/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
F:23-fejl på Bosch vaskemaskine?
Fra : iluap
Vist : 6708 gange
100 point
Dato : 07-10-14 16:51

Vi har en vvs'er til at skifte rør hos os, og nu kommer vores Bosch LogiXX 8 Vario Perfect med alarmen F:23 midt i en vask. Jeg har kontrolleret sien på vandhanen, men der var kun en smule smuld som jeg fjernede uden at det hjalp. Maskinen står bare og pumper...

Der er sprøjtet noget vand på bagbeklædningen af maskinen fra afløbsslangen som ikke sad rigtigt i afløbet; ved ikke om dét har nogen betydning?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-14 17:41

F23 = Aquastop er aktiveret
Kontroller, om der er kommet vand ud under maskinen.
Kontakt kundeservice, hvis maskinen lækker vand.

http://www.bosch-home.dk/fejlkoder.html

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-10-14 17:47

Andre har skrevet på nettet at man kan tage strømmen ½ time hvilket jeg gjorde, og nu er fejlen væk; jeg har nok spulet indmaden med afløbsslangen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-14 17:52

Citat
jeg har nok spulet indmaden med afløbsslangen

Ja det skal man nok ikke gøre

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-10-14 17:55

Nej, vvs'eren skiftede i dag "nedløbsrøret" i gulvet og hængte afløbsslangen bagpå maskinen; da han var færdig kom slangen aldrig tilbage! ;)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-14 18:01

Så er det jo nok derfor der er kommet vand under/i maskinen så Aqua stop er blevet aktiveret

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 07-10-14 18:04

Jeg overvejer om der sidder 2 elektroder med lidt afstand der registrerer fugt...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-14 18:37

Der er en føler i bunden af vaskemaskine der registrere hvis der er for fugtigt, så lukker Aqua stop

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 07-10-14 19:54

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-14 20:07

velbekomme