/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
lenovo
Fra : kivi
Vist : 327 gange
100 point
Dato : 29-09-14 16:47

jeg har en tablet lenovo s6000 som jeg prøver at installere en apps til nemid så jeg kan gå i banken og eboks men ligemeget hvad jeg har forsøgt siger den apps ikke er kompatipel med lenovo der må være andre som har en og som forhåbentlig kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-14 17:38

Jeg har ikke en tablet men kan se at den kører android.
Du skal ikke installere en app til nemid men derimod en app til din bak og en app til e-boks.

Din bank har muligvis også lavet deres hjemmeside så du kan benytte netbank fra din tablet.
e-boks er på vej med en ny version så du kan bruge det uden app

Denne app til e-boks burde installere på din tablet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eboks.activities

Du skriver ikke hvilken bank du har så du må selv søge efter en app til din bank

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-14 18:41

Både banken og E-boks har en personlig kode så man kan koble sig på via deres app på enten mobil eller tablet uden at skulle bruge NemID, den finder du ved at koble på via NemID, altså fra en rigtig computer.............den fra E-boks kræver så at du indtaster eget definerede password når du er kommet ind med det tildelte, selvklart for at man selv skal kunne ændre det af sikkerhedsmæssige grunde.

Apps findes på Google Play

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-14 19:04

Lenovo s6000

Hente e-boks app hos google play

Startside
6 hvide firkanter oppe til højre
Butik (det meste er gratis)
Luppen oppe til højre
skriv så e-boks
rød fikant med hvidt e som hedder e-boks.dk
installer

hjem
Hvis den ikke allerede er kommet på startsiden så
6 firkanter
Træk mod venstre til du kan se den røde e-boks
hold fingeren på e-boksen til den er markeret
træk den så på plads i startsiden

Så er den klar til brug

Du kan logge på med dit Cpr nummer

udfør
log på

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-14 19:07

Hvad hedder din bank - så vi kan finde en app hos google play.

Men de fleste banker vil have dig logget på banken via en alm. pc før du kan bruge appen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-14 23:46

Citat
Men de fleste banker vil have dig logget på banken via en alm. pc før du kan bruge appen

Korrekt, det er jo derinde man skal finde sin kode, på Danske Banks app indsætter man personnummer og skal så bruge en 4-cifrret pinkode hver gang man logger ind.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 30-09-14 18:02

Tak for svaret EXTERMINATOR.