/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern HD til både TV og PC.
Fra : granner01
Vist : 1074 gange
500 point
Dato : 06-10-14 11:19

Jeg har en del udsendelser på en harddisk optager g jeg vil gerne havde dem overført til en ekstern HD. Det er en ny harddiskoptager jeg har så den kan overføre med HDMI.

Kan nogle finde en harddisk som ikke koster en bondegård og som har HDMI.

Eller gør nogen nøjagtig det jeg vil til at gøre?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-10-14 11:27

Følger lige med på sidelinien - men jeg er ikke sikker på at HDDoptager/TV bruger samme filsystem som PC.
Jeg forhørte mig hos El-giganten engang og de sagde at LG-optagere ikke var kompatible med PC.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-10-14 11:30

Og så er der også noget med rettighederne til TV-udsendelserne der gør, at man ikke kan/må kopiere dem over på et andet medie.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-14 12:02

Jeg har en ny samsung optager og jeg har optaget morgengymnastik fra DR 3. De udsendelser vil jeg have over på en ekstern HD fordi jeg bruger dem og de fylder på HD optageren.

Jeg betaler medielicens og må derfor godt optage og bruge DR3's programmer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-10-14 12:19

Jeg tror ikke medielicensen omfatter rettighederne til at kopiere udsendelserne.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-10-14 12:27

Jeg ved at formateringen af HD ikke er den samme på PC og TV, ligeledes kan du ikke regne med at det du optager fra TV på en extern HD ikke kan bruges på et andet TV, ifølge min manual til mit TV

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-10-14 12:29

Du kan måske afspille fra din optager til TV og samtidig indspille på en extern HD

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-14 12:37

Ifølge min manual på min HD optager så kan jeg kopiere til en ekstern HD:

Problemer er bare at finde en til formålet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-10-14 13:11

Citat
Jeg betaler medielicens og må derfor godt optage og bruge DR3's programmer.
det er din fortolkning og det er ikke sikkert at DR ser på kopiering på samme måde som dig, du må godt optage men ikke bruge optagelsen til andet end at se på dit TV.
Når du sætter en harddisk til TV så bliver det formateret og kan kun bruges sammen med det TV, det passer så ikke men sådan skal de skrive og det er på grund af copyright, DR har ophavsret til deres udsendelser du kan og må optage udsendelser men du må ikke kopiere over på en computer.
Vi må ikke hjælpe med piratkopiering her på Kandu, at der så er nogen som gør det alligevel må stå for deres egen regning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-14 13:13

Citat
Eller gør nogen nøjagtig det jeg vil til at gøre?

Ja, jeg kopiere det jeg vil gemme over på en ekstern HD, en ganske alm. usb hd,
jeg har en LG HD-optager, der sætter jeg min usb-hd i og tænder HD-optager,
går så ind i menuen med det optagede, der kan jeg nu vælge det jeg vil kopiere over til usb-hd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-10-14 13:23

Her er et lille udvalg af eksterne usb-diske
http://goo.gl/pSnaAg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-14 19:35

Jeg er glad for Western Digital Elements USB 3 og 2(dog er mine 2 på 1 TB)
Hvis du kopierer over på en harddisk, mener jeg at de skal tilbage eller køres gennem din harddiskoptager for at kunne ses.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-14 19:45

I kolonihaven har vi ikke andet end de gratis kanaler, så jeg ville tage lidt optagede udsendelser med i kolonihaven og de den på vores TV og også bruge den eksterne som ekstra lager.

Jeg kan se i manualen at hvis jeg konfigurerer den HD til optageren, så kan den ikke bruges af en PC. Men måske af et andet TV.

Er der nogen af jer der har prøvet det?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 06-10-14 20:03

Det er måske slet ikke muligt på din HD-optager, fandt dette som er for en SAMSUNG BD-F8900N

"Det er ikke muligt at kopiere sine optagelser ud på en tilsluttet USB-disk, ligesom du heller ikke kan kopiere dit eget indhold over på den interne HDD. Vi fandt dette en smule underligt eftersom manualen ellers beskriver netop denne funktion."

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1379019134

Det er så med at prøve sig frem!

Som skrevet før, så virker det fint på min LG, og jeg kan se det på PC med f.eks. VLC player.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-10-14 13:57

Hvad med de optagere som bl.a.. Harald Nyborg sælger, der kobler man en hardiskboks til hvorpå den optager det man ønsker - når disken er fuld sætter du blot en ny til.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 07-10-14 17:47

Tak for svaret Klaudi.

Jeg har købt en ekstern HD og den skal kun bruges til TV. Der ligger så mange ting på min HDoptager at der skal ryddes op.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-14 17:54

velbekomme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-14 18:46

Som nul7 henviser til skulle dette være muligt:
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-10-14 23:52

Det er muligt, jeg havde en gammel HD i en boks og det virkede. HD'en skal bare være over 160 mb. Og når den først er formateret til optageren så kan den ikke bruges andre steder.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-10-14 00:13

Pure luck!

På nyere modeller kan det IKKE LADE SIG GØRE

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-10-14 16:32

Når den nye disk kommer i morgen så skal jeg prøve om den duer sammen med HD optageren.

Gør den ikke så bruger jeg den til backup af min PC.

Men jeg skal mok holde jer orienteret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-14 17:10

Hvad gør du så for at se det du har optaget på harddisken.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-10-14 17:09

Så er den eksterne HD ankommet. Jeg tilsluttede den og bad om at få den formateret, det skete. Og lige nu er min HD optager ved at kopiere filer over på den eksterne HD.

Så alt er i den skønneste orden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 17:19

Hvad gør du så for at se det du har optaget på harddisken.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-14 17:24

Citat
Hvad gør du så for at se det du har optaget på harddisken.

Jeg gætter på at granner01 sætter HD til pc og så kan se det med VLC eller en anden medieafspiller!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-14 17:27

Nå, nu læste jeg lige tråd igen, hun regner med at kunne sætte den til TV, det kan os lade sig gøre, det optagede skal bare lige være i det rigtige format, så det kan være der bliver lidt ekstra arbejde ud af det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 18:55

Netop derfor jeg spørger.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-10-14 19:28

Nej Jeg har sat den eksterne HD til min panasonic optager og kopieret alle mine gymnastikprogrammer over. Fra min HD optager til den eksterne HD. Og de ligger der, jeg har lige brugt et af dem fra den eksterne HD.

Og for det ikke skal være løgn så er den også på nettet så jeg kan se den fra min PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 19:42

Og de ligger der, jeg har lige brugt et af dem fra den eksterne HD.

Jammen hvordan bruger du programmerne fra eksterne harddisk,
sættes den til pc / TV / netværket eller hvad.
Og med hvilket slags kabel USB / HDMI

Hvad hedder din eksterne harddisk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-14 19:45

Ja nu er jeg os nysgerrig, jeg har en NAS hvor jeg gemmer ting og sager på, den kan jeg så tilgå på TV, men er det en alm HD så må den være sat til PC og være delt eller sat til Router/NAS!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 22:02

Granner - kom nu med en opskrift for os som ikke ved hvad du laver.
Alle detaljer please.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-10-14 22:41

Jeg satte usb kablet til optageren og den anden ende i den eksterne hd.

Så tændte jeg for optageren og rodede lidt rund med knapperne. Tog manualen og læste mig til hvilken knap jeg skulle bruge. Harddisken blev nu formateret.

Så gik jeg tilbage på optageren og markerede de filer jeg ville flytte og så bad jeg den om at flytte dem til en tilknyttet usb HD.

Og så kom min tålmodighed på prøve. Den flyttede alle filerne over på den eksterne, men det tog over 2 timer. Og i den tid kan man ikke bruge HD optageren. Så fremover flytter jeg kun programmer om natten.

Og jeg snakker om filer der er optaget fra TV, programmer der varede 1 - 2 timer. Ganske almindelige programmer som man i gamle dage optagede på videobånd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 22:49

Tak

Næste punkt .....................nu vil du se det du har overført til ekstern harddisk.
Hvad gør du så

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-10-14 23:01

Der er en knap på fjernbetjeningen der hedder Source. Den trykker jeg på og kan så vælge egen HG, USB HD eller TV eller DVD skuffe. (blu/ray)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-14 07:37

Citat
Der er en knap på fjernbetjeningen der hedder Source. Den trykker jeg på og kan så vælge egen HG, USB HD eller TV eller DVD skuffe. (blu/ray)

Det er vel så fjernbetjeningen til din harddiskoptager - men skulle du ikke afspille i kolonihavnen

Vil du godt fortælle mærke og model på din harddiskoptager, for det kan være jeg vil købe sådan en.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-10-14 09:50

Citat
Der er en knap på fjernbetjeningen der hedder Source. Den trykker jeg på og kan så vælge egen HG, USB HD eller TV eller DVD skuffe. (blu/ray)

Det tror jeg så er på TV'et, jeg kan sætte min HD (den jeg har er på 320GB) til TV og afspille video'er, mp3 og billeder, men igen, det skal være det rigtige format, kig i manual til TV.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-14 10:51

OK - tak Klaudi .....................så kan det være jeg prøver det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-14 12:04

Nej jeg bruger HD optagerens fjernbetjening til at finde den eksterne HD: Jeg ved ikke om jeg kan se den på min PC, jeg var slet ikke hjemme i går og i dag har jeg ikke tid. Måske prøver jeg i aften i aften.

Og kolonihaven er lukket næsten ned så TV er her. Det vil være nemt at prøve.

Men i dag skal der plantet træer og det skal være i dag. Så udendørs sysler har 1. prioritet.
Det er jo et herligt vejr.

Og det er en Panasonic DMR-BCT83 jeg har-

http://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/blu-ray-players-recorders/blu-ray-recorders/dmr-bct83.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-14 15:45

Tak Granner.
Det ser lækkert ud, men der kom et straks-forbud om at købe sådan en.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 16:34

Jeg har ikke fået "straks-forbud" endnu, da hun ikke ved jeg kigger.

Er det også et surround sound anlæg?

Som jeg læser det, så kan det bruges som sat-boks til f.eks. Canal Digital, afspille CD/BD i 3D.

Er det korrekt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-14 16:40

Det er kun en HD optager der kan gå på internettet og afspille DVD og Blu/ray. Og så kan den håndtere og genkende op til 8 harddiske, men kun en ad gangen. Og de SKAL være tilsluttet bag på maskinen selv om der er et USB stik foran. Men det er til evt. kamera.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 16:42

OK, Tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-14 21:24

Jeg har en tilføjelse efter at have kigget i manualen. Man kan tilslutte en router til den. Og det vil sige at Canal digital også kan bruges.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 21:46

Tak for den information - jeg har Canal Digital