/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Opdatering af TOM-TOM XL2
Fra : ingelein
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 11-10-14 22:02

Hej
Jeg kan kun finde ud af at man kan update kort for hele Europa! Det er da for dumt, når man kun har brug for at færdes i Danmark. Er der nogen, som kender til om man kan uploade kort til Danmark. Der har været en del vejomlægninger de sidste par år, så vi "kører tit over stok og sten"
Ingelein

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 12-10-14 10:43

med de priser der er i dag på gps, så er det næsten billigere at købe en ny end at opdatere den gamle

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-14 10:53

Hvorfor ikke bare opdatere hele Europa?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-10-14 11:45

Hej Bille
"Bare" koster omkring 400 kr. Og det er da for dumt!

Hej Kenwood
Så kom venligst med et alternativ til Tom-Tom - som kan købes for omkring de 400 kr som en opdatering koster - Tak
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-14 11:55

OK jeg har Garmin med livstidsabonnement, så der betyder det ikke noget at opdatere 4 gange om året.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 12-10-14 14:46

Jeg bruger "Osmand" på min android smartphone. Det er gratis hvis man kan nøjes med at hente op til 8 kort.
Kortene er Open Street Maps og de jeg har brugt er - foruden Danmark, Island og Færøerne- meget nøjagtige.
Adressesøgning er OK når bare man er opmærksom på at man skal søge på Kommune> Vejnavn> Nummer.
Talevejledning foregår ved hjælp af TTS så for mit vekommende virker det ikke på dansk men kun på engelsk og tysk foruden nogle sprog jeg ikke mestrer.
/Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-14 20:43

Jeg smed min GPS ud for et ½ år siden, og har kun brugt dette siden = til Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.navfree.android.OSM.ALL&hl=da
Kortene er bedre opdateret/præcise end dem man betaler for, og GRATIS, angående en Android telefon, så kan du købe en for 200.- på DBA
Værd at overveje.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-14 20:44

NB: Navfree kan du vælge de lande du ønsker.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 12-10-14 20:46

Og et NB mere, programmet kræver ikke adgang til nettet (kun til satelit) hvilket gør at du ikke skal betale ekstra på din telefon regning.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 05-11-14 19:20

Tak for svaret mig-selv.