/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs radio
Fra : bjs1948
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 22-09-14 10:55

hvorfor virker trådløs radio kun når koden til det trådløse net annulleres ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-14 11:50

Der skal mange flere oplysninger til før du kan et nogenlunde fornuftigt svar
Hvad er det for en trådløs radio?
Hvilken forbindelse bruger den trådløse radio?
Hvilken kode?
Hvordan og hvorfor annullere?
Hvor annullerer du, er det i radioen?

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 22-09-14 13:26

det er en internet radio den bruger trådløst netværk som er beskyttet med en wpa kode, den kan slås fra i routeren som er en d-link og forbundet til fibernet 30/30
alt andet som er 3 bærbare og en anden internet radio samt smart tv fungere, dette holder op med at fungere hvis koden annulleres men så virker den anden den virker også med smartphone og er ikke defekt ombyttet to gange

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-14 13:59

Alt trådløst udstyr som tilsluttes en router som er sikret med med eks. wpa2 skal godkendes med et kodeord.

Spørgsmålet er måske om den som ikke virker, kun kan indstilles med den gamle web kode.

D-Link har en funktion som bruges til specielle spil og servere og den indstilling hedder DMZ hvor du kan tillade et bestemt apparat direkte tilladelse.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-09-14 15:25

Ja det lyder noget interessant. Men der skal undersøges mange ting. og der skal megen viden til at give dig et kvalificeret svar. hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-09-14 15:29

lad mig lige spørge, har du indtastet en kode i omtalte radio for at komme på nettet??
Hvilke muligheder for kryptering har denne radio i forhold til dlink routeren???
hilsen Steen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-09-14 16:08

Citat
det er en internet radio den bruger trådløst netværk

Måske vi kunne få mærke og model, det ville gøre det meget nemmere at hjælpe/vejlede dig

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 22-09-14 17:47

ja jeg har indtastet koden, den finder det trådløse netværk og spørger efter wpa koden den taster jeg ind og den siger trådløs fejl 10000 den har ingen mulighed for at vælge krypteringer

det er en playaway internet radio og de kan så vidt jeg ved kun fås hos syd energi

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-09-14 21:30

Det ser ud til at den anvender et af de automatiske logon metoder. altså noget med at trykke en knap og indtaste en kode bestemt af routeren og så udveksler de oplysninger om kryptering. først så har din router og din radio forbindelse på nettet. Her efter en bestemt server der giver dig en stream ligesom på TV boxene. hilsen Steen