/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Pro-ana
Fra : xenia1981
Vist : 9762 gange
100 point
Dato : 16-06-03 10:07

Er der nogen der kender pro-ana siderne ??
om anorexi ??
og kender i de piller der hedder Mini-thins, eller andre sider med slanke piller ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 10:26

For at forstå dit spørgsmål rigtigt. Er det dig, der vil slanke dig eller er det en du kender?
Jeg personligt går ikke ind for medicin, for at ligne noget, der ikke eksisterer. Hvis du tænker på de reklamer, som alle ser af tynde modeller, så er der manipuleret med billederne. Modellerne ser ikke sådan ud i virkeligheden.
Kan du ikke uddybe spørgsmålet. Hvorfor du vil vide noget om slankepiller f.eks.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : xenia1981

Dato : 16-06-03 11:07

Det er da ihvertfald, mange der er tynde og jeg vil være ligeså tynd.
men du kender åbenbart ikke til nogen sider på nettet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 11:34

Hvis du vil være tynd, så syntes jeg at du skulle rette henvendelse til vægtkonsulenterne. Der kan du følge et sundt madskema. Det er vigtigt, at du ikke bliver syg af det. Det vil ødelægge dig resten af dit liv.
Nu ved jeg jo ikke hvor meget, du vil tabe dig. Hvis du absolut vil tage piller, noget som jeg ikke kan anbefale, skal det være lægekontrolleret. Medicin hjælper måske på noget, men ødelægger andet i ens organisme. TÆNK DIG GODT OM FØR DU GÅR IGANG MED NOGET, DER KAN ØDELÆGGE DIT LIV.
Hvorfor er det så "fedt" at være tynd. At gå rundt og ligne en bønnestage er da ikke et kønt syn.
Jeg håber på at du har forståelse for at jeg mener dig det bedste.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : xenia1981

Dato : 16-06-03 13:19

Jeg har været en bønne-stage hele livet, indtil jeg fik depression og det hjælper ikke at jeg er blevet fed kan jeg fortælle dig, jeg føler mig klam og ulækker...
så jeg vil ha lov til at være tynd igen, jeg er ikke lykkelig på den her måde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 15:19

Hej xenia1981.

Du skriver at du har været en bønnestage hele livet, indtil du fik en depression. Hvis du får medicin mod dine depressioner, kan det være p.g.a. medicinen, at du har taget på i vægt. Du skal ikke tage slankepiller med mindre du har rådført dig med din læge først. Hvor høj er du og hvad vejer du?

mvh ans

Kommentar
Fra : xenia1981

Dato : 16-06-03 21:37

JA, det er pillerne.. og jeg hader det, jeg ka ikk lig mig selv sådan her, det er bare ikke mig
og ja jeg tar slankepiller ved siden af, alle mulige slags hverdag, men spiser ikke særlig sundt, desværre
vil af med 10kg, mindst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 21:49

xenia1981!

Hvor høj er du og hvor meget vejer du?
Du skal ikke tage flere forskellige piller hver dag, for så opnår du ikke et resultat. Pillerne modarbejder hinanden. Fortæl mig nu hvor høj du er og hvor meget du vejer.

hilsen ans

Kommentar
Fra : xenia1981

Dato : 16-06-03 22:02

jeg er 160 og vejer 59kg, jeg ska ned på det smukke tal 45 igen, og det agter jeg at gøre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 22:50

xenia1981
Jeg har prøvet at skrive til dig flere gange, men min com. vil ikke det jeg vil. Nu prøver jeg igen. Hvis du får piller mod depression,skal du nedtrappe. Tage en mindre dosis hver dag. Du vil så mærke, at du får mere selvværd. Flere slankepiller hver dag hjælper ikke. Når du får dit selvværd igen vil du helt automatisk tabe dig. Det er en dårlig ide at tage flere slankepiller hver dag, det hjælper ikke
mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-03 22:57

Så langt så godt, jeg kunne se at min sidste meddelse gik igennem. Med din højde og vægt er du da ikke ulækker. Prøv at tale med din læge. Det kan måske være, at du skal have andre piller mod depression, hvis du overhovedet har brug for dem. Det er ofte sådan for mange, at når de først er begyndt at tage piller, så kan de ikke holde op. Det er noget sludder. MAN KAN HVAD MAN VIL. Prøv om du ikke kan droppe pillerne mod depression. Jeg tror at du får det meget bedre og så vil du samtidig tabe dig.
mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-03 00:47

xenia1981. Jeg har i dag læst dit tip. Er du sikker på at det hjælper dig? Det er bedre personligt at tale med en læge.

mvh ans

Kommentar
Fra : Dingy

Dato : 23-08-03 21:46

Hej xenia. Jeg tror at jeg forstår dig bedre end du tror. Jeg har været i antidepressiv behandling i 4 år nu, og lider samtidig af ana og mia (anoreksi og bulimi). Jeg kommer dagligt på pro-ana sider, da jeg har fået meget støtte og kærlighed fra ligesindede. Jeg tager også slankepiller. Hvis du vil vide mere, sig til...og spørg endeligt løs!

knus Tine

ps...jeg ved godt at det jeg laver er farligt, men jeg har gjort det i mange år, og har ikke brug for nogle moral-prædiker, tak...

Kommentar
Fra : lady_dejavu

Dato : 02-11-03 08:13

Jeg kan se at dette er et gammelt indlæg, men svarer alligevel, og så må jeg jo se om svaret når dig.

Disse sider er nogen af dem som jeg har haft som favorites igennem længere tid. Noget du skal huske når du besøger proana sider, er at du ikke skal blive for afhængig af dem. De bliver ofte lukket enten fordi creatoren af siden kommer i behandling (JA anorexi og bullimi er en sygdom), eller fordi provideren er imod proanasider.
http://web.ecomplanet.com/JALL8839/default.htm
http://www.bluedragonfly.org/welcome.asp
http://myweb.ecomplanet.com/CATH1861/default.htm
http://www11.brinkster.com/starvation/inside.html#

Denne side er ikke længere aktiv. Den er ikke proana men heller ikke imod. Den giver en masse oplysninger om spiseforstyrrelser og -vaner generelt.
http://jaoii.lunarpages.com/index2.html

Denne side er lavet og styret af en som havde spiseforstyrrelser igennem flere år, men som nu er kommet sig. Den er ikke proana, men den er stadig værd at besøge.
http://www.bodycage.com/friends.html

Kommentar
Fra : ktkt

Dato : 13-10-04 13:40

Jeg mener : Til alle jer unge piger og drenge ... Lad vær med at sulte jer selv, det er måske nemere at sige end at gøre..Men i vil kun skade jer selv mere og dem der holder af jer...Ønsker i ikke et langt og lykkeligt liv ?? Så STOP det i er i gang med...Og lad vær med at kalde det en livstil, for det er det ikke..Prøv at tænke jer rigtig godt om ,, hvad med alle de mennesker i verden som bliver syg af nartulige åresager, så som kræft o.s.v ...Tænk jer en gang om før i stikker en finger i halsen eller begynder at faste ...Men jeg ved godt hvorfor i får den sygdom eller kald den hvad i vil ...
Et par grunde til at i får ana eller mia...

Fordi i ikke får nik opmærksomhed.

Fordi i ser op til det uopnålige, kendte mennesker..

Der er så mange grunde til det. Elsk jer selv for den i er.

Lad vær med at ladde vægten overtage jers liv... Vis i er stærkkere end den ... Tag en dag af gangen ...Men lad vær med at sulte jer selv ....FOR DET BLIVER JERS DØD...... Ønsker i ikke en dag at få børn ??? Det kan i sku ikke hvis i sulter jer selv... Eller at finde den eneste ene i livet ??? Han eller hun ønsker iverfald ikke et skelet...Heler lidt for meget end lidt for lidt.``huske det``. Og til dem som måske har fundet den eneste ene,,, i vil nok aldrig bilve i stand til at blive gravide...Eller gøre en anden gravid..........Og allle de sider der er lavet til at støtte piger/drenge til at begynde med spigseforstylser eller har det, det er folk der prøver at tage røven på jer ...Køb vores produkter, og den hopper i på mens en eller anden sider og tjæner en masse penge på i bliver syge....TÆNK JER NU OM ...I ER VELKOMMEN TIL AT SKRIVE TIL MIG OG JEG VIL SVARE TILBAGE PÅ ALLE BRAVE MEN MAIL ER : kristina.kryger@e-mail.dk