/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bluetooth søger efter enheder
Fra : o.v.n.
Vist : 442 gange
300 point
Dato : 11-10-14 22:39

Til min bærbare med Windows 8.1 har jeg købt en bluetooth mus, vældig smart syntes jeg selv da bluetooth er indbygget på den bærbare.
Parringen med musen gik nemt og hurtigt, men nu søger bluetooth efter nye enheder hele tiden og det er noget som påvirker batteriet 2 timer max kan jeg have computeren tændt før batteriet er fladt, det er en halvering af tiden og ikke noget jeg ønsker.
Kan der være en indstilling et eller andet sted hvor jeg kan sætte bluetooth til at lade være med at søge hele tiden? Hvis ja hvor er den indstilling?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 11-10-14 23:24

Måske noget her, slå de tjenester fra du ikke bruger til musen

De tjenestetyper, du kan aktivere eller deaktivere, varierer fra enhed til enhed, hvor f.eks. en enhed som en mobiltelefon normalt har flere tjenester end en Bluetooth-mus eller et Bluetooth-tastatur. Eksempler på tjenester, du kan aktivere eller deaktivere på en Bluetooth-enhed, er netværk via modem, filoverførsel og stereolyd.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/change-bluetooth-device-settings#1TC=windows-7

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-10-14 00:09

Ja du må undskylde o.v.n. men jeg sværger til mus med ledning. De er billige, de løber ikke tør for strøm og de virker uden problemer hver eneste gang jeg tænder for maskinen.

Jeg har flere forskellige trådløse mus liggende, men har købt min sidste trådløse mus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-14 00:41

Jeg også bedst lide mus med hale men den bærbare jeg har for tiden har usb stikkene placeret så ledningen er i vejen når jeg bruger musen og det er jo ikke så godt.
Bluetooth musen er hurtig og præcis, faktisk lige så god som en med ledning, men det er jo ikke trådløs eller med ledning som spørgsmålet går på.
Spørgsmålet er: Hvordan får jeg indstillet så bluetooth ikke søger efter enheder hele tiden?
Jeg har afprøvet Klaudis forslags, desværre er det ikke der løsningen skal findes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-10-14 08:04

Citat
desværre er det ikke der løsningen skal findes

Så køb en anden mus, jeg har så'n en her, den er go'
https://www.dustinhome.dk/product/5010465450/m705

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-10-14 09:57

Har du andre enheder tæt ved computer, såsom radio, tv, fjernbetjening, mobil m.v.?

http://www.microsoft.com/hardware/da-dk/help/support/troubleshooting/keyboard/wireless-bluetooth

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-10-14 10:12

Sorry forkert link, det var bærbar - det driller altid på tablet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-14 12:53

Jeg bruger trådløs mus (Logitech og Deltago) med genopladelige batterier, og har så altid et opladet batteri med. De har begge nanomodtager som den Klaudi viser.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-14 14:05

Det er måske en fejl fra min side at købe en bluetooth mus, jeg vidste ikke at systemet søger hele tiden efter nye enheder og at det måske ikke kan ændres til kun at søge når jeg vil koble en ny enhed til, jeg beholder musen og annullerer måske spørgsmålet hvis ingen kan hjælpe med at finde den indstilling . hvis den findes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-14 18:07

Ja luk du bare, for der nok ikke så mange der bruger den Blåtand.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-14 20:17

Tak for hjælpen Klaudi. Deværre findes der måske ikke en indstilling som kan løse problemet men du gjorde et forsøg

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-10-14 20:59

velbekomme