/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
gulvvarme
Fra : fredly7001
Vist : 213 gange
20 point
Dato : 07-10-14 16:07

gulvvarme virker ikke,telestat er oppe begge 2.køre 2 kredse den kalder på varme markør ved pumpe bliver nede ved grøn mht temperatur,men gulvet er koldt inu.har kørt 1 ½ døgn nu

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-14 16:54

Jamen du skal mærke på frem og returrøret ved telestat, for at se om der afsætte varme.
Det kan jo være at udetemperaturføleren siger at frmløbet kun skal være25 grader, fordi der er forholdsvis varmt ude.
Der sidder en "radiatortermostat" foran kredsen, som kan havde sat sig fast eller er stillet for langt ned. Se hvad den står på og så prøv at stille den op på 5 for at se om det var den der lavede numre.
VH Palle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-10-14 16:59

Formentlig har den en blandetermostat. Ryk hovedet af den og masser stiften. Det kan også være stifterne under telestaterne der lige skal have en omgang. Kører pumpen? Lyt vha skruetrækker mellem pumpe og øre.

Kommentar
Fra : fredly7001

Dato : 07-10-14 17:17

har li haft telestat af og trykket på stifterne der er varmt ind til pumpe med kold på udløb til gylv,hvor sidder hovedet på blandetermostat?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-10-14 15:38

Stiften du søger sidder under blandetermostathovedet, som du kan tage af med en skruetrækker eller klemme lynkoblingen sammen og trække hovedet af, husk det skal sættes på igen med pilen samme vej som den er nu.
VH Palle