/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Afløb i baderum
Fra : mdo
Vist : 271 gange
400 point
Dato : 28-09-14 21:17

I sommerhusets badeværelse som er fra 1973 har vi fundet ud af at gulvafløbet ikke er ført op til underkanten af gulvristen. Hvad gør man ved dette uden af bryde gulvet op ? Kan man give betonen en membran eller ?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-09-14 22:14

Man kan få nogle ringe til at lægge mellem gulvristen og afløbet.
Vi fik lagt nye fliser ovenpå de eksisterende, og der fik mureren sådan en ring til at kompensere for den forøgede gulvhøjde.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-09-14 11:06

Hvad er der så? Hvis vandet kan løbe ud i en trækonstruktion, er der grund til panik. Hvis der bare er en ujævn kant af fliseklæber eller anden cementmørtel, er der ingen grund til panik. Snus derned efter lugt af svamp, mug, skimmel og rens af med Rodalon og rent vand.
Så kan du lave en lille ring af plast og sætte ned i og støbe ud med cementmørtel, fliseklæber eller lignende, hvis du vil have det nydeligt og prydeligt.