i sort på et tidspunkt.

Nogen der ved om man får lov til at beholde Win10, når den endelige udgave kommer på markedet eller man så alligevel skal til at betale for den?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-14 11:47

Hvis win 10 går i sort når jeg ikke betaler en formue.......................back to otte'ren.
win 8 kostede også kun 229 kr. (3 ugers lommepenge), så hvis det er prisen igen så OK.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-14 12:56

Citat
win 8 kostede også kun 229 kr. (3 ugers lommepenge), så hvis det er prisen igen så OK.
Ja, den var billig, men det kunne jo være at ´START/menuen´ kostede mere end én uden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-10-14 14:22

Jeg flytter lige siden tilbage på side 1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-14 14:50

o.v.n. -> Læs CITAT'et een gang til:

..
Citat
vil Microsoft desuden sandsynligvis undersøge dine systemfiler.

"SANDSYNLIGVIS" ???
*LOL*
mig-selv ->
Citat
Mon ikke en Firewall kan lukke dem ude

??? ..fra hvad?

XP Pro hér (..med Opera browseren ..naturligvis ): XP operativsystemet er blevet patchet for fejl og sikkerhed i mange ..mange år.
Hvor mange 'usikkerheder' er der mon tilbage?
Ga' vide om ikke der findes flere 'uopdagede' fejl i f.eks. Win7 og 8(1) ?
...som det er mere relevant at udnytte for 'forbrydere' og 'ransmænd' ???
Bare en alm. betragtning, som alm. IT bruger ...herfra Ama'r
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-14 16:12

.. men jeg glæder mig da til at prøve det
..på en anden's maskine !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-14 01:14

Citat
Ga' vide om ikke der findes flere 'uopdagede' fejl i f.eks. Win7 og 8(1) ?
Jo det gør der men de bliver lappet når fejlene opdages det kaldes opdatering, et ord Windows XP brugere ikke ved hvad er der findes stadig fejl og sikkerhedshuller på Windows XP som kan udnyttes fordi de ikke bliver lappet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-14 09:34

Computere kan jo bruges til andet end, at surfe på internettet. I øvrigt kommer der hele tiden opdateringer til XP fra Microsoft.
Xp kan også bruges til dualboot og køre med Linux til bankbesøg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-14 19:18

o.v.n ->

Om et sikkerhedshul har været kendt i 5 mdr. eller i 2 døgn er vel ligemeget; hvis man bliver kompromiteret/hack'et IDAG !
...men optateringren alligevel først kommer i NÆSTE uge/måned ...ellert ADRIG?

'Skaden' ER jo så sket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-14 19:23

Iøvrigt opdateres gode Antivirus-, Ad- & Spywareprogrammer, samt Firewall's jo næsten dagligt
..også til XP.

..og lidt omtanke ..gør jo heller ingen skade
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 19-10-14 22:06

Der er ikke rigtig nogen erfaringer at dele fra min udgave af Windows 10, det kører bare uden fejl hvis jeg vil installere et program så henter installerer den version som passer til Windows 8 og det kører uden problemer, Libre Office er den seneste Windows 8 program som er installeret.
Sikkerhedsprogrammer tør jeg ikke forsøge med før det bliver annonceret at de er tilpasset Windows 10, et antivirusprogram som passer til Windows 8 kan sikkert sagtens kører men ville ikke stole på at den virker efter hensigten, så på den front nøjes jeg Defender som er indbygget i Windows, den som i gamle forhærdede Windows XP brugere kender som Microsoft Security Essentials.
Der var hele 2 opdateringer da jeg startede Windows 10 i fredags og den ene var opdateringer til Defender så nogen stor udvikling er der ikke

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 23-10-14 13:02

Tak for svaret o.v.n. jeg lukker denne tråd og laver en ny med henvisning til det egentlige spørgsmål.