/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udskiftning af snor i plæneklipper
Fra : Bbendtsen
Vist : 4999 gange
20 point
Dato : 28-09-14 16:55

Hej

Jeg har forsøgt at skifte snor i min plæneklipper efter den sprang, men kom til at skille den lidt for meget ad, så fjederen sprang op. Efter en del bøvl fik jeg den samlet igen, på den ene måde der virkede logisk for mig. Men efter at have samlet det hele igen, er drt tydeligt at det ikke er samlet korrekt. Snoren løber ikke ind igen efter man har hevet i den :)

Nogen der kan hjælpe, evt med nogle links til billeder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-14 17:04

Har ikke billeder, men snoren skal strammes helt op før du monterer ´trækket´ og det kan godt være særdeles bøvlet og man ville ønske man havde 4 hænder til arbejdet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-14 17:04

IKKE SNOREN - men fjederen...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-14 17:06

Altså snoren skal du ikke rulle på, det klarer fjederen (når den er strammet op) = når den er monteret

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 30 point
Dato : 28-09-14 17:09

Måske kan dette hjælpe bedre end ord:
https://www.youtube.com/watch?v=i3ZMVFi0yqY

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-09-14 17:13
Kommentar
Fra : kivi

Dato : 28-09-14 17:55

god fornøjelse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-14 18:47

Citat
http://www.youtube.com/watch?v=tmo6oYOJJ4U

Den var lidt mere ? informativ, jeg tog bare den første jeg så, og den forklarer også rimeligt godt hvordan man får snoren til at virke.
Dog ville jeg stadig ønske at jeg havde et par hænder mere, de par gange jeg prøvede det på min klipper og fræser.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-14 18:51

Det er slet ikke så giftigt endda:
Først afpasser du snorens længde,efter den sprængte. Selv bruger jeg så et stykke (tildannet) fladjern,der passer ned i "Tandkransen". Kør fjederen tilbage,så den er helt strammet op. Hold fladjernet på plads med en svensk nøgle,eller lignende. Evt. med anlæg mod en skruetvinge,fastspændt ved siden af. Montèr snoren,med knude. Lad nu fjeren rulle stille og roligt ud. Snoren vikles samtidig op....pludseligt,kan du gøre det i søvne.

M.

Kommentar
Fra : Bbendtsen

Dato : 28-09-14 19:52

Tak for info. Er blevet lidt klogere efter at have set video. Tror dog stadig at det bliver en udfordring :)

Godkendelse af svar
Fra : Bbendtsen

Dato : 28-09-14 19:52

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-14 20:16

Citat
Det er slet ikke så giftigt endda:

SÅ vil jeg PÅSTÅ!!! det kommer så sandelig an på hvilken maskine du skal lave skidtet på,
kan ikke huske min klipper? men der skulle fjederen strammes helt op? næsten og så skulle jeg lege med snoren til trækket (og katten stod og så på og ville også...) og så hoppede fjederen af og FORFRA igen, og den jeg havde, var der ikke så mange fine? indhak - nærmere enten eller og Good Luck
Men håber da at du får det til at virke, eller er vi her også til sommer..