/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Fjerne navn og adresse fra google?
Fra : Loggi
Vist : 475 gange
56 point
Dato : 08-10-14 21:30

Min far vil gerne fjernes fra internettet (google) så man ikke kan se hans navn og adresse.
Skal man henvende sig til samtlige sider der har ham opført? Eller skrive til google?
Eller hvad kan man gøre for at skjule sin adresse?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 66 point
Dato : 08-10-14 22:27

1. Adresse beskyttelse
https://www.borger.dk/Sider/Adressebeskyttelse.aspx?NavigationTaxonomyId=933252cc-2e5a-43d1-81d2-153ec8206f9f

2. Telefon abonnementer
Alle telefon abonnementer skal gennemgås og adressen fjernes

3. Medlemskaber af foreninger
Alle medlemskaber gennemgås og adressen fjernes/skjules

4. Hjemmesider
Skal man henvende sig til samtlige sider der har ham opført? Ja!

5. Google
Det hjælper ikke at henvende sig til Google eller andre søgemaskiner. De viser jo bare hvad de finder på hjemmesider rundt omkring i verden. Den rigtige vej er at henvende dig til den hjemmeside de har fundet adressen på.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-10-14 22:28
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-10-14 23:08

@ stilkene: Det hjælper ikke ret meget at google fjerner en søgning på google.dk hvis hjemmesiden de fandt stadig har data liggende.
Desuden fjernes linket heller ikke fra f.eks Google.com
Det er en yderst dum lov de der fik vedtaget, censur er ikke godt.

Det svarer til at straffe buschaufføren fordi et par tyveknægte bruger linie 3 til at komme frem og tilbage

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-14 06:55

Jeg tvivler på det kan lade sig gøre men du kan læse, men han kan da prøve her https://support.google.com/legal/contact/lr_eudpa?product=websearch&hl=da

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-10-14 08:06

Uanset hvad - så skal han starte med at få adresse beskyttelse.

Dog kan man ikke fjerne hvad der allerede liugger på nettet . er det offenligt - shit happens!
Derfor er det vigtigt man tænker sig om i denne sammenhæng hvad man offentliggør!

Godkendelse af svar
Fra : Loggi

Dato : 12-10-14 10:06

Tak for svaret EXTERMINATOR.