/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Flytning af nr.
Fra : majbritt05
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 16-06-03 10:47

Hejsa.

Er der nogen, som ved om det kan lade sig gøre at beholde sit gamle fastnet.nr, hvis man flytter cirka 10 km væk? Vi har nemlig et utrolig nemt nr, som vi vil være kede af at gå af med, hvis vi flytter.

Accepteret svar
Fra : ruder4

Modtaget 60 point
Dato : 16-06-03 10:52

Ja, det er ikke længe siden, at det blev lavet om således, at selvom man flytter til en anden by - eller ligefrem til en anden landsdel, så kan man stadig beholde sit nummer. Du skal bare kontakte dit teleselskab og sige, at du vil beholde dit nummer, så kan dette lade sig gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 11:22

Ja som ruder4 skriver. Sådan er det hos TDC. Hvordan andre teleselskaber håndterer det ved jeg ikke.

Sommerhilsen ans.

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 16-06-03 11:35

Ja, som ans skriver, så er det sådan hos TDC at du kan beholde dit gamle fastnet.nr.
Husk at bede om en flytning af dit fastnet.nr (ikke nyoprettelse) så koster det kun det halve ca. 500 kr. istedet for ca. 1000 kr.
mvh
Kanduolsen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 11:41

Hvis man er fastnetkunde hos TDC og skal have sin telefon flyttet, tror jeg at det automatisk sker at man beholder sit "gamle" nummer. Man beder jo ikke om nyoprettelse, men om flytning af sin telefon.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 16-06-03 11:53

Det bedste ville nok være at gribe knoglen og ringe til dit teleselskab og høre om hvordan man forholder sig til det i praksis og hvad det koster. Så kommer der ikke nogle overraskelser og du kommer heller ikke til at miste dit nemme telefonnummer ved en fejl

Hilsen fra Ruder4

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 16-06-03 13:19

Tak for svaret ruder4.