/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
kostberegning
Fra : Fynboerne
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 06-10-14 18:53

For et par år siden fandt jeg en hjemmeside, hvor jeg kunne indtaste, hvad jeg spiste og drak på en hel dag og den beregnede kalorier for mig. Jeg kan ikke finde siden mere, er der nogen her der ved, hvor den findes?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-14 20:12

Der er en her, man skal registrere sig
http://fatlow.dk/kost/kostberegning.aspx

Her kan du hente en xml fil (regneark) og lave det på din pc
http://www.kostberegner.dk/vaerktoejet.html

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-10-14 11:03

Der er også denne mulighed, som i en prøve periode på 10 uger koster ca. 10 kr. om måneden.

http://www.madlog.dk/da/

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-10-14 15:29

Der har været en hjemmeside, hvor jeg bare skulle indtaste de mad og drikkevarer jeg havde indtaget og det er ikke nogen af de link I har sendt her på Kandu. Det regneark kan jeg slet ikke åbne.
Håber på der er en der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-10-14 15:46

# Fynboerne

Tror desværre ikke sådan en service er gratis i dag

Nogle skal jo holde og vedligeholde, et sådan system

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-10-14 16:58
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-10-14 23:34

Jeg har ingen andele eller aktier i Madlog, men madlog har den fordel, at man indtaster de nødvendige data, og ens mål for at tabe sig, og så udregner den, at hvis man holder sig under de og de antal kalorier om dagen, så kan man nå den ideal vægt man ønsker, som her i dette tilfælde jeg kender til - 1. maj 2016.

Derudover kender jeg en mand der har tabt sig 70 kilo, og en dame der har tabt sig 20 kilo - indtil nu, ved at bruge madlog.

Men du skriver jo ikke, hvad der er dit formål, med at finde en sådan på nettet - måske har du anoreksi, og vil bare vide, hvordan man tager 20 kilo på

Bare det - bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 08-10-14 08:46

Ja det er jo ikke til at se her, hvad jeg vil bruge det til. Jeg er ansat i plejesektoren og ville lave en kostberegning på en af de borger jeg kommer hos, da vedkommende tager meget på. Det ville være spændende om det var for mange kalorier eller også kan det være meget væske i kroppen, ikke benene, da de ser fine ud.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-10-14 10:21

# Fynboerne

Nå sådan