/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
mobil.abb.
Fra : majbritt05
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 16-06-03 10:32

Hejsa.

Jeg købte for 1½ måned siden en Nokia 3510i med TDC-abb., men mit nr. er ikke blevet ordentlig oprettet endnu - siger de hos tdc, så jeg har ikke kunne bruge min telefon - og det er jeg ret træt af 1½ måned er laaaang tid.

Derfor har jeg nu låst den op på www.gratisunlock.dk og vil sætte et andet abb. i. Men ved ikke helt hvilket. Jeg overvejer bl.a. Telmore, CBB eller Just Talk fra Orange. Jeg sender mest SMS - hvilket et vil I anbefale mig?

Kommentar
Fra : Bolbroe3

Dato : 16-06-03 10:56

Hej majbritt05!

Oversigt over sms, tale og abb. priser:

CBB mobil:

sms: 0,24 kr.
tale: 0,99 kr. (et opkaldforsøg koster 24 øre, men bliver kun taget fra din regning, hvis du kommer igennem)
abb: 0,00 kr.

Se mere på....
www.cbb.dk

Telmore:

sms: 0,20 kr.
tale: 1,00 kr.
Abb. 0,00 kr.

Se mere på....
www.telmore.dk

Just talk fra orange:

sms: 0,25 kr. (kun ved køb af taletid på nettet)
tale: 1,50 kr. (til 3 af dine venner 0,75 kr)
abb: 0,00 kr.

Se mere på....
https://butikken.orange.dk/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=10101&catalogId=10051&langId=-100&categoryId=10301

Telia Xpress

sms: 0,00 kr.
tale: 1,20 kr.
abb: 120,00 kr. (pr. måned)

Se mere på....
www.sms0kroner.dk

Håber du kom lidt tættere på hvilke selskab du vil vælge.

L. Bolbroe

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 16-06-03 11:17

Hej, tak.
Jeg har dog selv været inde at se priserne og de er jo stort set næsten ens. Telia vil jeg ikke have pga af tidligere dårlige erfaringer med dem.

Jeg vil gerne høre fra flere, som måske har nogle erfaringer med de forskellige selskaber at dele ud af.

Kommentar
Fra : Bolbroe3

Dato : 16-06-03 11:31

Jeg har selv CBB mobil som jeg varmt kan anbefale, og hvis du melder dig ind nu får du
oven i købet en besparelse på 100 kr., hvis du laver nummer flytning fra dit gamle selskab
til det nye med dit gamle nr.

Ps. Hvis du vælger cbb så skal du i kommentar skrive evt. mit nr., (60654023) hvis du mener
det er mig der har anbefalet at du skal skifte til CBB mobil.

L. Bolbroe

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 16-06-03 12:00

Hej.

Jeg har Telmore og det er bare helt fantastisk. To gange mens jeg har været kunde, har jeg fået en sms besked om, at de nu havde sat priserne ned på deres taletid og sms'er. Og så er det nemt og overskueligt inde på nettet. Og jeg har ikke haft problemer med dårligt signal-dækning.
Engang imellem laver de også, at man kan sende gratis sms'er inde fra din personlige side.

Jeg havde før Tele Damark, men jeg har ikke fortrudt overhovedet, at jeg har skiftet.

Held og Lykke.

Hilsen fra Ruder4.

Kommentar
Fra : Sweetgrrrl

Dato : 16-06-03 14:59

Hejsa.
Jeg skiftede for 2-3 måneder siden til Telia x-press, der kan man sende "gratis" sms. Men skal dog lige være opmærksom på at det koster 120,- i abonnement om måneden, og man derfor skal være så flittig sms-skriver, at man sender sms´er for de ca. 120,- om måneden før det kan betale sig. Det er et abonnement der kan anbefales, hvis du sender mange sms´er! For hvis du ikke ringer særlig meget (hvilket dog heller ikke er dyrt), kan du slippe med at betale 120-150 kr. om måneden og sende 1.000.000 sms´er. ;) Jeg har ingen beklagelser til mit abonnement, udover denne lille "note". Det hele har virket som det skulle og mit abonnement virkede præcis 48 timer, efter jeg havde været inde i butikken og tilmelde mig!

Lykke til.-...
Hilsen -SG.

Kommentar
Fra : meistrup

Dato : 16-06-03 15:02

Jeg har selv HAFT CCB Mobil...
Det er rigtig godt...
Men hvis dte er til SMS'er vil jeg klart anbefale Telia Express...
Det har jeg lige fået...
Jeg har sendt 900 på 3 dage...
Det er for vildt at man bare kan sende løst...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-06-03 15:33

Hej majbrit05

Jeg har telmore og jeg kan kun tale varmt om dem. Deres service er rigtig god og en af de mange fordele er, at man kan ringe fra udlandet - desuden er priserne i bund.....

// Toupie

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 16-06-03 17:21

Jeg har CBB og er meget glad for det!

Kommentar
Fra : Zmed

Dato : 16-06-03 19:40

Ja der er jo meget at vælge imellem.. Men jeg vil anbefale dig Telemore..
Sms: 20 øre
Tale: 1 kr
Abbonoment 0 Kr..
Og det fede vel telemore er du kan tilmelde dig udenlandstelefoni det koster dig kun 99 kr (ved cbb koster det f.eks 500 kr) og du får gratis MMS og GPRS fra den første juli (MEGA BILLIGT OG FEDT MMS KOSTER JO NORMALT 3-10 KR PR. STK OG GPRS ER OGSÅ LIDT SMÅDYRT) og de svare hurtigt tilbage på mails hvis du har problemer, og så kan du jo også helt selv bestemme hvor mange penge du bil bruge på det, du kan jo tanke fra nettet når du vil!!.. SmaaaRt.. :) Så telemore er klart billigst og bedst, men du kan altid vente lidt og se om CBB sætter noget ned eller se om der kommer noget andet, de konkure jo heletiden.. HyG dig..!

Kommentar
Fra : smsidiot

Dato : 26-06-03 17:53

Hej jeg har haft:
Debitel men det var noget lort
Telie siger jeg ikke har betalet og så betalte jeg den men 3 uger efter det åbnede de ikke kontoen
Jeg har bestilt en start pakke med CBB kommer der stod på deres hjemmeside at der ville gå op til 3 dage før jeg fik den (nu har jeg ventet 5 ugen næsten) Så det er noget pis
Nu har jeg fået Telia Express

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 11:52

Nu har denne tråd været stille længe, så jeg ønsker ikke længere at abonnerer på dette spørgsmål.

// Toupie